Vraag

Opheffing XS4ALL

  • 16 January 2019
  • 41 reacties
  • 1942 keer bekeken

Dag,

Jullie hebben gemeld:
"KPN zal op termijn geen abonnementen meer aanbieden onder de merknamen Telfort, Telfort Zakelijk, XS4ALL en Yes Telecom. Dat maakte het bedrijf donderdag bekend.

Volgens KPN wil het bedrijf 'de onbetwiste kwaliteitsprovider zijn met de beste diensten, klantenservice en netwerken', aldus het persbericht. KPN wil onder de eigen vlag alle klantengroepen in de verschillende segmenten bedienen. Dat geldt van budgetdiensten tot premium diensten.

In de loop van 2019 en 2020 wil de telecomprovider het eigen merk versterken door de sterke punten van de andere merken in het mer KPN te incorporeren. Voor klanten van deze merken verandert er volgens KPN niets, behalve dat de dienstverlening van deze merken op termijn dus onder de vlag van het KPN-merk zal worden uitgevoerd.

“Met de focus op het KPN-merk gaan we de KPN-dienstverlening uitbreiden met de beste elementen van de afzonderlijke merken, zoals de hoogst gewaardeerde service van XS4ALL, de betaalbare voordeeldiensten van Telfort en de persoonlijke service en het deskundig zakelijk advies van Yes Telecom”, zegt Jean-Pascal Van Overbeke, Hoofd Consumentenmarkt van KPN.

“Hierdoor zijn we in staat om consumenten en ondernemers een nog betere gebruikerservaring te bieden met toonaangevende combinaties van vaste en mobiele diensten. We starten bijvoorbeeld in april met het bieden van extra voordelen voor consumenten die Telfort- en KPN-producten combineren.”"

Flauwekul dus.

Als jullie XS4ALL opheffen, zijn wij weg bij de KPN. Wat een kuthelpdesk, wat een kutwebsite. Wat een kutbedrijf. Hou in Godsnaam alsjeblieft op met die flauwekul.

Zonder groet,
Fokke Nauta

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

41 reacties

Reputatie 7
Als jullie XS4ALL opheffen, zijn wij weg bij de KPN. Wat een kuthelpdesk, wat een kutwebsite. Wat een kutbedrijf. Hou in Godsnaam alsjeblieft op met die flauwekul.
Veel plezier bij Ziggo of T-Mobile.
Persoonlijk blijf ik liever klant van KPN (privé), XS4All (zakelijk), Ziggo (zakelijk) en T-Mobile (zakelijk en privé).
Ik begrijp dat er een heleboel emotie los komt als de naam van jouw provider komt te vervallen, maar ik ben wel van mening dat men er verstandig aan zou doen om nu eens objectief naar de techniek en de service van bedrijven te kijken.
De techniek achter KPN doet mijns inziens niet onder aan die van XS4All, ik ben in de afgelopen vijf jaar misschien drie uur van Internet verstoten geweest.
Wat de klantenservice betreft denk ik dat KPN een hoop kan leren van XS4All maar aan de andere kant zou het veel beter zijn als je geen klantenservice nodig hebt omdat alles altijd probleemloos functioneert.
Dankjewel.

Het gaat niet om de emotie, maar omdat ik met de service van XS4ALL heel tevreden ben. En met de service van KPN, waar we vroeger bij waren, niet. En ik heb heel objectief gekeken bij de dienstverlening van de KPN en die van XS4ALL. Werkelijk een wereld van verschil.
Neem nou eens de website van de KNP. Probeer eens een mailtje te versturen. Lukt dat? Mij niet. Kan het niet vinden op die site.

Heb zelf sites ontworpen en onderhouden, dus ik weet er wel iets van.

Begrijp ik uit je antwoord dat XS4ALL zakelijk blijft bestaan?

Groeten,
Fokke
Reputatie 7
Neem nou eens de website van de KNP. Probeer eens een mailtje te versturen. Lukt dat? Mij niet. Kan het niet vinden op die site.
Hmmm ... ik kan niet echt veel verschil ontdekken.



