Beantwoord

opnemen en andere zender kijken

• 11 juni 2012
  • 6 reacties
  • 9900 keer bekeken

Wat hebben ze bij KPN nu weer in hun kop gehaald?! Als ik op de ene zender opneem kan ik ineens niet meer een andere zender kijken!!!! Jarenlang geen probleem geweest en vanzelfsprekend een vereiste mogelijkheid, want hoe vaak komt het wel niet voor dat er meerdere interessante programma's tegelijkertijd worden uitgezonden op verschillende zenders??? Hoe halen ze het in hun harses om zoiets idioots door te voeren? Ronduit belachelijk! En dat ook nog implementeren tijdens N.B. het EK en geen enkele waarschuwing of enquete vooraf of dit wel gewenst is...

En tot overmaat van ramp zijn die gasten van de "klantenservice" niet meer per email beschikbaar! Wat denken ze nou? Zij wijzigen zomaar een essentiele optie in mijn pakket en denken dan dat ik met zo'n studentje ga bellen die mij toch geen ene moer verder kan helpen (zoals vrijwel altijd...) en dat ik daar dan ook nog eens geld voor ga neertellen??? Niks klantenSERVICE!

Terugdraaien en terugdraaien. 1. de ene zender kijken en de andere tegelijkertijd opnemen en 2. zorgen dat ik mijn vragen/klachten weer per email bij KPN kwijt kan zodat deze een weg kunnen vinden naar mensen die mij wél inhoudelijk kunnen helpen. Die vermeende klantenservice houden ze maar voor de mensen met standaardvragen die daar terecht kunnen. Ikzelf heb nog nooit iets aan de standaard klantenservice gehad en weiger dan ook geld te betalen om mijn probleem/klacht neer te kunnen leggen bij iemand die inhoudelijk geen ene moer voor mij betekenen kan!

Wordt dit niet heel snel teruggedraaid, dan ben ik weg bij KPN. Het wordt alleen maar minder en minder...

Werkelijk schandalig! En dan vragen (eisen) ze nog goed geld hiervoor ook elke maand... Waar betaal ik nou eigenlijk zoveel geld voor? Zoveel kosten hebben ze toch echt niet aan een standaardklant als ik die gewoon wil blijven afnemen wat overeengekomen is. Niks meer, maar ook zeker niks minder!

Het bloed onder mijn nagels vandaan! Hoe halen ze het in hun harses deze essentiele optie teniet te doen? Ik kan er met mijn volle verstand werkelijk geen zinnige reden voor verzinnen.... Moet je hier straks meer voor gaan betalen of zo? Wat schieten ze ermee op? Gaf het teveel storingen? Ik WAS tevreden ondanks helaas periodiek terugkerende probleempjes waarbij zij hun (onze) afspraken (overeenkomst) niet waar maakten, maar nu zijn ze bij KPN echt een sprong te ver gegaan!

icon

Beste antwoord door JorritW 12 juni 2012, 18:31

Mijn toon van gisteravond was inderdaad ongepast. Ik las op de site van die nieuwe kast waarbij opnemen een optie is dus zag de bui al hangen: meer betalen moeten om dezelfde opties te behouden. Wat baalde ik dat ik niet eens meer een contactformulier kon invullen zodat ik met de juiste mensen in contact zou komen om dit probleem op te lossen. Dat was namelijk altijd dé manier.

Waarom wordt überhaupt mijn kastje ge-update met software waardoor ik niet meer gebruik kan maken van de dingen zoals ik gewend ben? Don't change a well functioning system!

Vandaag geleerd dat je overdag (en vroeg op de avond) een chat kunt hebben met een KPN medewerker. Een prettige ervaring, vooral omdat deze mij linea-recta doorzette naar de technische dienst. Dus toch de juiste personen getroffen zonder dat ik (weer) eerst een kapitaal aan zinloze gesprekken moest uitgeven met de reguliere klantenservice... Die chat werkt zelfs nog sneller dan contactformulieren en/of mail, dus bij deze mijn complimenten aan KPN voor deze ontwikkeling.

