Openstellen Poorten voor Plex Media Server

• 25 februari 2016
  • 35 reacties
  • 3959 keer bekeken

Beste lezer,

Op mijn laptop heb ik een plex mediaserver geïnstalleerd. Deze verbind ik met een draadje naar mijn experiabox V9. Vanuit deze mediabox gaat een ander draadje naar mijn Samsung smart tv.

Ik krijg het alleen niet voor elkaar om poorten te forwarden. De poort die geforward moet worden is 32400.

Diverse tutorials heb ik geprobeerd aangaande het forwarden, ook in de firewall heb ik de poorten open gezet. Ook heb ik geprobeerd door de firewall uit te schakelen. Helaas blijft alles potdicht.

Ook ben ik benieuwd welk IPadres ik dan moet invullen op de TVapp.

Heeft iemand ervaring mee of met Plex?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Groet,

Remco

35 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Maar, wil je op de TV je plex server benaderen? Dan heb je helemaal geen forwarding nodig.

Wat is die "mediabox" precies?

Het IP adres van je laptop vind je zo: http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows/find-computers-ip-address#1TC=windows-7 (dan krijg je een IP die begint met 192.168.2)

Robin
Excuus,

Mediabox moet experiabox zijn. Moet ik in de Plex App dan het IPadres van de laptop gebruiken en niet die van de tv? Dat lijkt mij tenminste.

Op de een of ander manier ziet de tv (of Plex) de server niet...

Reputatie 7
Badge +30
Als de Firewall op je PC de server niet blokkeert, dan kan je op de TV gewoon verbinden met het IP adres van je laptop.

Zet anders tijdelijk even Windows Firewall uit op je PC, probeer het nog eens. (Wel weer Firewall aanzetten)
De Media Server draait wel, neem ik aan.

Robin
RobinFlikkema schreef op 25 feb '16 om 13:08u
Als de Firewall op je PC de server niet blokkeert, dan kan je op de TV gewoon verbinden met het IP adres van je laptop.

Zet anders tijdelijk even Windows Firewall uit op je PC, probeer het nog eens. (Wel weer Firewall aanzetten)
De Media Server draait wel, neem ik aan.

Robin 
Windows firewall staat uit, AVG staat aan. Ook met beiden uit krijg ik dezelfde melding. Dit kan niet te maken hebben dat het via de experiabox loopt en niet rechtstreeks van de laptop naar de tv gaat?

Reputatie 2
Badge
Vindt geen enkele plex app (android/iOS/etc) de media server, of enkel de samsung plex app? 

Reputatie 7
Badge +30
Nee nee dit zou niet uit mogen maken. De Experiabox zijn namelijk 2 apparaten, een switch en "de rest". Zodra jij 2 apparaten verbindt met de LAN poorten sluit je ze aan op de switch zullen deze apparaten direct met elkaar kunnen praten.

- Moet je misschien op beide apparaten nog inloggen met je Plex account?
- Staat de server wel aan?
- Zie je de server wel op je Plex account onder Devices?
- Kan je op de laptop naar deze site: http://localhost:32400/web
- Kan je op de server (tijdelijk) Secure Connections op " preferred, not required" zetten

Robin
- Moet je misschien op beide apparaten nog inloggen met je Plex account? Nee, dat is gebeurd.
- Staat de server wel aan? Ja
- Zie je de server wel op je Plex account onder Devices? ja
- Kan je op de laptop naar deze site: http://localhost:32400/web ja

-Kan je op de server (tijdelijk) Secure Connections op " preferred, not required" zetten

Dit weet ik niet....is dit bij de serverinstellingen op te laptop? Ben momenteel niet thuis, maar daar ga ik naar kijken.

Mocht dit allemaal nog niet werken, laat ik het je weten.

Bedankt tot nu toe!

Hamer schreef op 25 feb '16 om 13:16u
Vindt geen enkele plex app (android/iOS/etc) de media server, of enkel de samsung plex app? 

De home theater app op de laptop pakt hem wel. Voor de rest gebruik ik het alleen op de Samsung TV...

RemcovanAlst schreef op 25 feb '16 om 13:26u
- Moet je misschien op beide apparaten nog inloggen met je Plex account? Nee, dat is gebeurd.

-Kan je op de server (tijdelijk) Secure Connections op " preferred, not required" zetten

Dit weet ik niet....is dit bij de serverinstellingen op te laptop? Ben momenteel niet thuis, maar daar ga ik naar kijken.