En de rechtstreekse URL's zijn ook zo ongeveer gelijk.
- https://webmail.xs4all.nl
- https://webmail.kpnmail.nl

En hoewel ik van beide organisaties dagelijks de mail functionaliteit gebruik ga ik vrijwel nooit naar die webmail pagina's, want via een mailcliënt op PC, tablet of telefoon is dat natuurlijk veel gebruiksvriendelijker.

Begrijp ik uit je antwoord dat XS4ALL zakelijk blijft bestaan?
Er zal in ieder geval niets veranderen. Ja, je zult de factuur van KPN gaan ontvangen, maar het serviceapparaat en de dienstverlening blijven gewoon bestaan.
Ik heb het niet over webmail, maar om een mailtje te sturen naar een service desk. Naar een helpdesk. Direct naar de provider dus. Bij XS4ALL heel eenvoudig, bij KPN lijkt het onmogelijk.
Reputatie 7
Ik heb het niet over webmail, maar om een mailtje te sturen naar een service desk. Naar een helpdesk. Direct naar de provider dus. Bij XS4ALL heel eenvoudig, bij KPN lijkt het onmogelijk.
Het communiceren via e-mail met een service-desk is zo ongeveer de minst efficiënte methode om te gebruiken. En daarbij is het ook nog eens de meest arbeidsintensieve methode. Mijns inziens zeer terecht dus dat die mogelijkheid op de consumentenmarkt niet geboden wordt. Overigens kan ik die mogelijkheid bij XS4All ook niet vinden, maar dat zal aan mij liggen.
Ik zie niet in dat dit de minst efficiënte methode is. Je kunt je vraag duidelijk formuleren. Het staat zwart op wit, het is duidelijk, en er is geen haast bij. Men kan - wat mij betreft - dagen later met een afdoend antwoord reageren. Allemaal heel duidelijk. Duidelijker dan een telefonisch contact, waarbij me het vaak gebleken is dat een medewerker van een servicedesk je in eerste instantie niet goed begrijpt. Ik heb daar slechte ervaringen mee - behalve bij XS4ALL.
Overigens heb ik een lage dunk van de meeste helpdesks die ik ooit heb gebeld.

Wat XS4ALL betreft: Kijk eens op https://www.xs4all.nl/contact/contact-details.htm#inPageNav-141075
Daar staat: U kunt ons een e-mail sturen op info@xs4all.nl

Bij de KPN heb ik zoiets niet kunnen vinden.

Nogmaals: Begrijp ik goed dat XS4ALL zakelijk blijft bestaan? Moet ik een ander contract met XS4ALL afsluiten? Of blijft die service en helpdesk ook bij de gewone XS4ALL bestaan?
Reputatie 7
Badge +10
Misschien is het beter om even adem te halen en te wachten tot er meer informatie naar buiten wordt gebracht. Wat er tot nu toe in het nieuws en de persberichten stond is heel summier en voor veel uitleg vatbaar. Sowieso is dit een proces van enkele jaren dus een beslissing om ergens anders heen te gaan kan ook dan nog worden genomen.
Tja.
Dit zegt ook niet zoveel.
Ik merk wel als de service en bereikbaarheid van de helpdesk achteruit loopt. Maar: Mocht de KNP XS4ALL overnemen, dan zijn we weg. De alternatieven zijn ook niet goed, maar de KPN mag dan leren dat ze dit niet kunnen doen. Alle alternatieven - hoe slecht ook - zijn dan te prevaleren boven de KPN. Ze mogen wat mij betreft leren dat ze dit niet moeten doen.

Bedank voor je reacties.

Fijne avond nog,
Fokke
Reputatie 7
Ik zie niet in dat dit de minst efficiënte methode is. Je kunt je vraag duidelijk formuleren. Het staat zwart op wit, het is duidelijk, en er is geen haast bij. Men kan - wat mij betreft - dagen later met een afdoend antwoord reageren. Allemaal heel duidelijk. Duidelijker dan een telefonisch contact, waarbij me het vaak gebleken is dat een medewerker van een servicedesk je in eerste instantie niet goed begrijpt. Ik heb daar slechte ervaringen mee - behalve bij XS4ALL.
Voor jou als klant is dat wellicht een zeer comfortabele wijze om met de service-desk te communiceren, maar voor de andere zijde van de communicatie is het een ramp. Er is veel meer tijd nodig om een mail te beantwoorden, dan om in een chat of gesprek hetzelfde te bereiken. Daarbij komt dat de vervolgvraag een dag later weer in de mailbox verschijnt en dan is de context uiteraard weer weggezakt en waarschijnlijk is het zelfs een andere medewerker die die vervolgvraag op zal pakken. Er moet dan dus ook veel meer aandacht besteed worden aan verslaglegging. Geloof me, dat kost veel tijd en geld.

