Opleverdatum glasvezel steeds uitgesteld

  • 14 July 2021
  • 41 reacties
  • 626 keer bekeken

Bij mij hetzelfde. Alleen is de opleverdatum van KPN al 3x uitgesteld.

Er is een ongelofelijk gepruts aan de gang. KPN Netwerk NL geeft aan dat alles werkt.  Dus naar KPN verwezen. KPN verwijst me terug omdat er geen glasvezel bij mij thuis is. Die hangt er wel. KPN Netwerk NL zegt dat alles zou moeten werken maar dat KPN de wijkcentrale niet van de juiste apparatuur voorziet. En aangezien Budget, Solcon, Youfone allemaal via de apparatuur van KPN werken, kan niemand wat.

Daarom geeft de website van KPN Netwerk NL aan dat er glasvezel ligt en KPN kan geen werkend abonnement aanleveren en schieten er foutmeldingen in de systemen als je KPN belt…..

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

RudiVader 2 jaar geleden

Nog een laatste raar dingetje:

Afspraak met de monteur was gecanceld omdat mijn internet het deed. De order was afgemeld. Zal dan wel een omgevallen bitje zijn geweest bij KPNNetwerkNL, die ze op afstand konden herstellen.

 

Glasvezel doet het met een download van 200Mbit/s en een upload van 240Mbit, wat redelijk opvallend is voor 200Mbit snelheid, de upload sneller dan de download. Mij hoor je niet (meer) klagen.

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

41 reacties

@RudiVader Is er bij u een glasvezelaansluitpunt afgemonteerd in de woning/meterkast ? 

 

@RudiVader Is er bij u een glasvezelaansluitpunt afgemonteerd in de woning/meterkast ? 

 

Ja zeker…. 17 mei aangesloten. 

@RudiVader Wat geeft deze site https://tele2-fpi-info.fourstack.nl aan bij koper en FttH , als u daar uw postcode en huisnummer ingeeft ?

 

@RudiVader volgens de planning 23-07-21 dus :wink:

@RudiVader volgens de planning 23-07-21 dus :wink:

Niks 'dus’, dat klinkt namelijk als een vanzelfsprekendheid. De datum is al 3x opgeschoven en ‘u kunt over 2 weken nog eens bellen’, heb ik ook even zoveel keren gehoord. En mijn schuur staat vol met ‘sorry, ik kan er ook niets aan veranderen voor u’.

Deze bende bewijst maar weer eens dat KPN nooit iets leert. 40 jaar terug zaten ze net zo te trutten met een normale telefoonlijn, 20 jaar terug moesten ze op TV diep door het stof toen de ADSL uitrol compleet vast liep en nu met glasvezel weten ze weer niet waar ze mee bezig zijn.

 

Reputatie 7
Badge +13

Hallo @RudiVader, welkom. 

Wat ontzettend lastig dat de datum steeds naar de toekomst wordt verschoven. Ik snap heel goed dat je geen vertrouwen meer hebt in de nieuwe datum van 23 juli. 

Zou je voor mij jouw profiel willen aanvullen met jouw postcode en huisnummer? Dan ga ik voor jou op onderzoek uit.

Hallo @RudiVader bij mij was de planning 16 juli a.s., maar de centrale en wijkkast waren een week eerder, 9 juli dus, al actief. Zo kan het dus ook en ik krijg de aansluiting zoals op jouw foto pas 21 juli a.s.

 

Hallo @RudiVader bij mij was de planning 16 juli a.s., maar de centrale en wijkkast waren een week eerder, 9 juli dus, al actief. Zo kan het dus ook en ik krijg de aansluiting zoals op jouw foto pas 21 juli a.s.

 

Ook een vorm dat de werkzaamheden van de ene partij en de andere partij niet goed gaan.

Hallo @RudiVader, welkom. 

Wat ontzettend lastig dat de datum steeds naar de toekomst wordt verschoven. Ik snap heel goed dat je geen vertrouwen meer hebt in de nieuwe datum van 23 juli. 

Zou je voor mij jouw profiel willen aanvullen met jouw postcode en huisnummer? Dan ga ik voor jou op onderzoek uit.

Staat er inmiddels in. 

