oplossing xbox gamen (GTA V)

• 14 oktober 2013
  • 14 reacties
  • 19565 keer bekeken

Aloha!,

Ik ben nieuw op het forum, maar ik had problemen met het online spelen van GTA V. Ik kon wel online maar geen missies doen of party’s joinen. Op zijn zachts gezegd erg vervelend! Na veel zoeken o.a. op dit forum heb ik uiteindelijk via de website van R* de oplossing gevonden voor het probleem.

Ik deel het hier ook even aangezien ik hier meer klachten over heb gelezen op het internet.

Ik heb zelf de ZTE. Ik heb upnp aanstaan. Het probleem zit hem in de dns instellingen van de xbox. Deze moet je instellen als volgt.

In je menu van je xbox ga je naar “system” en vervolgens naar “network settings” Hier kies je dan “configure network”  vervolgens “configure manually” en dan “additional settings”. De primary DNS zet je op 8.8.8.8  de secondary DNS zet je op 8.8.4.4

Ik ben al 4 dagen online zonder problemen. Ik weet niet of het voor andere spellen werkt aangezien ik alleen GTA V speel op het moment en geen andere “games” heb.

Game on!

14 reacties

Reputatie 7
Thanks yoyozozo, ik denk dat je hiermee heel wat forumleden gelukkig maakt.

Ik ben dan echter ook benieuwd op de standaard DNS servers van KPN (195.121.1.34 en 195.121.1.66) een goed resultaat geven.

Als de bovenstaande test succesvol is, dan ben ik ook benieuwd of het adres 192.168.2.254 (interne IP adres van jouw router) als (enige) DNS server ook een goed resultaat geeft.

Iemand bereid om dat het bovenstaande te testen en het resultaat hier te posten? (Ik heb geen Xbox.)

Als het IP adres 192.168.2.254 als DNS server ook goed werkt, dan adviseer ik die te gebruiken, je bent hierdoor onafhankelijk van eventuele wijzigingen van de IP adressen van de DNS servers van KPN mochten die ooit wijzigen in de toekomst.

Als het IP adres 192.168.2.254 niet werkt, maar de DNS servers van KPN wel, dan is mijn advies om die te gebruiken, 8.8.8.8 en 8.8.4.4 zijn DNS servers van Google en daarmee geef je hun nog meer inzicht in jouw surfgedrag en dat is iets waarvan ik me afvraag of je dat moet willen.

Als het IP adres 192.168.2.254 werkt, dan zou het ook moeten volstaan om de DHCP server van de KPN router een IP adres toe te laten wijzen aan de Xbox en de DNS servers als automatisch te bepalen in te stellen. Hierbij wordt namelijk (als het goed is) het IP adres 192.168.2.254 automatisch aan de Xbox toegewezen als DNS server. Je kunt hierbij dan natuurlijk ook een Static DHCP entry in de KPN router definiëren om te zorgen dat de Xbox altijd hetzelfde IP adres toegewezen krijgt.

NOTE: Alleen bij het handmatig toewijzen (niet via DHCP) van het IP adres van de Xbox zal de Xbox niet automatisch de DNS server(s) toegewezen krijgen en moeten deze dus handmatig ingesteld worden.

Als zowel het interne ip adres van de router (192.168.2.254) als de DNS servers van KPN (195.121.1.34 en 195.121.1.66) niet goed werken, dan ligt de bal bij KPN. Blijkbaar hebben de DNS servers van KPN dan niet de entries om de IP adressen van de servers van Xbox te bepalen.

In dat geval KPN: kunnen jullie er zorg voor dragen dat DNS entries van de Xbox servers in jullie DNS servers opgenomen worden. 

Hallo,

Ik probeer ook al 2 weken GTA online te spelen (PS3) echter is het mij nog steeds niet gelukt.

Als de netwerk instellingen van mijn PS3 automatisch zijn ingesteld krijg ik in GTA online de melding dat de Rockstar games cloud servers unavailable zijn. 

Als ik de DNS verander naar 8.8.8.8 primary en 8.8.4.4 secondary, dan krijg ik de melding '' Timed out locating session''.

