Beantwoord

oplossing (gameprobleem) experia box v9 Xbox360

  • 23 mei 2014
  • 8 reacties
  • 9039 keer bekeken

Reputatie 1
 hey iedereen,

even een snel berichtje voor de gamers onder ons

na veel klooien en uren rondklooie in min moden heb ik eindelik een oplossing gevonden voor het probleem van het niet kunnen downloaden van uppdates op de xbox360

ik zal hieronder een stap bij stap uitleg geven over hoe en wat,

1. Sluit je Xbox aan op de Xperiabox V9
2. Ga in je browser naar 192.168.2.254, dit is het IP van je modem
3. Login met de Gebruiksnaam Admin zonder wachtwoord (tenzij je dit zelf al anders heb ingesteld)

image 
Na het inloggen zie je het volgende

4. Ga vervolgens naar Network > LAN
5. Zoek naar een vermelding met de hostname “unknown” noteer hiervan het MAC Adres

image
De rood omcirkelde is de Xbox

6. Ga vervolens naar Network > LAN > DHCP Binding
7. Vink acher  Enable: de checkbox aan
8. vul bij IP Address het IP in de je da Xbox wil geven (bijv. 192.168.2.2)
9. Vul bij MAC Address  het MAC adres in van de Xbox deze heb je genoteerd bij stap 5

image
als het goed is ziet het er zo uit.

10. Druk op Add

Xbox Live Poorten Openzetten1. Ga naar Application > Port Forwarding

2. Selecteer bij AppName Xbox Live en druk op “Search”

image
als het goed is ziet het er nu alsvolgt uit.

3. Voeg de volgende poorten toe:

  • Poort 88 (UDP)
  • Poort 3074 (UDP en TCP)
  • Poort 53 (UDP en TCP)
  • Poort 80 (TCP)
  • 1863 (UDP en TCP)
Let op! Wel bij iedere poort op “Add” drukken.

image
als het goed is heb je nu deze poorten

4. Druk op Back.

5. Vul bij LAN Host IPv4 Address het IP in dat je geserveerd hebt voor de Xbox.

6. Selecteer bij AppName: Xbox Live.

7. Druk op Add

8. Herstart het Modem

En je hebt nu volledige toegang tot Xbox Live! Mocht je nog vragen of aanvullingen hebben laat ze dan achter in de reacties.

mede met dank aan Tim Veluwenkamp

icon

Beste antwoord door stryfe 2 juni 2014, 19:33

Werkte meteen. Update gedownload, en voila
Bekijk origineel

8 reacties

Lullig dat dit gelijk als 'Opgelost' wordt aangemerkt. Het werkt namelijk niet.

Ook bij mij levert dit niet de oplossing.

De Xbox meldt wel aan bij Xbox Live op het dashboard, maar zodra je een game start die verbinding zoekt met Live knalt de gehele verbinding op de Xbox eruit: je wordt afgemeld van Live.

Updates downloaden lijkt te werken maar geeft aan het eind een foutmelding. Bepaalde apps (die een update aanbieden) zijn dus ook niet meer te gebruiken.

Reputatie 5
Badge +7
Ik wil niet trollen hoor. En superb dat men op zoek gaat naar oplossingen.
Maar ik vind het echt episch dat je om een V8 vraagt om een gameprobleem.

Die firmware update heeft schijnbaar toch eea gefikst :)

Werkt het nu ook weer zoals het hoort?

alles precies zo gezet, geen resultaat,

of laat me het goed zeggen...een spel kan starten, en daarna verbinding maken met live

Ik kan niet inloggen met mijn profiel en verbinding maken.

Ik kan dus geen updates downloaden, geen games downloaden, en sommige gedownloade games niet starten

Werkte meteen. Update gedownload, en voila
Reputatie 1
dat is erg vervelend,

bij mi heeft het voor ongeveer een week gewerkt en toen ineens had ik het probleem weer als van ouds.

wat ik heb gedaan is kpn gebeld en om een v8 modem gevraagd deze hebben zij dan ook naar mij opgestuurd.

de enige 2 opties die je nu heb is

#1wachten op een software update voor de V9 moden van de KPN

#2 KPN bellen en vragen of zij de oude v8 modem naar je kunnen opsturen 

als ik tussentijds nog iets vind zal ik het zeker laten weten suc6!

Hoi, ook bij mij werkt de XBox 360 met de experia v9 na maanden nog steeds niet. Vandaag maar weer eens de technische dienst gebeld en die vertelde mij dat er sinds kort een v10 versie is en daarmee zou het Xbox probleem misschien opgelost zijn. Deze v10 wordt momenteel getest door andere forum leden. Succes.

,
Updates downloaden lijkt te werken...

zodra je een game start die verbinding zoekt met Live knalt de gehele verbinding op de Xbox eruit...

Exact, ook mijn probleem!

Zie ook: http://forum.kpn.com/t5/Internet/KPN-Experia-box-V9-en-Xbox-360-oplossing/m-p/266839#M26552

Heb niet het idee dat KPN reageert op dit issue. Ben wel gemaild door de enquete dienst, die willen me graag telefonisch ondersteunen... ben benieuwd. Als mijn nare griep weg is bel ik ze terug.

EDIT: oh, je kunt "oplossing" uit het onderwerp verwijderen 🙂.

naar factory defaults gezet vanuit de interface, na het starten de nieuwe firmware binnen gekregen, na de automatische herstart daarna, ssid en alles opnieuw ingesteld, en zowaar de xbox doet weer wat die moet doen, alles werkt weer naar behoren met V1.01.00T09.7

Reageer