De laatste communicatie van KPN naar mij toe is van 2 juni met een mail dat er extra onderzoek nodig is:

We moeten extra onderzoek doen om de verbinding op uw adres klaar te maken voor gebruik. De e-mail met extra informatie over uw bestelling en definitieve startdatum van uw abonnement ontvangt u daarom iets later.

Hallo @RudiVader, welkom. 

Wat ontzettend lastig dat de datum steeds naar de toekomst wordt verschoven. Ik snap heel goed dat je geen vertrouwen meer hebt in de nieuwe datum van 23 juli. 

Zou je voor mij jouw profiel willen aanvullen met jouw postcode en huisnummer? Dan ga ik voor jou op onderzoek uit.

Heeft u al wat kunnen vinden voor mij?

Hallo @RudiVader, welkom. 

Wat ontzettend lastig dat de datum steeds naar de toekomst wordt verschoven. Ik snap heel goed dat je geen vertrouwen meer hebt in de nieuwe datum van 23 juli. 

Zou je voor mij jouw profiel willen aanvullen met jouw postcode en huisnummer? Dan ga ik voor jou op onderzoek uit.

Heeft u inmiddels wat kunnen vinden voor mij?

Je kan van KPN niet zeggen dat ze niet consequent zijn in de vorm van communiceren. Ze bellen, mailen, posten en beantwoorden het forum niet. Overal niets, wel lekker consequent.  Toch complimenten daarvoor.

@Hanna_   ( hierdoor leest Hanna het wat sneller…..:wink: )

Hallo @RudiVader, welkom. 

Wat ontzettend lastig dat de datum steeds naar de toekomst wordt verschoven. Ik snap heel goed dat je geen vertrouwen meer hebt in de nieuwe datum van 23 juli. 

Zou je voor mij jouw profiel willen aanvullen met jouw postcode en huisnummer? Dan ga ik voor jou op onderzoek uit.

Heeft u inmiddels wat kunnen vinden voor mij?

 

@Hanna_   ( hierdoor leest Hanna het wat sneller…..:wink: )

Hallo @RudiVader, welkom. 

Wat ontzettend lastig dat de datum steeds naar de toekomst wordt verschoven. Ik snap heel goed dat je geen vertrouwen meer hebt in de nieuwe datum van 23 juli. 

Zou je voor mij jouw profiel willen aanvullen met jouw postcode en huisnummer? Dan ga ik voor jou op onderzoek uit.

Heeft u inmiddels wat kunnen vinden voor mij?

 

Die naam erbij scheelt stukken. Maar….. lekker consequent, geen reactie.

Reputatie 4
Badge +3

@Hanna_   ( hierdoor leest Hanna het wat sneller…..:wink: )

Hallo @RudiVader, welkom. 

Wat ontzettend lastig dat de datum steeds naar de toekomst wordt verschoven. Ik snap heel goed dat je geen vertrouwen meer hebt in de nieuwe datum van 23 juli. 

Zou je voor mij jouw profiel willen aanvullen met jouw postcode en huisnummer? Dan ga ik voor jou op onderzoek uit.

Heeft u inmiddels wat kunnen vinden voor mij?

 

Die naam erbij scheelt stukken. Maar….. lekker consequent, geen reactie.

Klopt, de schakel tussen KPN Netwerk NL en internetprovider KPN is niet echt “je van het”. Zeker als je moet wachten op de oplevering of aansluiting van een dienst op het glasvezelaansluitpunt. Zolang bij Netwerk NL de status “glasvezelpunt in woning” er niet op staat, kan je geen diensten aanvragen. In de tijd van Reggefiber (2014) ging het ook aan mijn kant niet echt “goed”. Brieven van Reggefiber “we komen uw aansluiting doormeten voor oplevering” en nooit iemand gezien. Omdat ik uitzicht heb op de area POP (wijkcentrale huisje) waar de glasvezels samenkomen kon je goed zien dat de aannemer wat aan zat aan te kloten. Moraal van verhaal: Netwerk NL en zijn onderaannemers zijn niet goed op elkaar afgestemd. Jij als klant kan hier op gaan wachten.

@Hanna_   ( hierdoor leest Hanna het wat sneller…..:wink: )

Hallo @RudiVader, welkom. 

