Vraag

Opheffing XS4ALL

  • 16 January 2019
  • 41 reacties
  • 1942 keer bekeken

Dag,

Jullie hebben gemeld:
"KPN zal op termijn geen abonnementen meer aanbieden onder de merknamen Telfort, Telfort Zakelijk, XS4ALL en Yes Telecom. Dat maakte het bedrijf donderdag bekend.

Volgens KPN wil het bedrijf 'de onbetwiste kwaliteitsprovider zijn met de beste diensten, klantenservice en netwerken', aldus het persbericht. KPN wil onder de eigen vlag alle klantengroepen in de verschillende segmenten bedienen. Dat geldt van budgetdiensten tot premium diensten.

In de loop van 2019 en 2020 wil de telecomprovider het eigen merk versterken door de sterke punten van de andere merken in het mer KPN te incorporeren. Voor klanten van deze merken verandert er volgens KPN niets, behalve dat de dienstverlening van deze merken op termijn dus onder de vlag van het KPN-merk zal worden uitgevoerd.

“Met de focus op het KPN-merk gaan we de KPN-dienstverlening uitbreiden met de beste elementen van de afzonderlijke merken, zoals de hoogst gewaardeerde service van XS4ALL, de betaalbare voordeeldiensten van Telfort en de persoonlijke service en het deskundig zakelijk advies van Yes Telecom”, zegt Jean-Pascal Van Overbeke, Hoofd Consumentenmarkt van KPN.

“Hierdoor zijn we in staat om consumenten en ondernemers een nog betere gebruikerservaring te bieden met toonaangevende combinaties van vaste en mobiele diensten. We starten bijvoorbeeld in april met het bieden van extra voordelen voor consumenten die Telfort- en KPN-producten combineren.”"

Flauwekul dus.

Als jullie XS4ALL opheffen, zijn wij weg bij de KPN. Wat een kuthelpdesk, wat een kutwebsite. Wat een kutbedrijf. Hou in Godsnaam alsjeblieft op met die flauwekul.

Zonder groet,
Fokke Nauta

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

41 reacties

Reputatie 7
TCP poort 25 (SMTP) wordt uiteraard niet geblokkeerd door KPN, dat zou immers in strijd zijn met de telecommunicatiewet.
Je kunt dus prima jouw mailserver thuis draaien.
Wel moet je er voor zorgen dat de reverse DNS correct is en dat is helaas niet op alle KPN aansluitingen het geval en je moet het IP adres even uit de Spamhaus PBL verwijderen.

KPN volhardt in beëindigen XS4ALL.
Jaren ADSL bij xs4all, vanwege glasvezel de overstap naar xmsnet gehad, wel eens de helpdesk gebeld en als je er niet uit kwam werd je gewoon doorgeschakeld naar een techneut. Maar KPN nam xmsnet over. Nou ja, laat ik het maar proberen, Bij het overzetten naar xms werd beloofd, er zou niks veranderen. dus toen mijn kpn verbinding werd opgeleverd en niet werkte kreeg ik al bange vermoedens toen men zei dat dat in de loop van de dag goed zou komenen toen ik 's avonds belde ik de volgende dag wel geholpen zou worden en ik het modem maar eens uit en aan moest zetten, affijn, twee weken zonder internet, telefoon en televisie. De helpdesk had als enige doel je zo lang mogelijk bij de tweede of derde lijn weg te houden, niet om zo snel mogelijk een ICT-er die heus wel door heeft wat er gebeurd weer aan aan verbinding te helpen. Pas na veelvuldig klagen op sociale media kwam KPN in actie. Dus toen xs4all ook glas kon leveren zo snel mogelijk daar heen, want ja, ik vind het leuk om zelf een imap servertje te draaien, en die boel stond bij KPN echt jaren dicht. En ja, ik vind het leuk om op mijn modem te kunnen queriën ivm domotica en wil gewoon een harddisk kunnen koppelen aan mijn modem. Toen ik bij KPN wegging was de verbinding wel degelijk volledig dicht getimmerd. Ik geloof er geen moer van dat KPN straks service gaat leveren als je een keer een vraag hebt over zelf aangeschafte hardware, of iets anders dan windows of apple. Dat gaan ze, net als toen er niets zou veranderen bij XMSnet gewoon niet waarmaken. Ik kon toen mijn verbinding niet werkte van 100 km aan zien komen welke kluitjes ik mee kreeg voor in het riet. En eigenlijk de 'help'-desk ook wel. Dus, zou gauw KPN de boel over neemt? Misschien Tweak of zo, maar nooit meer naar die leugenaars van KPN.
Reputatie 7
Badge +30
Wij gaan er in ieder geval alles aan doen om iedereen die een vraag op het forum stelt zo goed mogelijk te helpen. Dat doen we nu en dat blijven we doen. Er is in de afgelopen jaren veel veranderd, dus hopelijk geef je ons nog eens een kans. Mochten we het dan onverhoopt toch niet waar kunnen maken, kan je altijd nog overstappen.