Wat XS4ALL betreft: Kijk eens op https://www.xs4all.nl/contact/contact-details.htm#inPageNav-141075
Daar staat: U kunt ons een e-mail sturen op info@xs4all.nl
Bij de KNP heb ik zoiets niet kunnen vinden.

De pagina van XS4All geeft je het algemene email adres op de pagina die uitleg geeft hoe je een klacht kunt indienen, niet om "gewoon" een vraag bij de service-desk neer te leggen.
Dezelfde functionaliteit kan je bij KPN vinden op https://www.kpn.com/service/klacht-indienen/formulier.htm

Nogmaals: Begrijp ik goed dat XS4ALL zakelijk blijft bestaan? Moet ik een ander contract met XS4ALL afsluiten? Of blijft die service en helpdesk ook bij de gewone XS4ALL bestaan?
De naam verdwijnt, maar de service en helpdesk blijven bestaan, zij het dat deze zeer waarschijnlijk op termijn wel samengevoegd zal worden met die van KPN.
Reputatie 7
De alternatieven zijn ook niet goed, maar de KPN mag dan leren dat ze dit niet kunnen doen. Alle alternatieven - hoe slecht ook - zijn dan te prevaleren boven de KPN.
Dat snap ik echt niet, maar dat is jouw eigen keuze.
Dat XS4All qua techniek wellicht de beste was kan waar zijn, maar of dat nog altijd zo is is nog maar de vraag. Helemaal als binnenkort de vrije router keuze een feit zal zijn en je dus nog steeds jouw Fritz!Box kunt blijven gebruiken als je dat zou willen.

Dat de klantenservice van XS4All met kop en schouders boven de andere providers uitsteekt is denk ik duidelijk, maar om dan direct drie stappen terug te doen i.p.v. één of misschien wel geen.
Wat een mail betreft: Jammer dat dat dan meer moeite kost en voor de andere kant een ramp is. Daar moet men dan maar mee leren leven. De klant wil ook wat, en wat mij - en een aantal anderen - betreft bijft mail de voorkeur hebben, Daar moet men dan maar op inspelen.
Chat? Laat me niet lachen. Wat een flauwekul. Neem me niet kwalijk hoor, maar compleet gelul.
Telefonisch? Ze begrijpen je niet of kunnen je niet helpen.
Hou toch op, wat een flauwekul met die helpdesken van tegenwoordig. Laat me niet lachen, het is diep triest.

Jammer, maar op den duur gaan we toch weg.

Blijft kutKPN. Die ervaring had ik vroeger al, en het is ook misgegaaan met mijn schoonmoeder. Altijd weer die KPN. Het kan ook nooit goed. En nu XS4ALL overnemen?

Doei!
Ja, correct, de klantenservice van XS4ALL steekt met een enorme kop en schouders uit boven die van de KPN.

Natuurlijk gaan we terug naar af, De alternatieven zijn ook niet best. Slecht, zelfs. Maar als de KPN per se alles over wil nemen, zijn we wel weg.

Wat techniek betreft, maakt het niet veel uit. KPN of XS4ALL. Zelfde systeem toch?

Maar als de KPN zo arrrogant is dat ze een prima provider over willen nemen, dan straffen wij ze af door te vertrekken. Mogen veel meer clienten dat doen.
Reputatie 7
Maar als de KNP zo arrrogant is dat ze een prima provider over willen nemen, dan straffen wij ze af door te vertrekken.
Dan zijn we weer terug bij mijn eerste reactie.

Veel plezier bij Ziggo of T-Mobile.

