Beantwoord

Oplevering lijn nog steeds niet gelukt

  • 1 maart 2019
  • 2 reacties
  • 58 keer bekeken

Een maand geleden besloten om over te stappen van Ziggo (jaren trouwe klant, maar pakket was "verouderd" en kon tegen verschillende meerprijzen een down- of upgrade krijgen) naar Online. Online had een mooi aanbod vond ik (lagere prijs, meer snelheid en eredivisie). Datum oplevering ingepland voor 21-02 en dus 's avonds de modem ingeplugd.

Na een uur nog geen verandering te hebben gezien ben ik gaan slapen, vanochtend beide aderparen van het ISRA punt doorgemeten, maar op beide leek niks te gebeuren.

In gesprek met de klantenservice van Online bleek de oplevering halverwege vastgelopen te zijn. Er zou contact op worden genomen met KPN om het probleem te verhelpen.

's Middags kreeg ik een mail (22-02) met als onderwerp "Wijziging van leverdatum". In de mail was te lezen "Uw internetverbinding wordt nu per 26-02-2019 geactiveerd. Wel zo compleet!".



Opnieuw bellen met de klantenservice leerde dat er een aanpassing (door KPN) in de wijkcentrale nodig was. Niet helemaal blij met het nieuws (er was immers al een maand bekend dat het geen overstap van xDSL was) verzocht of er contact kon worden gezocht met KPN om te kijken naar de mogelijkheden voor een snellere oplevering. Dit was jammer genoeg niet mogelijk.

26-02 lukte de oplevering helaas weer niet. Na contact met de klantenservice (Online) werd er opnieuw een nieuwe leverdatum geprikt op 28-02. Jammer genoeg lukte deze oplevering weer niet. Nieuwe datum staat voor 04-03.

Welke problemen zijn er KPN? Waarom lukt het niet? En waarom gaat het de 4e wel lukken?
icon

Beste antwoord door Erwin_ 1 maart 2019, 19:55

Hoi Maarten. Dank voor je verhaal en ik kan me zeer goed voorstellen dat je er een beetje klaar mee bent. Uiteraard behandel ik dit soort problemen ook voor KPN klanten en de oorzaak is bijna altijd weer anders. Soms slecht communicatie, soms haperende processen, soms overmacht. Het kan allemaal.
In geval van KPN klanten kan ik (soms) iets betekenen door zaken te begeleiden of te escaleren. In jouw geval niet, helaas. Je bent klant bij een andere provider en dat betekent dat ik NOOIT bij je gegevens kan. Alles service zal door online moeten geschieden en die zullen via hun eigen lijntje KPN moeten aansturen. Dat alles is ver buiten mijn blikveld.
Ik had je graag geholpen maar heb er niet de mogelijkheden voor. Ik hoop dat online dit op korte termijn toch voor je oplost!
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +17
Hoi Maarten. Dank voor je verhaal en ik kan me zeer goed voorstellen dat je er een beetje klaar mee bent. Uiteraard behandel ik dit soort problemen ook voor KPN klanten en de oorzaak is bijna altijd weer anders. Soms slecht communicatie, soms haperende processen, soms overmacht. Het kan allemaal.
In geval van KPN klanten kan ik (soms) iets betekenen door zaken te begeleiden of te escaleren. In jouw geval niet, helaas. Je bent klant bij een andere provider en dat betekent dat ik NOOIT bij je gegevens kan. Alles service zal door online moeten geschieden en die zullen via hun eigen lijntje KPN moeten aansturen. Dat alles is ver buiten mijn blikveld.
Ik had je graag geholpen maar heb er niet de mogelijkheden voor. Ik hoop dat online dit op korte termijn toch voor je oplost!
Reputatie 2
Badge
Een maand geleden besloten om over te stappen van Ziggo (jaren trouwe klant, maar pakket was "verouderd" en kon tegen verschillende meerprijzen een down- of upgrade krijgen) naar Online. Online had een mooi aanbod vond ik (lagere prijs, meer snelheid en eredivisie). Datum oplevering ingepland voor 21-02 en dus 's avonds de modem ingeplugd.

Na een uur nog geen verandering te hebben gezien ben ik gaan slapen, vanochtend beide aderparen van het ISRA punt doorgemeten, maar op beide leek niks te gebeuren.

In gesprek met de klantenservice van Online bleek de oplevering halverwege vastgelopen te zijn. Er zou contact op worden genomen met KPN om het probleem te verhelpen.

's Middags kreeg ik een mail (22-02) met als onderwerp "Wijziging van leverdatum". In de mail was te lezen "Uw internetverbinding wordt nu per 26-02-2019 geactiveerd. Wel zo compleet!".



Opnieuw bellen met de klantenservice leerde dat er een aanpassing (door KPN) in de wijkcentrale nodig was. Niet helemaal blij met het nieuws (er was immers al een maand bekend dat het geen overstap van xDSL was) verzocht of er contact kon worden gezocht met KPN om te kijken naar de mogelijkheden voor een snellere oplevering. Dit was jammer genoeg niet mogelijk.

26-02 lukte de oplevering helaas weer niet. Na contact met de klantenservice (Online) werd er opnieuw een nieuwe leverdatum geprikt op 28-02. Jammer genoeg lukte deze oplevering weer niet. Nieuwe datum staat voor 04-03.

Welke problemen zijn er KPN? Waarom lukt het niet? En waarom gaat het de 4e wel lukken?



Welke plaats zit je? Zijn namelijk sommige centrales waar momenteel migraties/werkzaamheden zijn.
Echter als je niet direct bij KPN zit maar bij een andere telco kan het soms langer duren...
Maar 3x is wel extreem... Ben benieuwd of het de 4x gaat lukken.

Reageer