Grappig om dit topic terug te lezen. Ondertussen blijkt dat de naam XS4ALL blijft bestaan. 

En tot nog toe zie ik  van onderstaande nog weinig terug zeker niet het deel wat mij als Telfort klant intresseerd.

“Met de focus op het KPN-merk gaan we de KPN-dienstverlening uitbreiden met de beste elementen van de afzonderlijke merken, zoals de hoogst gewaardeerde service van XS4ALL, de betaalbare voordeeldiensten van Telfort en de persoonlijke service en het deskundig zakelijk advies van Yes Telecom”, zegt Jean-Pascal Van Overbeke, Hoofd Consumentenmarkt van KPN.

“Hierdoor zijn we in staat om consumenten en ondernemers een nog betere gebruikerservaring te bieden met toonaangevende combinaties van vaste en mobiele diensten. We starten bijvoorbeeld in april met het bieden van extra voordelen voor consumenten die Telfort- en KPN-producten combineren.”"
 

Hoe en waar vind ik in het huidige Hussel aanbod de voordeeldiensten van Telfort terug? Worden we verrast met andere abonnements vormen als de migratie's voorbij zijn. Ja uiteraard zijn de abonnementen betaalbaar maar waar is het voordeel? Het niet mee kunnen nemen van data, daar kan ik mee leven maar als ik wil verlengen met de KPN  voorwaarden de dubbele data kwijtraken? Welk voordeel biedt dat ik zie het niet. Hussel heeft voor mij 1 meerwaarde die jaren te laat is, TV als optie.

De tijd zal het leren.

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Galdor68, waar je zo'n vijf jaar geleden voor Alles-in-1 instap nog 54 euro betaalde, kan je op dit moment Hussel Internet + TV al voor 52,50 euro krijgen. Dat lijkt misschien ‘maar’ 1,50 euro goedkoper, maar als je er rekening mee houdt dat de pakketten normaliter zo'n twee euro per jaar duurder worden, is dit over de periode van vijf jaar toch echt al een flinke daling. Je gaat niet zien dat we ineens met een hele budgetlijn komen, maar ook voor bijvoorbeeld mobiele telefonie, kan je voor 14 euro per maand al 2 GB en 150 minuten krijgen. Zoals je zelf al aangeeft: dat is volgens mij echt betaalbaar. 

 

Voor wat betreft de voordelen: we hebben inderdaad niet de voordelen zoals Telfort die heeft gedaan. Wel hebben we verschillende Husselvoordelen. Deze zijn tot stand gekomen na een gedegen marktonderzoek, waarbij we niet alleen om de mening van KPN klanten, maar onder alle Nederlanders onze informatie hebben vergaard. Ik kan me voorstellen dat je ervan baalt dat je niet expliciet deze twee Telfort voordelen mee kunt nemen, maar volgens mij biedt KPN genoeg andere voordelen. 