Wat ontzettend lastig dat de datum steeds naar de toekomst wordt verschoven. Ik snap heel goed dat je geen vertrouwen meer hebt in de nieuwe datum van 23 juli. 

Zou je voor mij jouw profiel willen aanvullen met jouw postcode en huisnummer? Dan ga ik voor jou op onderzoek uit.

Heeft u inmiddels wat kunnen vinden voor mij?

 

Die naam erbij scheelt stukken. Maar….. lekker consequent, geen reactie.

Klopt, de schakel tussen KPN Netwerk NL en internetprovider KPN is niet echt “je van het”. Zeker als je moet wachten op de oplevering of aansluiting van een dienst op het glasvezelaansluitpunt. Zolang bij Netwerk NL de status “glasvezelpunt in woning” er niet op staat, kan je geen diensten aanvragen. In de tijd van Reggefiber (2014) ging het ook aan mijn kant niet echt “goed”. Brieven van Reggefiber “we komen uw aansluiting doormeten voor oplevering” en nooit iemand gezien. Omdat ik uitzicht heb op de area POP (wijkcentrale huisje) waar de glasvezels samenkomen kon je goed zien dat de aannemer wat aan zat aan te kloten. Moraal van verhaal: Netwerk NL en zijn onderaannemers zijn niet goed op elkaar afgestemd. Jij als klant kan hier op gaan wachten.

Hier lijkt exact het omgekeerde te zijn. Mijn woning heeft al sinds 17 mei de status, glasvezelpunt in woning. Probleem is nu dat er in de wijkcentrale (die ik trouwens ook vanuit mijn huis kan zien) geen netwerk apparatuur van de providers (incl van KPN) hangt.

Het achterlijke is ook dat er vanuit KPN NOOIT de belofte waargemaakt wordt om terug te reageren. Dus nu ook niet. @Hanna_ heeft inderdaad niet beloofd te reageren. Ze is misschien alleen op onderzoek uit geweest. Wat de uitslag is……. 

@RudiVader volgens de planning 23-07-21 dus :wink:

Niks 'dus’, dat klinkt namelijk als een vanzelfsprekendheid. De datum is al 3x opgeschoven en ‘u kunt over 2 weken nog eens bellen’, heb ik ook even zoveel keren gehoord. En mijn schuur staat vol met ‘sorry, ik kan er ook niets aan veranderen voor u’.

Deze bende bewijst maar weer eens dat KPN nooit iets leert. 40 jaar terug zaten ze net zo te trutten met een normale telefoonlijn, 20 jaar terug moesten ze op TV diep door het stof toen de ADSL uitrol compleet vast liep en nu met glasvezel weten ze weer niet waar ze mee bezig zijn.

 

@HansaanZet : En dit bedoel ik nu:  de status op de door u genoemde pagina vandaag:

 

De chaos wordt er niet minder om. Inmiddels is de foutmelding bij mijn KPN weg en kan ik een product koppelen. De actuele beschikbaarheid is volgens de pagina die @HansaanZet opgaf nog steeds hetzelfde.

Nu kom ik bij mijn kpn op ‘volg je bestelling’ het volgende tegen:

Die knop werkt niet op elke browser maar als je die eenmaal wel aangeklikt hebt kom ik het volgende tegen:

Dus de bestelling die ik 31 mei blijkbaar wel gedaan heb, is verder niet meer gevonden.

 

Nog steeds geen reactie van KPN, het is dat allemaal telefonisch moet maar anders hadden ze bij de Servicedesk een 9,5 gekregen voor het vak ‘verbaast kijken’. Het is ook niet uit te leggen, denk ik. Ook niet door @Hanna_ want die geeft ook geen teken van leven. Althans niet naar mij toe. Gisteren reageerde ze nog wel in een ander topic maar daar mag ik niet over klagen. Ze zou het alleen uitzoeken, ze heeft niet beloofd te reageren.

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @RudiVader

Mijn oprechte excuses! Ik ben jouw topic volledig uit het oog verloren, dat is natuurlijk nooit de bedoeling geweest! Absoluut niet netjes van me. Ik beloof morgen middag uitgebreid op jouw situatie terug te komen.

Hoi @RudiVader

Mijn oprechte excuses! Ik ben jouw topic volledig uit het oog verloren, dat is natuurlijk nooit de bedoeling geweest! Absoluut niet netjes van me. Ik beloof morgen middag uitgebreid op jouw situatie terug te komen.

