Beantwoord

Oplossing gezocht voor erg lage maximum internetsnelheid door ADSL verbinding

  • 8 July 2022
  • 10 reacties
  • 277 keer bekeken

Hoi,

Via de KPN website check ik de maximale internetsnelheid, die wij in ons appartement (4e etageĀ in een wijk die er nu zo'n 14 jaar staat) kunnen ontvangen. Helaas blijkt dit een bedroevende 15 Mbit/s (download) en 1 Mbit/s upload te zijn. Ook wanneer ik een speedtest uitvoer, blijken de meters niet verder uit te slaan dan hooguit 14 Mbit/s (download) en 1 Mbit/s (upload).Ā  Met twee bewoners die beiden regelmatig tegelijkertijd thuiswerken is dit onwerkbaar.Ā 

Ā 

Mijn KPN Box12 modem heb ik direct aangesloten op de ISRA in de meterkast met een kabel van <1,5m. Daarnaast heb ik een standaard internetabonnement (Alles-in-1 Instap) met een maximale internetsnelheid van 50 Mbit/s. Helaas is die snelheid van 50 Mbit/s voor ons vooralsnog een utopische droom...

Ā 

Ik weet niet hoe de aansluitingen binnen onze flat achter onze ISRA zijn aangelegd en met hoeveel huishoudens we allemaal gebruik proberen te maken van hetzelfde dunne lijntje. Wanneer ik de maximale snelheid voor een aantal buuradressen in de flatĀ check, blijkt dit soms slechts 8 Mbit/s te zijn. Hopelijk kan iemand van KPN hier een reactie op geven.Ā 

Ā 

Zijn er mogelijkheden om de maximale internetsnelheid op mijn adres door te meten, of (hopelijk) te verhogen? Het overstappen naar een andere internetprovider lijkt me niet echt een optie, omdat het probleem in de technische infrastructuur van KPN(?)Ā lijkt te liggen. Of weet een andere provider misschien toch meer snelheid uit dat koperlijntje te knijpen?

Alvast bedankt voor reacties, tips, etc.Ā 

icon

Beste antwoord door Ward_ 8 July 2022, 14:06

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

HoiĀ @rrombouts ,

Wat is leverbaar als je op de bestelpagina je postcode en huisnummer invult?

Als dat maar Ā± 15 is, zal een andere koper provider geen zin hebben.Een provider over een ander netwerk wel(tmobile 4g voor thuis/ziggo/caiway/delta/glasvezel).

Reputatie 7
Badge +24

Is ziggo beschikbaar? Gauw overstappen dan...

Reputatie 7
Badge +10

Hoi,

Via de KPN website check ik de maximale internetsnelheid, die wij in ons appartement (4e etageĀ in een wijk die er nu zo'n 14 jaar staat) kunnen ontvangen. Helaas blijkt dit een bedroevende 15 Mbit/s (download) en 1 Mbit/s upload te zijn. Ook wanneer ik een speedtest uitvoer, blijken de meters niet verder uit te slaan dan hooguit 14 Mbit/s (download) en 1 Mbit/s (upload).Ā  Met twee bewoners die beiden regelmatig tegelijkertijd thuiswerken is dit onwerkbaar.Ā 

Ā 

Mijn KPN Box12 modem heb ik direct aangesloten op de ISRA in de meterkast met een kabel van <1,5m. Daarnaast heb ik een standaard internetabonnement (Alles-in-1 Instap) met een maximale internetsnelheid van 50 Mbit/s. Helaas is die snelheid van 50 Mbit/s voor ons vooralsnog een utopische droom...

Ā 

Ik weet niet hoe de aansluitingen binnen onze flat achter onze ISRA zijn aangelegd en met hoeveel huishoudens we allemaal gebruik proberen te maken van hetzelfde dunne lijntje. Wanneer ik de maximale snelheid voor een aantal buuradressen in de flatĀ check, blijkt dit soms slechts 8 Mbit/s te zijn. Hopelijk kan iemand van KPN hier een reactie op geven.Ā 

Ā 

Zijn er mogelijkheden om de maximale internetsnelheid op mijn adres door te meten, of (hopelijk) te verhogen? Het overstappen naar een andere internetprovider lijkt me niet echt een optie, omdat het probleem in de technische infrastructuur van KPN(?)Ā lijkt te liggen. Of weet een andere provider misschien toch meer snelheid uit dat koperlijntje te knijpen?