Alle Nederlanders???  Die onderzoeken vinden onder een beperkte hoeveelheid plaats nooit alle Nederlanders.

Die prijsdaling is deels een wassen neus, wat voor heen betaald werdt middels hogere abonnements kosten zoals Spotify kies je er nu los bij waardoor het feitelijke prijsverschil mee of zelfs tegen valt.

Alles in één instap internet is in 2017 van €47,50 naar €49,00 verhoogt en kost pas anno 2019 € 54,00. Ten opzichte van 5 jaar terug betalen nieuwe klanten juist €5,00 tot € 10,00 meer. Datzelfde gaat op voor bestaande klanten.

Kpncyclopedie

Het gaat mij niet om specifiek deze twee Telfort voordelen, ik vermoed dat ook voor de huidige KPN Compleet klanten het verliezen van de verdubbeling reden genoeg zal zijn om niet zo snel te verlengen met toestel.

Maar goed welke voordelen heeft het huidige KPN aanbod waaruit de betaalbare voordelen van Telfort blijkt, ik zie ze niet de echte voordelen zeker voor nieuwe klanten lijken er minder op te worden. De prijzen lijken dan wel lager je krijgt bij combineren eerder minder dan meer product.

Wat we wel terug zien is de XS4ALL invloed in de vorm van de Tech desk.

Het Hoofd Consumenten markt heeft uitspraken gedaan die we "nog" niet terug zien daar gaat het mij om. 

Reputatie 7

Ik kan me voorstellen dat je ervan baalt dat je niet expliciet deze twee Telfort voordelen mee kunt nemen, maar volgens mij biedt KPN genoeg andere voordelen. 

Daar komt bij dat het gesteld wordt alsof het vervallen van "dubbele data" versobering is die alleen voor de oude Telfort abonnee geldt terwijl ook de KPN abonnee net zo hard met deze versobering te maken heeft.

Reputatie 7
Badge +30

Ik zeg niet dat we alle Nederlanders hebben gevraagd, ik zeg alleen dat we niet alleen KPN klanten hebben gevraagd naar hun wensen. Ik begrijp echt wel wat jullie bedoelen en natuurlijk wil je het beste voor je eigen portemonnee, maar het is nu wat het is.

 

Wellicht komen er in de loop van het jaar nog weer andere opties, wat ik niet per se verwacht, omdat Hussel natuurlijk een behoorlijke vernieuwing was, maar voorlopig zijn de Husselvoordelen zoals korting op je mobiel, korting op je entertainmentpakket, gratis onderling bellen, gratis MB's delen, de voordelen zoals we die op dit moment bieden en dit zijn allemaal kortingen waarmee je in ieder geval 10 euro per maand kunt sparen en nog meer als je door gratis MB's delen een tweede, lager abonnement kunt nemen.

ik vind dat "hussel” niks

persoonlijk je verliest kortingen

vaak ga je meer betalen dan je oude abonnement

kom met een beter plan zou ik zeggen

maar als xs4all nu door gaat

word de vaste telefoon via de fritzbox ook niet meer mogelijk dan ?

daar wacht ik nu al maanden op i.v.m. vrije router keuze

@Marcia_ weet jij of dit intern bij kpn gaat veranderen

ik zou graag de dect centrale van mijn fritzbox willen gebruiken

en zo de switch / experiabox en dect basis weg kan doen onzinnig stroomverbruik snap je

 

Het is ook wat het nu is, echter wat het nu is weerspiegeld niet de gedane uitspraken. 

MB's delen is geen korting dat is vooraf betaald ongebruikt te goed  nuttig op laten maken door een ander. Het 'gratis' onderling bellen is enkel nuttig als je een bundel hebt, met onbeperkt bellen valt dit voordeel al weg. De korting op het entertainment pakket valt in het niet tegen een volledig kostenloos tv pakket.

De korting voor mobiel weegt niet op tegen de weggevallen verdubbelaar. 