Ik weet overigens zeker dat we je dan over een jaartje (misschien twee) vanzelf weer terug gaan zien en dat je dan de service en techniek bij KPN wat beter zal waarderen.
Geloof me, ik ben zoals eerder al gezegd, klant van ze allevier en ik heb werkelijk niets te klagen bij KPN. Je moet het allemaal niet zo zwart-wit zien, in die jaren dat jij klant van XS4All bent is er heel wat in de wereld veranderd en dus ook bij KPN.
Om maar in mijn jargon van vanavond te blijven: We weten natuurlijk dat Ziggo en T-Mobile ook volkomen kut zijn. Zelfs meer dan de KPN. Maar moeten we dan maar tolereren dat KPN een goede provider gaat overrulen?
Reputatie 7
Om maar in mijn jargon van vanavond te blijven: We weten natuurlijk dat Ziggo en T-Mobile ook volkomen kut zijn.
Dat hoor je mij niet zeggen, ook Ziggo en T-Mobile hebben hun sterke punten.

Maar moeten we dan maar tolereren dat KPN een goede provider gaat overrulen?
Natuurlijk gaan ze XS4All niet "overrulen", ze gaan de organisatie alleen meer integreren met de moederorganisatie en dat is hun goed recht. Ik neem overigens aan dat ook jij de onderstaande mail hebt ontvangen.


Laten we daar dan maar vanuit gaan, ik zie de toekomst nog net zo zonnig als voorheen.
Heb ik inderdaad ook ontvangen.
En ook de petitie ondertekend.
Gelukkig groeit het aantal nog.

Vriendelijke groet,

Fokke
Reputatie 7
Heb ik inderdaad ook ontvangen.
En ook de petitie ondertekend.
Gelukkig groeit het aantal nog.

Ik ga die petitie niet ondertekenen aangezien ik geen enkel probleem heb met de voorgenomen samensmelting van de merken van KPN.
Ondanks het feit dat ik vele, vele jaren klant ben van XS4All heb ik niets met die naam.
Ik ben ook al vele, vele jaren klant van KPN en ondervind daar net zo weinig (geen) storingen/problemen dus maakt het mij echt niet uit, zolang het allemaal maar blijft werken.
Ja, correct, de klantenservice van XS4ALL steekt met een enorme kop en schouders uit boven die van de KPN.

Niet volgens de laatste providertest van de Consumentenbond. Daarin kwam KPN als beste provider uit de bus, op de voet gevolgd door XS4All, maar toch. Wellicht dat ook hier geldt dat resultaten uit het verleden geen garantie voor de toekomst bieden.
Ik merk bij veel XS4All klanten eenzelfde soort fanantisme als bij gebruikers van Apple-producten. Al eerder is in dit topic opgemerkt dat emotie een - wellicht te grote - rol speelt bij de reacties op het verdwijnen van de merknaam XS4All. Objectiviteit staat daarbij blijkbaar niet hoog in het vaandel.
En als er dan op basis van emoties gekozen gaat worden voor een andere provider dan KPN ook al is die nog slechter dan men denkt dat KPN is, alleen om KPN te "straffen", vind ik dat onbegrijpelijk: dan schiet je vooral jezelf in de voet.

Maar ook ik wens je veel plezier bij VZ, T-Mobile of wie dan ook.
Reputatie 5
Badge +4

Ja, correct, de klantenservice van XS4ALL steekt met een enorme kop en schouders uit boven die van de KPN.
Niet volgens de laatste providertest van de Consumentenbond. Daarin kwam KPN als beste provider uit de bus, op de voet gevolgd door XS4All, maar toch. Wellicht dat ook hier geldt dat resultaten uit het verleden geen garantie voor de toekomst bieden.
Ik merk bij veel XS4All klanten eenzelfde soort fanantisme als bij gebruikers van Apple-producten. Al eerder is in dit topic opgemerkt dat emotie een - wellicht te grote - rol speelt bij de reacties op het verdwijnen van de merknaam XS4All. Objectiviteit staat daarbij blijkbaar niet hoog in het vaandel.
En als er dan op basis van emoties gekozen gaat worden voor een andere provider dan KPN ook al is die nog slechter dan men denkt dat KPN is, alleen om KPN te "straffen", vind ik onbegrijpelijk: dan schiet je vooral jezelf in de voet.

Maar ook ik wens je veel plezier bij VZ, T-Mobile of wie dan ook.