Alvast bedankt voor reacties, tips, etc.Ā 

Ā 

Aan alles wat u hier opmerkt lees ik af dat er technisch gezien niet meer snelheid uit te halen valt. Een opwaardering van het kopernetwerk ligt niet voor de hand aangezien KPN daar vorig jaar vrijwel gehele mee gestopt is en volledig op de aanleg van glasvezel heeft gestort. Als glasvezel niet gepland staat bij jullie korte termijn, dan lijkt inderdaad alleen nog Ziggo over te blijven (of een andere coax-aanbieder alsĀ 

Toch maar voor de volledigheid: Wat zegt deze postcodechecker over de maximale snelheid?

ViaĀ https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/

@Ward_bedankt voor die fourstack link!Ik dacht dat dat uit de lucht was.

Maar je adres staat wel in de link en is nu voor iedereen leesbaar, ik zou die even weghalen.

martijn197108: Bedankt voor je reactie! Lijkt er op, dat de maximale snelheid van KPN op mijn adresĀ ligt op 14 Mbit/s. De andere beschikbare providers bieden niet veel meer (max. 18 Mbit/s), dus switchen lijkt het me niet waard.Ā 

Dan toch maar hopen, dat men hierĀ snel begint met de aanleg van glasvezel!

Ā 

@Nick83Ā Helaas is Ziggo hier niet beschikbaar :-(Ā Ā 

Ā 

Ward_Ā Bedankt voor je reactie enĀ de link naar die specifieke postcodechecker! DezeĀ kende ik nog niet. Helaas geeft deze ook aan, dat er op ons adres alleen maar ouderwetse koper DSL aanwezig is met een max van 17 Mbit/s.Ā  :-(Ā 

Reputatie 7
Badge +17

@rromboutsĀ zou je ook eens willen kijken via onze Sneller Internet Buitengebied postcodecheck? Of je daarvoor in aanmerking komt?

@Bram_Ā Bedankt voor je reactie. Helaas kom ik er niet in aanmerking voor. Ik woon in postcodegebied 2548 (zuidoostĀ Den Haag).Ā 

Het is maar gewoon een kwestie vanĀ wachten totdat KPN dit gebied gaat aansluiten op glasvezel. Volgens KPN gaat men in Den Haag glasvezel aanleggen. Helaas kan ik hierover zo snel nergensĀ wat meer specifieke informatie vinden, behalve dat je je kunt aanmelden voor alerts en nieuwsbrieven. Is er misschien al wat meer bekend over wanneer bepaalde wijken in Den Haag worden aangesloten?Ā 

Reputatie 7
Badge +17

@rromboutsĀ de beste plek voor meer informatie is KPN Netwerk. Die gaan over de aanleg van glasvezel.

Ik kan ookĀ als je je profiel invult nog voor je kijken of er nog iets op de planning staat. Ook of er wellicht nog andere mogelijkheden zijn.Ā 

Wat betreft glasvezel zie ik niet meer dan je op de KPN Netwerk website vindt.Ā 

@Bram_Ā  Bedankt voor je reactie. Ik heb mijn profiel verder aangevuld. Hopelijk komt ons postcodegebied snel aan de beurt voor glasvezel.Ā 

Reputatie 7
Badge +17

@rromboutsĀ ik heb voor je gekeken. Er is op dit moment voor de vaste aansluiting niet iets dat ik kan doen helaas. Wel is KPN al in overeenstemming met de gemeente over de aanleg van glasvezel. Dit is wel een van de eerste stappen en daarom is het lastig daar een termijn aan te koppelen.

Wel zie ik wat opties op het gebied van mobiel. Vooral ten opzichte van het aanbod dat je nu hebt. Meer informatie daarover heb ik je via PB gestuurd.Ā