Oproep aan KPN: Vervang de V8 door de V9

• 8 december 2013
  • 92 reacties
  • 12900 keer bekeken

Reputatie 7
Enkele maanden geleden is al vast komen te staan dat de UPnP functionaliteit van de Arcadyan ARV7519 en de Arcadyan VGV7519 (Experia Box V8) niet goed functioneert, terwijl de andere routers van KPN zoals de ZTE H220N en de ZTE H368N (Experia Box V9) UPnP wel goed ondersteunen.

Hierdoor ondervinden vele klanten van KPN problemen met het online gamen en zijn zij genoodzaakt het gebruikte gameconsole (of PC) bekabeld als DMZ Host op de router aan te sluiten om toch online te kunnen gamen.

Ongeveer een maand geleden is daarnaast geconstateerd dat bij het spelen van het nieuwe spel "Call of Duty Ghosts" deze KPN routers zelfs volledig geblokkeerd worden waardoor het niet meer mogelijk is om met PC's, tablets of telefoons via WiFi of bekabeld contact te maken met Internet.

Pas nadat de router volledig gereset is wordt het weer mogelijk gebruik te maken van Internet. 

Vandaag is aangetoond dat ook dit probleem alleen optreedt bij de Arcadyan ARV7519 en de Arcadyan VGV7519 (Experia Box V8) en niet bij bijvoorbeeld de ZTE H368N (Experia Box V9).

Mijn conclusie is dan ook (zoals ik al eerder aangegeven heb) dat de Arcadyan routers ongeschikt zijn voor het online gamen en derhalve niet “KPN waardig” zijn. Mede gezien de onderstaande beloften die KPN in haar reclame uitingen doet zouden wij als klant dan ook mogen verwachten dat KPN alles in het werk zal stellen om klanten die Arcadyan routers in bruikleen hebben te ondersteunen in het verhelpen van deze problematiek.

Je online game-ervaring (of je Skypegesprek met beeld en geluid) is alleen geslaagd als je zonder haperen kunt communiceren.

Online gamen met KPN Glasvezel is onbezorgd spelen op je spelcomputer. Het enige waar je op hoeft te letten is je eigen spel. De snelheid en betrouwbaarheid van je verbinding is een zekere factor dankzij glasvezel.

Online gamen zonder haperingen

Online gamen zonder vertraging of het uitvallen van je verbinding. Simpelweg plezier hebben in het online spelen van games met de zekerheid dat het niet aan de snelheid van je verbinding zal liggen. Want met KPN Glasvezel is online gamen nooit meer hetzelfde. Of je nou gaat gamen op je PC, Playstation, Nintendo of Xbox, de snelheid van glasvezel Internet geeft je volledige vrijheid tijdens het spelen van je favoriete online games.

Online multiplayer gamen

Samen met andere gamers urenlang spelen zonder zorgen over de snelheid van je verbinding of, erger nog, het uitvallen van je verbinding. KPN Glasvezel laat deze zorgen vergeten zodat alle aandacht naar het spel kan. Zo kun je samen met je vrienden de mogelijkheden van het online gamen tot het uiterste beleven.

De meest eenvoudige oplossing voor dit probleem is mijns inziens de vervanging van de Arcadyan routers door de Experia Box V9.

Ik doe dan ook een vriendelijke doch dringende oproep aan KPN om haar klanten die deze problematiek ondervinden niet in de kou te laten staan en er serieus werk van te maken om klanten die daar om verzoeken een V9 op te sturen.

Ik begrijp dat dit geen leuke boodschap is, het kost immers geld, maar aan de andere kant, belofte maakt schuld.

Het zou KPN dan ook sieren als een daartoe bevoegde medewerker op dit bericht zou reageren met een oproep aan iedereen die deze problematiek ondervindt om zich te melden voor de vervanging van hun router door de Experia Box V9.

Ik vraag anderen dan ook nog even niet te reageren op dit bericht totdat KPN haar reactie gegeven heeft.

Tevens zou ik een beroep willen doen aan de community om alleen een verzoek ter vervanging van de Arcadyan router in te dienen in één van de onderstaande situaties:

1) Het niet mogelijk is om (zonder bijkomende kosten) het gameconsole bekabeld als DMZ Host op de router aan te sluiten.

2) Er meerdere gameconsoles op de router aangesloten moeten worden.

3) Het spel “Call of Duty Ghosts” gespeeld wordt.

Hiermee kunnen we dan (eindelijk) het “gaming” topic afsluiten en met z’n allen weer naar de toekomst kijken.

92 reacties

Reputatie 7
Zojuist een privébericht van KPN WebCare ontvangen ten aanzien van dit issue.

Helaas niet het bericht waar ik op gehoopt had. :(

KPN zal helaas niet pro-actief optreden in het vervangen van de Arcadyan routers.

Dit betekent dus dat je als klant zelf zal moeten blijven proberen om een V9 te bemachtigen.

Alternatief is dan toch maar een eigen router aan te schaffen om van "het gezeur af te zijn".