Dus nog steeds welke voordelen heeft het huidige KPN aanbod waaruit de betaalbare voordelen van Telfort blijkt, hoe maakt het Hoofd Consumenten zaken zijn uitspraken waar? Tot nog toe niet, ik kan me met de beste wil van de wereld niet voorstellen hoe Hussel in speelt op de wensen van klanten, het enige wat mij nu aanspreekt is het optioneel zijn van TV.

@peter-keetfm dit is puur marketing de naam blijft behouden, de constuctie die voor Telfort opging gaat na 1 maart voor de XS4ALL klanten op. Er komt daar zo als ik het nu begrijp niet eens KPN op de facturen te staan.

Reputatie 4
Badge +2

Een ander belangrijk voordeel van het compleet pakket was dat je 5 euro korting op je mobiel abonnement ontving zodra je 2 of meer mobiele abonnementen op je adres geregistreerd had. Je ontving deze korting dus ook wanneer je geen internet van KPN had.  Bij Hussel krijg je deze korting enkel wanneer je ook Internet bij KPN hebt.

Dit leidt er toe dat je als klant minder vrijheden hebt bij Hussel en KPN je meer in "haar macht" heeft. Ga je immers voor internet naar een andere aanbieder, dan verlies je direct de 5 euro korting op je mobiele abonnementen.

Reputatie 7

Dat heet nu een "buy-in" en dat is waar het vandaag de dag om draait. Maak het overstappen naar de concurrent zo onaantrekklijk mogelijk. We zien dit ook bij VodafoneZiggo.

De enige grote speler die nog korting geeft bij afname van alleen meerdere mobiele abonnementen is T-Mobile. 

Het vreemde is dat Telfort het voordeel van twee mobiele abonnementen juist pas sinds eind 2018 heeft geintroduceerd.

Het lijkt erop dat de "buy in" eerder averechts werkt. Daarom lokken met kortingen of apparatuur. Niemand lijkt naar de kosten op langere termijn te kijken.

TM heeft naar mijn mening op dit moment afhankelijk van waar je woont en of het nodig is de beste combi propositie.

Reputatie 4
Badge +2

Dat heet nu een "buy-in" en dat is waar het vandaag de dag om draait. Maak het overstappen naar de concurrent zo onaantrekklijk mogelijk. We zien dit ook bij VodafoneZiggo.

De enige grote speler die nog korting geeft bij afname van alleen meerdere mobiele abonnementen is T-Mobile. 

En op zich begrijp ik KPN hier ook wel in als je een onderneming runt. Maar dan svp niet gaan zegen dat de klant om Hussel vroeg. De enige die er voordelen bij krijgt is KPN. En de klant verliest enkele mooie voordelen.

Reputatie 7

Niemand lijkt naar de kosten op langere termijn te kijken.

Terwijl dat juist is waar je wel naar moet kijken.

 

TM heeft naar mijn mening op dit moment afhankelijk van waar je woont en of het nodig is de beste combi propositie.

Ik heb niet voor niets de mobiele telefonie van ons hele gezin bij T-mobile ondergebracht.

Het goedkoopste T-Mobile abonnememt is die van mijn dochter die in België woont. Zij heeft een fantastische 50 belminuten, 100smsjes en 0GB data voor €1,05 per maand. Maar wel gratis onderling bellen en dat tikt aan, een moeder-dochter relatie op afstand gaat door de telefoon. :wink:

Ze woont daar nu al bijna twee jaar en nog altijd doet T-Mobile niet moeilijk over het feit dat haar abonnement vrijwel alleen in het buitenland gebruikt wordt.

Mijn vrouw, zoon (student in Leiden) en dochter in Zuid-Afrika hebben pre-paids een zelf heb ik een abonnement met 12GB, onbeperkt muziek en onbeperkt bellen voor €20,-.

De totale vaste maandlasten zijn dus €21,05 voor het hele gezin en binnen Europa bellen we onderling gratis.