Ik heb ook de KPN DNS codes geprobeerd maar ik kreeg nog steeds dezelfde meldingen. 

Ik heb zelf een TG789VN  experiabox router. bij UPNP heb ik 2 vinkjes staan. 

Daarnaast geeft mijn PS3 aan dat ik NAT type 2 heb, misschien dat het hieraan kan liggen?

Reputatie 7
Hoi USAS,

Kan jij eens alle details van de netwerk instellingen van jouw PS3 posten.

Draadloos of bekabeld?

IP adres automatisch of handmatig?

Als handmatig, wat is dan ingesteld bij IP adres, subnetmasker, standaardrouter, primaire en secundaire DNS server?

Als automatisch, is de DNS server automatisch ingesteld of handmatig en als handmatig, wat is dan opgegeven bij de primaire en secundaire DNS server?

MTU waarde?

Is er een proxyserver ingesteld?

Is uPnP geactiveerd op de PS3?

Kan je ook vertellen welke software versie jouw PS3 draait?

Beste USAS

ik had dit probleem ook tot 5 minuten geleden. 

ik heb de DNS instellingen in mijn pss 3 gezet zoals ze hierboven worden vernoemd dus 8.8.8.8 en 8.8.4.4. Maar ik heb ook deze poorten in mijn router open gezet: 

• TCP Ports: 80, 443, 465, 983, 5223, and 10070 - 10080
  • UDP Ports: 3478, 3479,  3658, and 10070
ik hoop dat je hier wat aan hebt

Reputatie 7
Ookal heb ik geen PS3, de problematiek die velen ondervinden intrigeert me wel, zodat ik toch wat forums afgezocht heb om mogelijke oorzaken te achterhalen.

Hierbij lijkt het er op dat niet alleen KPN klanten moeilijkheden hebben met het online spelen van games zoals GTA, maar dat dat op veel uitgebreidere schaal het geval lijkt te zijn.

Hieraan lijken twee oorzaken ten grondslag te liggen:

1) DNS servers kunnen geen ip adres bepalen van de servers benodigd voor het online spelen. (Ook de google DNS servers 8.8.8.8 en 8.8.4.4 lijken niet meer te werken sinds update 1.03 van de PS3)

2) MTU waarde is te groot waardoor pakketjes te groot zijn en daardoor timeouts ontstaan.

Alles lezende zou ik willen voorstellen de onderstaande configuratie van de PS3 eens te testen:

KPN router

- uPnP aan en (op de TG789vn) de extended security uit

PS3 netwerkinstellingen

- Ethernet-gebruiksmodus: automatisch detecteren

- Instelling IP adres: automatisch

- DHCP Hostnaam: niet instellen

- DNS instelling: handmatig en gebruik hier de openDNS adressen 208.67.222.222 (primair) en 208.67.220.220 (secundair). Er wordt gezegd dat deze DNS server wel werkt bij update 1.03 van de PS3.

- MTU: Handmatig met MTU waarde 1458 (Dit zou timeouts moeten voorkomen.)

- Proxyserver: niet gebruiken

- UPnP: inschakelen

Nogmaals ik heb geen PS3 en kan het dus ook niet testen, maar niet geschoten is altijd mis.

Bronnen:

http://support.rockstargames.com/hc/communities/public/questions/200288733-Can-t-connect-online-with-1-03-patch-PS3

http://m.youtube.com/watch?v=gaM9SvoAjfo&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3DgaM9SvoAjfo

PS: Het is in het algemeen verstandig IP adressen ALTIJD (automatisch) door de DHCP server uit te laten geven en als een appraat een vast IP adres nodig heeft (i.v.m. eventuele port-forwarding) om deze dan in de router op te nemen als "Static DHCP binding".

Hallo,

- Bekabeld

- ik heb het IP adres automatisch en handmatig geprobeerd, voorheen had ik alles op automatisch

- DNS automatisch of de waardes die jullie mij hebben aangeraden

- MTU, automatisch en 1458 geprobeerd

- Proxyserver, niet gebruiken

- UPnP, Ja

Ik heb alles geprobeerd wat jullie mij hebben aangeraden, echter heeft het niet gewerkt. 