Uiteindelijk was het probleem dat er verkeerde software naar mijn kastje geschoten is. Zij de dingen weer goed instellen en uiteraard restte mij dan nog de meest rigoureuze reset denkbaar: "terug naar fabrieksintellingen" en "alle software verwijderen". Boel opnieuw opstarten, laden, wachten, wachten en nu doet de boel het weer.

ps. En ik weiger geld uit te geven aan een gesprek met een klantenservice die niks voor mij kan doen behalve mij, na per definitie teveel onkosten, doorverbinden met de juiste personen! Dat geintje heeft mij bij de opstart al erg veel geld gekost, omdat zoals later bleek, KPN toch niet mijn aansluiting had omgezet/geactiveerd (zoals mij wel was toegezegd). En ik nam geen verlof voor een servicemonteur, dus werd de fout door 'klantenservice' alsmaar bij mij gezocht. Heeft u dit en dat gedaan? Zus en zo geprobeerd? JAAAA.... En dan ben je heel wat telefoontjes klantenservice verder voordat ze zeggen "morgen belt de technische dienst u op"... Uitkomst van dat verhaal was dat TD even op afstand naar mijn verbinding keek en binnen 2 minuten concludeerde dat zij vergeten waren mijn aansluiting internetklaar te maken... Ik was iets van € 50,- achter de wagen aan "klantenservicekosten" en mijn verbinding kwam al met al een ruime week later dan overeengekomen én betaald! (hoeveel kosten en ongemak is dat?) Compensatie? Helaas.... Het leek mij redelijk, maar ja. Immers, ik moest onkosten maken voor iets dat helemaal niet aan mij lag!

Hierna nog enkele malen dingetjes gehad waarbij alleen de TD mij kon helpen, dus ik hecht erg veel waarde aan contact met hen (via contactformulier of nu ook via chat) en niet met een betaalde klantenservice die toch niks voor mij kan betekenen...

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 2
Badge
Misschien moet je eerst eens proberen te achterhalen wat er aan de hand is voor je beschuldigingen gaat rondstrooien?

Voor tegelijk kijken én opnemen is voldoende bandbreedte nodig, als door een probleem met de verbinding de bandbreedte onvoldoende wordt kun je niet meer tegelijk kijken en opnemen. Je kunt in de webinterface van je Experiabox de huidige snelheid nakijken voor tegelijk kijken en opnemen heb je zo'n 8-10 Mbit nodig.

Zijn natuurlijk ook ander oorzaken mogelijk. Al geprobeerd om de TV-ontvanger te resetten?
Beste pvdv,

Misschien heb ik dat allemaal gedaan? Misschien kon ik al ongeveer 6 jaar gewoon opnemen en een andere zender kijken tegelijkertijd? En zelfs al toen ik nog veel minder bandbreedte had dan tegenwoordig... En een reset? Ik heb juist gisteren noodgedwongen opnieuw moeten starten en daarmee onvermijdelijk nieuwe software geladen. Dat is hoogtwaarschijnlijk de reden dat deze wijziging nu bij mij aan het licht gekomen is...

Hartelijke groet.

ps. Denk je werkelijk dat ik dergelijk beschuldigingen 'en plein public' zou verkondigen als ik niet heel erg zeker was van mijn zaak?!

Reputatie 3
Badge
Beste Jorrit,

Ik vind het jammer om te lezen dat u niet meer tegelijkertijd kunt kijken en opnemen. Ik kan u echter tevens ervan verzekeren dat dit niet een wijziging is in de dienst Interactieve TV.

Kijken én opnemen is in de eerste plaats afhankelijk uw opstelling. Dat wil zeggen: of u een ontvanger heeft met harde schijf, of het Opnemen Pakket heeft. In de tweede plaats van uw bandbreedte. Uit uw observaties maak ik echter voorlopig op dat u beschikt over een ontvanger met harde schijf.