Precies. Linkje voor de liefhebbers https://www.consumentenbond.nl/alles-in-1/beste
Ja, de details was ik alweer vergeten, maar opmerkelijk dat de Klantenservice van KPN zowel voor glasvezel als voor DSL hoger scoort dan die van XS4All. Het is dus vooral op historie gebaseerde perceptie dat "de klantenservice van XS4All met kop en schouders boven de andere providers uitsteekt"; zoals ik al zei, resultaten uit het verleden ...
XS4All is naar verluidt wel flexibeler met eigen apparatuur (vooral modem/routers). Maar als de vrije routerkeuze er binnenkort eens een keertje écht van komt is dat voordeel ook weer verdwenen; misschien dan KPN dan de werkwijze van XS4All op dat gebied als voorbeeld kan nemen 🤔
Reputatie 7
Het is dus vooral op historie gebaseerde perceptie dat "de klantenservice van XS4All met kop en schouders boven de andere providers uitsteekt";
Die conclusie vind ik toch wel iets "kort door de bocht". Het gaat er namelijk vanuit dat "de klant" van XS4ALL gelijk is aan "de klant" van KPN en dat betwijfel ik ten sterkste.
Voor de Consumentenbond, die dit onderzoek uitgevoerd heeft, zijn ze allemaal gelijk, d.w.z. een KPN-klant is voor de bond niet meer of minder dan een XS4All-klant.
Flinke lap tekst heren.

Wat ik mis in het verhaal is dat KPN niet zo een open netwerk heeft als XS4ALL. Bij XS4ALL zitten vaak mensen als klant die toch meer dan gemiddeld kennis hebben van zaken. Zelf heb ik een aantal domeinen draaien van Website en email voor zakelijke doeleinden. Bij een partij als Ziggo en KPN is dat toch een probleem heb ik al gelezen. De verbinding is wellicht hetzelfde maar de flexibiliteit is zeker veel minder bij KPN.
Ik kan dus momenteel prima mailen en mail ontvangen maar na de overstap is dat niet meer zo zeker en wordt dit een stuk moeilijker. Wellicht veranderd mijn IP hierdoor dat zou al 1 probleem zijn. Men zegt dat bij de overgang niets veranderd. Ik durf te zeggen dat ik daar toch ernstig aan twijfel. Met name voor de professionele gebruiker.
Ik zit nu al weer een behoorlijke tijd bij XS4ALL door de overname van Demon Internet maar wel naar zeer grote tevredenheid.

Groet, Joris.
Reputatie 7
Zelf heb ik een aantal domeinen draaien van Website en email voor zakelijke doeleinden. Bij een partij als Ziggo en KPN is dat toch een probleem heb ik al gelezen.
Oh, dat wist ik niet, ik geloof dat ik bij KPN precies hetzelfde doe. ;)

De verbinding is wellicht hetzelfde maar de flexibiliteit is zeker veel minder bij KPN.
Wat is er dan minder flexibel?

Ik kan dus momenteel prima mailen en mail ontvangen maar na de overstap is dat niet meer zo zeker en wordt dit een stuk moeilijker.
Waarom denk je dat dat een stuk moeilijker wordt, ik kan ook prima mailen vanaf mijn eigen mailserver.

Wellicht veranderd mijn IP hierdoor dat zou al 1 probleem zijn. Men zegt dat bij de overgang niets veranderd. Ik durf te zeggen dat ik daar toch ernstig aan twijfel. Met name voor de professionele gebruiker.
Ik reken mijzelf toch ook tot de professionele gebruikers en geloof me, KPN heeft echt niet onder een steen gezeten.
OK dat klinkt al geruststellender. Dus je wil zeggen dat een eigen mail domein helemaal geen probleem gaat zijn? Ik zag hier een forumdiscussie over spamhaus en een relayserver die er tussenuit gehaald is bij KPN..........verder zie ik ook discussies over poort 25 die wel geblokkeerd zou zijn maar een andere zegt weer van niet.......ik ben een beetje de weg kwijt.

Wellicht kan je even uitleggen wat er nu precies wel en niet kan technisch gezien? Kan ik bv mijn mailserver hier thuis mijn mail ontvangen op mijn eigen IP via poort 25 of gaat dat anders etc?
Over websites heb ik al gezien dat het niets uitmaakt. Die zijn gewoon bereikbaar.

Grtz, Joris.