Bedankt tot nu toe!

RemcovanAlst schreef op 25 feb '16 om 20:36u
RemcovanAlst schreef op 25 feb '16 om 13:26u- Moet je misschien op beide apparaten nog inloggen met je Plex account? Nee, dat is gebeurd.

Bedankt tot nu toe!

Ik heb bovenstaande mogelijkheden doorlopen en alles staat zoals het hoort te staan. Echter, de situatie blijft ongewijzigd. Verder nog mogelijkheden???
Reputatie 7
Badge +30
Maar, heb je nog een smartphone ofzo? Kan die met de plex app wel je server bereiken?
Ik heb net even de app op mijn smartphone geïnstalleerd. De server op de laptop zegt dat de server online is. Alleen remote acces werkt niet.

Op mijn telefoon ziek ik de server er wel tussen staan, alleen zegt ie dat de server offline is...

Reputatie 7
Badge +16
Kan je de experia box even opnieuw opstarten? De experiabox V10 wil nog wel n's in de stres raken van port forwarding :)

Reputatie 7
Badge +30
Hmm. Maar weet je zeker dat Windows Firewall of een Virusscanner-achtig iets geen roet in het eten gooit?

Robin
SjorsK schreef op 25 feb '16 om 21:32u
Kan je de experia box even opnieuw opstarten? De experiabox V10 wil nog wel n's in de stres raken van port forwarding Smiley Vrolijk

Ik heb een V9...Bovendien heb ik al een paar keer gereset, helaas ook zonder resultaat.

Reputatie 7
Badge +16
Weet je zeker dat het geforwarded is naar het juiste IP adres? Mogelijk komt het bij een verkeerde apparaat aan.

Zorg er ook voor dat het IP adres niet dynamisch is.

Reputatie 7
Badge +30
Maar Sjors, TS wil streamen binnen zijn netwerk. Waar heb je dan die forwarding voor nodig?
Ik heb het even gechecked. Windows firewall is uit, ik heb zelfs AVG even verwijderd. Maar nog steeds geen resultaat.

RemcovanAlst schreef op 25 feb '16 om 21:47u
Ik heb het even gechecked. Windows firewall is uit, ik heb zelfs AVG even verwijderd. Maar nog steeds geen resultaat.

Bij de Samsung App zegt ie bij My servers:

undefined

Niemand een idee/oplossing?

Reputatie 2
Badge
RemcovanAlst schreef op 26 feb '16 om 10:24u
Niemand een idee/oplossing?

En met je smartphone via de browser naar plex web versie? 

Ik zou sowieso nog even deze stappen doorlopen. 

Als dat geen resultaat geeft zou ik even een topic aanmaken op het plex forum en zoals omschreven je server.log file toevoegen zodat zij wellicht kunnen zien wat er fout gaat. 

Hamer schreef op 26 feb '16 om 11:07u
RemcovanAlst schreef op 26 feb '16 om 10:24uNiemand een idee/oplossing?

En met je smartphone via de browser naar plex web versie? 

Ik zou sowieso nog even deze stappen doorlopen. 

Als dat geen resultaat geeft zou ik even een topic aanmaken op het plex forum en zoals omschreven je server.log file toevoegen zodat zij wellicht kunnen zien wat er fout gaat. 

Ik ben niet zo technisch, maar ga het proberen. Thanks voor het advies!

Kan iemand van jullie hier iets mee? 

https://plex.tv/api/resources?X-Plex-Token=8qEEmHdSCrc1YSk8MKK1

Reputatie 7
Badge +30
Wat zijn de 192.168.2.4, 192.168.2.6 en 192.168.2.10 voor apparaten?
Reputatie 2
Badge
Die 192.168.2.4 lijkt van z'n android telefoon te zijn, die andere twee vallen onder de plex media sever. Volgens mij hoort hier normaal gesproken maar één intern ip adres, nu staan er twee. (of je moet remote acces aan hebben staan, maar dan zien je een extern ip adres)

Als je naar plex web gaat en dan instellingen en vervolgens apparaten, zie je dan meerdere plex servers staan? Verwijder desnoods even alle apparaten door op het kruisje te klikken. 

En wat gebeurt er als je http://192.168.2.10:32400/web of http://192.168.2.6:32400/web copy paste in de browser van je mobiele telefoon (verbonden met wifi)?

Reageer