Beantwoord

Opera browser en itv online

  • 30 January 2020
  • 7 reacties
  • 598 keer bekeken

waarom werkt iTV nog steeds niet met Opera

nog niet zo lang geleden werkte de Opera Browser perfect met de iTV van Telfort maar sinds enige tijd niet meer. wordt ik nu verplicht door KPN om 1 of een andere browser te gebruiken?

dat betekent dat het bedrijf dezelfde kant op gaat als ooit Windows (verplicht InternetExplorer)!

klant verplichting mag NIET volgens EU wetgeving, dus zorg dat alle browsers toegang hebben tot de iTv van KPN/Telfort

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 1 February 2020, 16:27

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hi Zoutkoepel, welkom op het forum. 

Dit ondersteunen we inderdaad niet, helaas in dit geval. Een bewuste keuze omdat het marktaandeel van Opera klein is. We ondersteunen wél Google Chrome, Safari, Mozilla Firefox en Microsoft Edge. Ook is er een app voor Windows 10 mocht je dat willen gebruiken. Zover ik weet is Microsoft op de vingers getikt omdat zij een eigen product naar voren schoven (IE), iets dat overigens daarna door jezelf wel aangepast kon worden. Daar is hier geen sprake van, wij hebben geen belang in de genoemde browsers. 

Bedankt Alex voor de vlotte reactie. Een stuk vlotter dan ik, sorry.

Ben niet echt tevreden, dat lijkt me duidelijk. Het marktaandeel van een browser mag hier eigenlijk niet meespelen; denk bv. aan startups , die komen zo nooit aan de bak.

met vriendelijke groet,

Zoutkoepel.

Reputatie 7
Badge +24

Geen probleem. Gedeeltelijk kan ik dat wel begrijpen. We kunnen echter niet iedere start-up gaan ondersteunen. Ik beschouw Opera overigens ook niet als start-up. Ik hoop dat je uit de voeten zult kunnen komen met de app of een van de andere browser.

Ook is er een app voor Windows 10 mocht je dat willen gebruiken.

Ik kan nergens een ITV APP voor Windows 10 vinden. Google ik erop dan krijg ik alleen berichten dat ie is gestopt. Had ooit een Windows 8 app, maar die werkt allang niet meer.

Op onderstaande pagina van 24 mei 2019 staat dat de app voor Windows v.a. 3 juni (2019 dus) niet meer beschikbaar is. Er lijkt me dus helemaal geen Windows 10 app te zijn, @Alex_P . Alleen tv.kpn.com.
https://www.kpn.com/beleef/mobiel/update-van-de-itv-app.htm

(en moet de website link daar niet ook veranderd naar tv.kpn.com ??)

Reputatie 7
Badge +24

Ook is er een app voor Windows 10 mocht je dat willen gebruiken.

Ik kan nergens een ITV APP voor Windows 10 vinden. Google ik erop dan krijg ik alleen berichten dat ie is gestopt. Had ooit een Windows 8 app, maar die werkt allang niet meer.

Op onderstaande pagina van 24 mei 2019 staat dat de app voor Windows v.a. 3 juni (2019 dus) niet meer beschikbaar is. Er lijkt me dus helemaal geen Windows 10 app te zijn, @Alex_P . Alleen tv.kpn.com.
https://www.kpn.com/beleef/mobiel/update-van-de-itv-app.htm

(en moet de website link daar niet ook veranderd naar tv.kpn.com ??)

Hey!! Dat is aan mij voorbijgegaan. Dankjewel voor de toevoeging Peter. Dan blijven er de andere browsers over. 

waarom werkt iTV nog steeds niet met Opera

nog niet zo lang geleden werkte de Opera Browser perfect met de iTV van Telfort maar sinds enige tijd niet meer. wordt ik nu verplicht door KPN om 1 of een andere browser te gebruiken?

dat betekent dat het bedrijf dezelfde kant op gaat als ooit Windows (verplicht InternetExplorer)!

klant verplichting mag NIET volgens EU wetgeving, dus zorg dat alle browsers toegang hebben tot de iTv van KPN/Telfort

En hier het echte antwoord: 

Er is een addon die kan je makkelijk downloaden op opera!

https://addons.opera.com/en/extensions/details/user-agent-switcher/

Voeg die toe en dan kan je firefox voor computer als user agent instellen en dan werkt de site gewoon.

KPN moet gewoon niet zo *** doen om opera te blokkeren..

Ik kan binnen een paar minuten de site op elke browser laten draaien zonder problemen.  Dan kan die browser controle er ook vanaf. Scheelt weer onnodige laad tijd. Het is toch al niet de snelste site. 

Overigens werkt de site nu al zonder problemen via Opera. (Maar dan moet je weer onnodige browser agent switchers gebruiken. Die data verzamelen.) Opera ondersteund namelijk -webkit- en alle -O- gaan of zijn er al bijna uit.

Mja voor de duurste aanbieder van Nederland is het te veel moeite een site te ontwikkelen die in elke browser werkt.