Excuses aanvaard!

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @RudiVader

De datum die ik nu in het systeem zie staan is 19 augustus :neutral_face:. Maar na meerdere keren uitstellen trek ik daar ook zo mijn twijfels bij. Ik ga voor jou mailen, want blijven afwachten helpt ook niet meer. Ik kom bij je terug wanneer ik antwoord heb ontvangen. 

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @RudiVader

Bij deze een update: Het probleem is dat de glasvezel in de wijkcentrale nog niet is opgeleverd. Dit zorgt ervoor dat jouw uiteindelijke plan datum steeds wordt opgeschoven. Alle aanvragen bij jou in de buurt komen daarom op de wachtstand terecht. :sweat: Het is voor ons tot dusverre erg onduidelijk waarom er niet aan de wijkcentrale wordt gewerkt, de plan datum daarvan ligt namelijk al in het verleden. 

Ik ga er zelf een aantal dagen tussenuit. Ik zal aan mijn collega's vragen of zij dit voor jou in de gaten willen houden mocht er tussentijds een update komen. 

Hoi @RudiVader

Bij deze een update: Het probleem is dat de glasvezel in de wijkcentrale nog niet is opgeleverd. Dit zorgt ervoor dat jouw uiteindelijke plan datum steeds wordt opgeschoven. Alle aanvragen bij jou in de buurt komen daarom op de wachtstand terecht. :sweat: Het is voor ons tot dusverre erg onduidelijk waarom er niet aan de wijkcentrale wordt gewerkt, de plan datum daarvan ligt namelijk al in het verleden. 

Ik ga er zelf een aantal dagen tussenuit. Ik zal aan mijn collega's vragen of zij dit voor jou in de gaten willen houden mocht er tussentijds een update komen. 

@Hanna_  Dank voor de reactie en dank voor het uitzoeken. Het gekke is dat ik praktisch naast de centrale woon. Er staat 1 huis die me het zicht belemmerd op die ‘paddenstoel’ die mijn dorpje van telefonie en internet voorziet. De kabel voor een nieuwe woonwijk voor mijn neus is gegraven. Jullie hebben mijn adres dus het kan makkelijk nagetrokken worden op Google Maps.  Die nieuwe woonwijk heeft wel de keuze uit alle providers die ze op KPNnetwerkNL aanbieden. Voor mijn gevoel hoeft er niet eens zo heel veel gedaan te worden.

De datum op de door @HansaanZet genoemde site is nog steeds niet aangepast.

Prettige dagen.

Reputatie 7
Badge +30

Goedemorgen, @RudiVader. Sorry voor de wat langere wachttijd op een verdere reactie. In dit geval zijn er drie partijen bij betrokken. De wijkcentrale moet opgeleverd worden, dat gebeurt door/in opdracht van KPN Wholesale. Dat is het deel van netwerkbeheer waar de verschillende providers (zoals KPN de provider, maar ook andere partijen die via ons netwerk leveren) hun diensten afnemen. Volgens de informatie die ik eind vorige week kreeg zou de wijkcentrale afgelopen vrijdag opgeleverd moeten zijn.

Vervolgens komt het bij KPN Netwerk NL, het deel van netwerkbeheer die zorgt voor aanleg en onderhoud van het fysieke netwerk. Zij zorgen voor het afmaken van de fysieke aansluiting tussen wijkcentrale en jouw huis. Als dat voltooid is geven ze dat aan ons door, en dan kunnen wij hier het signaal activeren en zorgen dat al je diensten het doen. Omdat we dus nog niet zeker weten hoe lang dit gaat duren verandert bij ons steeds de geplande datum. Deze staat nu op 26 augustus (in plaats van de 19e van eerder).

Zojuist heb ik opnieuw navraag gedaan of de wijkcentrale inderdaad is opgeleverd, en of jouw order inmiddels bij KPN NetwerkNL is beland voor het afronden van dat stuk. Zodra we daar meer informatie over hebben, laat ik het weten.  Met een beetje geluk is de leverdatum dan nu voor de laatste keer verschoven en wordt het daadwerkelijk de 26e dat de boel actief is.