Vraag

Opheffing XS4ALL

• 16 januari 2019
  • 29 reacties
  • 1238 keer bekeken

Toon eerste bericht

29 reacties

Reputatie 7
TCP poort 25 (SMTP) wordt uiteraard niet geblokkeerd door KPN, dat zou immers in strijd zijn met de telecommunicatiewet.
Je kunt dus prima jouw mailserver thuis draaien.
Wel moet je er voor zorgen dat de reverse DNS correct is en dat is helaas niet op alle KPN aansluitingen het geval en je moet het IP adres even uit de Spamhaus PBL verwijderen.

Reputatie 7
KPN volhardt in beëindigen XS4ALL.
Jaren ADSL bij xs4all, vanwege glasvezel de overstap naar xmsnet gehad, wel eens de helpdesk gebeld en als je er niet uit kwam werd je gewoon doorgeschakeld naar een techneut. Maar KPN nam xmsnet over. Nou ja, laat ik het maar proberen, Bij het overzetten naar xms werd beloofd, er zou niks veranderen. dus toen mijn kpn verbinding werd opgeleverd en niet werkte kreeg ik al bange vermoedens toen men zei dat dat in de loop van de dag goed zou komenen toen ik 's avonds belde ik de volgende dag wel geholpen zou worden en ik het modem maar eens uit en aan moest zetten, affijn, twee weken zonder internet, telefoon en televisie. De helpdesk had als enige doel je zo lang mogelijk bij de tweede of derde lijn weg te houden, niet om zo snel mogelijk een ICT-er die heus wel door heeft wat er gebeurd weer aan aan verbinding te helpen. Pas na veelvuldig klagen op sociale media kwam KPN in actie. Dus toen xs4all ook glas kon leveren zo snel mogelijk daar heen, want ja, ik vind het leuk om zelf een imap servertje te draaien, en die boel stond bij KPN echt jaren dicht. En ja, ik vind het leuk om op mijn modem te kunnen queriën ivm domotica en wil gewoon een harddisk kunnen koppelen aan mijn modem. Toen ik bij KPN wegging was de verbinding wel degelijk volledig dicht getimmerd. Ik geloof er geen moer van dat KPN straks service gaat leveren als je een keer een vraag hebt over zelf aangeschafte hardware, of iets anders dan windows of apple. Dat gaan ze, net als toen er niets zou veranderen bij XMSnet gewoon niet waarmaken. Ik kon toen mijn verbinding niet werkte van 100 km aan zien komen welke kluitjes ik mee kreeg voor in het riet. En eigenlijk de 'help'-desk ook wel. Dus, zou gauw KPN de boel over neemt? Misschien Tweak of zo, maar nooit meer naar die leugenaars van KPN.
Reputatie 7
Badge +27
Wij gaan er in ieder geval alles aan doen om iedereen die een vraag op het forum stelt zo goed mogelijk te helpen. Dat doen we nu en dat blijven we doen. Er is in de afgelopen jaren veel veranderd, dus hopelijk geef je ons nog eens een kans. Mochten we het dan onverhoopt toch niet waar kunnen maken, kan je altijd nog overstappen.

Reageer