Reputatie 4
Badge +1
Het lijkt erop dat de helpdesk je direct een nieuwe router stuurt als je aangeeft nog een v8 te hebben.

Reputatie 7
Zou het dan toch helpen om volhardend KPN te blijven verzoeken om eens iets aan die V8 te doen.;)

Het zou een heel mooie ontwikkeling zijn, maar eerst zien, dan geloven...

Iedereen die een telefoontje gewaagd heeft om een V9 te krijgen nodig ik uit om hier hun ervaring (succesvol of niet) te delen met anderen.

Dag WJB, om de een of andere reden kan ik niet meer met mijn oude accountnaam inloggen, dus vanaf heden is het heretopi2.

Vanavond een bijzonder frustrerend en negatieve ervaring gehad met de telefonische helpdesk m.b.t. uitlevering van de V9, welke mij notabene in een email was toegezegd door twee medewerkers van de klantenservice.

Ik voel mij vooral geschoffeerd in het feit dat er gewoon geen reden gegeven wordt waarom er niet tot omwisselen overgegaan wordt.

Ik verzoek KPN om mij hierover juist en goed te informeren. Ik ben inmiddels al zo ver dat ik mij al aan het oriënteren ben bij andere providers (die voor een gelijkwaardig pakket ook nog eens meer dan €10,- p/mnd goedkoper zijn en waarbij ik geen klachten lees m.b.t. online game play...).

met een vriendelijke groet,

René

Reputatie 7
Hoi heretopi(2) welkom terug,

En nou geen heretopi3 of 4 meer gaan worden hoor, er staan ook al genoeg bertha's in de wei. ;)

Alle gekheid op een stokje, ik vind het heel vervelend dat jij (of welke klant dan ook) zo behandeld wordt door KPN.

Persoonlijk zou ik hier een klacht indienen waar je als bijlage dan een hardcopy (pdf) van de mail(s) met de toezegging van de V9 aan toe kan voegen.

Als ze dan nog steeds geen V9 opsturen, dan wordt het inderdaad tijd een andere provider te zoeken.

Een toezegging is een toezegging en feitelijk al een "contractuele" afspraak.

Ik heb ook een telefoontje aan dit probleem gewaagd. Geen resultaat helaas.

Ik krijg met geen mogelijkheid teamspeak en bijvoorbeeld FTP van buiten mijn netwerk beschikbaar.

Ik heb daarnaast meerdere consoles en ook handhelds waarmee ik dus al min of meer verplicht ben een eigen router te gebruiken wil alles een beetje normaal functioneren.

Nu is dat geen probleem voor me om in te richten en misschien ben ik heel erg naief maar ik vind dat KPN op deze wijze niet aan de verwachting voldoet die ze zelf scheppen en die een Nederlandse consument mag hebben.

Ik heb na het vruchteloze telefoontje, met een overigens zeer begrijpende en aardige maar uiteindelijk machteloze helpdeskmedewerker, dan ook een brief gestuurd waarin ik iets drastischere maatregelen aankondig.
Ik ben net overgestapt naar KPN en dit is geen goed begin, indien niet opgelost zal het zelfs ook meteen het einde betekenen.

Ik zal jullie op de hoogte houden hoe en of ik succes boek.

Reputatie 7
Uit het antwooord van Mertine van vandaag 11:33 begrijp ik dat het "heel fout" is dat KPN medewerkers V9's aanbieden aan klanten. (Zie: http://forum.kpn.com/t5/Internet/CoD-Ghosts-PS3-Experia-V8-box-problemen/td-p/150135/page/6)

Blijkbaar zo fout zelfs dat collega's het menen zoiets te moeten melden.

Tevens meldt Mertine daar dat de V9's op zijn.

Ik hoop dat dit geen werkelijkheid is en anders dat KPN heel snel gaat zorgen voor nieuwe voorraad.

Als er iemand is die vanaf nu een V9 toegestuurd krijgt, laat het alsjeblieft hier weten, er zitten vele klanten hoopvol te wachten op een oplossing van de problemen met de V8.

En anders KPN:

Jullie hebben mij aangegeven dat de problematiek met de V8 bekend is, en dat dit bij firmwarebeheer aangemeld is. Zorg er dan alsjeblieft voor dat firmwarebeheer zo snel mogelijk met een update komt van de firmware, het UPnP probleem met de V8 speelt al meer dan een jaar en zou dus zo langzamerhand wel eens opgelost moeten kunnen worden. 

Reputatie 7
De klucht rond de Experia Box V9 krijgt steeds absurdere vormen.

Er blijken toch nog (gelukkig) V9's uitgeleverd te worden, mits je maar de juiste "behulpzame" KPN medewerker te pakken krijgt.

Wel wordt je dan verzocht "discreet te zijn m.b.t. het forum" en "krijg je ook geen email bevestiging want de router wordt op een alternatieve manier verstuurd".

Nu ben ik niet iemand die zich zomaar neerlegt bij de willekeur van individuele KPN medewerkers en acht ik die "discretie" niet in het belang van zowel KPN als de klant. Ik hecht namelijk heel veel waarde aan "eerlijk zaken doen" en krijg toch het gevoel dat daar hier niet echt sprake van is.