Ook het openzetten van de poorten en het veranderen van de DNS / MTU waarden hebben niet geholpen.

Deze week is patch 1.04 verwacht, dus ben benieuwd wat dat zal brengen voor mij.

Reputatie 7
Helaas, maar je hebt het in ieder geval geprobeerd.

Ik heb ook gelezen van de update 1.04 en hoop voor je dat deze enig soelaas gaat bieden.

ik heb net weer een uur met de klantenservice aan de telefoon gehangen en uiteindelijk mijn hele pakket opgezegd!!

daaaagg glasvezel met je: gamen is nooit meer hetzelfde

mijn verbinding houdt geen 5 minuten stand!!!

mijn tip aan kpn: geef de gebruiker weer de mogelijkheid terug om de firewall van de experia uit te zetten

maar goed, ik ga met gierende banden terug naar ziggo...

Reputatie 7
Tja KPN, ik heb het al eerder gemeld, jullie lakse houding ten opzichte van de klant heeft jullie al vele klanten gekost, kost jullie vele klanten en zal jullie (als jullie niet veranderen) in de toekomst ook vele klanten kosten.

Aloha yoyozozo!!

Ik wil je bij deze even heel hard bedanken dat je dit gepost hebt!!

Ik ben al een week bezig om GTA V draaiende te krijgen. Na heel veel forums afgelezen te hebben en adviesen opgevolgd te hebben werkte mijn GTA V nog steeds niet. Je hoopt dan dat de hulpdesk van KPN je opweg kan helpen, daar zit de technische dienst van KPN en die zullen wel verstand hebben van hun eigen product, NIET DUS!!!! Nu moest ik, de consument, de mensen van de technische dienst uit gaan leggen wat een NAT type precies inhoud. Dat KPN het NAT type van de ZTE H220N (en waarschijnlijk van al hun modems) op MODERATE heeft staan. Op het moment dat het NAT type op MODERATE of STRICT staat kun je poorten openen wat je wilt, online gamen zit er nog steeds niet in. Nu ben ik alle keren dat ik de KPN hulpdesk heb gebeld, op een enkele na, schofterig behandeld en niet geholpen met het probleem dat ik had.

Mijn abbo bij KPN loopt nog tot eind januari, jammer genoeg. Ik was al bang dat ik tot het moment moest wachten dat ik verlost was van KPN met spelen van GTA V online, maar daar was jou post!! Als een kleine jongen in een snoekwinkel zo blij was ik toen ik de DNS servers had ingesteld en zag dat ik GTA V online kon spelen!!! Alles loopt nu soepel en snel, helemaal top!!

Nog even snel een berichtje naar KPN zelf: zorg ervoor dat er goed opgeleide mensen op de hulpdesk zitten zodat het nog een beetje professioneel overkomt en laat ze een cursus klantvriendelijkheid volgen. Misschien ook een idee om het NAT type gewoon lekker open te zetten en de consument zelf laten beslissen hoe ze het willen hebben.

Nogmaals yoyozozo, HEEL ERG BEDANKT VOOR HET POSTEN VAN DEZE INFO!!!!!!!!

Met vriendelijke groet,

Reputatie 2
Badge +2
Ik heb weinig problemen met mijn ZTE van KPN maar moet zeggen dat het aan R* GTA V ligt dat online nog steeds ruk is ;)

Met andere games nergens last van na inschakelen van UPnP.

Hoe kan je dit nou aanpassen dan? Ik heb dus hetzelfde probleem :)

Dat kpn experiabox luistert niet naar de klant port forwarden en tog houd het het tegen losses packets lag rotzooi gewoon een **bleep** ding. Ookal kun je het in stellen  Ports openen werkt gewoon niet. Lekker naar andere provider gaat ik voor gta 5 PC er is. En natuurlijk helpdesk bellen tot ze modem kunnen geven met firewall die werkt en telefoon er op kan koppelen wat niet kan op me linksys

Kpn experiabox werkt niet zoals het hoort ligt egt aan de hardware die kpn levert en nogsteeds jaaren later niet luistert naar de klant. zoals eerder gezecht lekker overstappen iedere gamer wegweezen bij kpn. 

Reageer