Wanneer uw bandbreedte om, tot zover, onbekende redenen vermindert kan dit ook tot gevolg hebben dat kijken én opnemen niet meer mogelijk is. Om hier uitsluitsel over te kunnen geven wil ik dit graag nader met u bekijken. Ik wil u daarom vragen om in een privébericht uw postcode en huisnummer door te geven. Bij voorbaat hartelijk dank.

Met vriendelijke groet,

Jorn

Reputatie 2
Badge
sommige 'klanten' zou ik als KPN meteen eruit gooien. Dergelijke ongefundeerde verzoeken zouden niet eens in behandeling genomen moeten worden.

Mijn toon van gisteravond was inderdaad ongepast. Ik las op de site van die nieuwe kast waarbij opnemen een optie is dus zag de bui al hangen: meer betalen moeten om dezelfde opties te behouden. Wat baalde ik dat ik niet eens meer een contactformulier kon invullen zodat ik met de juiste mensen in contact zou komen om dit probleem op te lossen. Dat was namelijk altijd dé manier.

Waarom wordt überhaupt mijn kastje ge-update met software waardoor ik niet meer gebruik kan maken van de dingen zoals ik gewend ben? Don't change a well functioning system!

Vandaag geleerd dat je overdag (en vroeg op de avond) een chat kunt hebben met een KPN medewerker. Een prettige ervaring, vooral omdat deze mij linea-recta doorzette naar de technische dienst. Dus toch de juiste personen getroffen zonder dat ik (weer) eerst een kapitaal aan zinloze gesprekken moest uitgeven met de reguliere klantenservice... Die chat werkt zelfs nog sneller dan contactformulieren en/of mail, dus bij deze mijn complimenten aan KPN voor deze ontwikkeling.

Uiteindelijk was het probleem dat er verkeerde software naar mijn kastje geschoten is. Zij de dingen weer goed instellen en uiteraard restte mij dan nog de meest rigoureuze reset denkbaar: "terug naar fabrieksintellingen" en "alle software verwijderen". Boel opnieuw opstarten, laden, wachten, wachten en nu doet de boel het weer.

ps. En ik weiger geld uit te geven aan een gesprek met een klantenservice die niks voor mij kan doen behalve mij, na per definitie teveel onkosten, doorverbinden met de juiste personen! Dat geintje heeft mij bij de opstart al erg veel geld gekost, omdat zoals later bleek, KPN toch niet mijn aansluiting had omgezet/geactiveerd (zoals mij wel was toegezegd). En ik nam geen verlof voor een servicemonteur, dus werd de fout door 'klantenservice' alsmaar bij mij gezocht. Heeft u dit en dat gedaan? Zus en zo geprobeerd? JAAAA.... En dan ben je heel wat telefoontjes klantenservice verder voordat ze zeggen "morgen belt de technische dienst u op"... Uitkomst van dat verhaal was dat TD even op afstand naar mijn verbinding keek en binnen 2 minuten concludeerde dat zij vergeten waren mijn aansluiting internetklaar te maken... Ik was iets van € 50,- achter de wagen aan "klantenservicekosten" en mijn verbinding kwam al met al een ruime week later dan overeengekomen én betaald! (hoeveel kosten en ongemak is dat?) Compensatie? Helaas.... Het leek mij redelijk, maar ja. Immers, ik moest onkosten maken voor iets dat helemaal niet aan mij lag!

Hierna nog enkele malen dingetjes gehad waarbij alleen de TD mij kon helpen, dus ik hecht erg veel waarde aan contact met hen (via contactformulier of nu ook via chat) en niet met een betaalde klantenservice die toch niks voor mij kan betekenen...

Reputatie 3
Badge
Beste Jorrit,

Ik vind het nogmaals vervelend dat u deze ervaring heeft gehad. Wel is het fijn te lezen
dat het inmiddels verholpen is. Ik zal het dan als opgelost beschouwen.

Met vriendelijke groet,

Jorn

Reageer