Onder "eerlijk zaken doen" versta ik ook "alle klanten gelijk (en correct) behandelen".

Dat KPN druk bezig is met het oplossen van de problematiek moet ik maar voor waar aannemen, maar als je weet dat dit issue al meer dan een jaar speelt, dan begin ik toch mijn vraagtekens te plaatsen in de efficientie en effectiviteit van de door KPN gekozen aanpak.

KPN: Ga V9's uitleveren of publiceer hier op het forum welke activiteiten jullie ontplooit hebben en ontplooien om de problematiek op de V8 en de ARV7519 te verhelpen en belangrijker geef aan wanneer de oplossing verwacht mag worden.

Mijn problemen zijn vandaag opgelost...

Het leveren van een v9 bleek helaas niet mogelijk, maar de monteur had wel een eerder type modem (type  ZTE) bij zich. Die lijkt te werken !

Hoop dat ik de komende dagen geen andere problemen tegenkom...

Hallo

Nou ik  heb geluk gehad

Ik heb winkel gebeld en die had modem voorraad

Ik heb dus mijn oude modem mee genomen enverteld over de wifi en de gameconsole problemen.

Ik had een oudere witte modem

en heb nu gekregen: hoop dat deze wel goed werkt !!!

ModelH220N
Serial Number219014968886
Hardware VersionV1.0.03
Software VersionV1.0.02T09.8v3

Reputatie 7
De ZTE H220N is de voorganger van de ZTE H368N (V9).

Softwarematig heb ik nog geen verschillen kunnen ontdekken.

Hardwarematig is het verschil dat de V9 gigabit LAN en WAN heeft terwijl de ZTE H220N 100Mbps LAN en WAN heeft.

Ik dacht dat de ZTE H220N niet meer geleverd werd, waarschijnlijk heb jij er nog eentje uit de "restvoorraad" kunnen krijgen.

goei je dag iedreen ik heb all meedren contact gehad met wbj hij heb een goei je uit leg ge geeven

over de probleeme dus maar we hebben kpn all een paar keer gevraagd om v9 ze zeggen nee dus sommige gamers die call of duty ghost speele moet maar door de stron zakke 

kpn  is echt een **bleep** provijder  ik raad iedreen om over te stappe hellaas  

kan ik dat niet om me moeder het betaald dus kpn ik hoop ook dut jullie me schien de probleeme op lost want het is nu all een paar maande bezig nog geen op lossing !!!!!

Reputatie 7
Hoi dominicden,

Blij dat jij je ook mengt in de publieke discussie.

Beste KPN,

Naar aanleiding van een privébericht die ik van dominicden heb ontvangen heb ik in het topic "CoD Ghosts: Experia box V8 problemen" op 6 december om 13:58 een bericht geplaatst.

Zijn privéberichtjes en die van zijn moeder zijn zelfs voor mij de aanleiding geweest om deze oproep aan KPN op het forum te plaatsen

Ik hoop dat jullie gaan inzien welk "klein leed" jullie veroorzaken met het maar laten voortbestaan van de tekortkomingen/problemen van de V8 en de ARV7519.

Mag ik dan ook nogmaals vragen openheid te betrachten in hoe en wanneer jullie de problemen gaan oplossen.

Het zijn zulke berichten die mij en vele anderen (hoop ik) sterken om stevig in verzet te blijven komen en jullie te blijven wijzen op jullie (morele) verplichtingen.

Mvgr,

wjb

Reputatie 3
Badge
@dominicden: Ik denk dat je beter goed kan opletten op school en netjes je huiswerk maken, dan te gamen.

Reputatie 7
@sverbruggen

Jammer, ooit van dyslectie gehoord?

Misschien goed om jouw 'off-topic' reactie van 08:16 uur ook weer te verwijderen.

Ik heb hem wel even als ongepast gemeld.

Wjb mijn 220 is toch ook goed als ik jou antwoord zo lees. Verschil alleen giga ipv 100mb wij kunnen hier toch geen glasvezel. Ik vind het console probleem belangrijker dat dat is opgelost. Ik zou gewoon in winkel proberen mensen net als ik. Maar ik vind ook kpn moet er zelf mee komen
Reputatie 7
Die ZTE H220N is inderdaad ook goed, ik dacht alleen dat die niet meer geleverd werd.

Reputatie 1
Badge
Hier ook problemen met de Arcadyan modem/router. Vanwege pair bonding is onlangs de ZTE vervangen door de Arcadyan, monteur gaf nog aan dat dit het nieuwste van het nieuwste was want ook geschikt voor glasvezel.

Ik krijg echter met geen mogelijkheid een door mij bepaalde poort niet meer open die met de vorige experiaboxen jarenlang naar wens open heeft gestaan.

In deze draad wordt helaas de bekende struisvogel politiek toegepast. Jammer!
Reputatie 7
Volgens mij mag je "draadje" rustig vervangen door "forum".

Op dit forum wordt helaas de bekende struisvogel politiek toegepast. Jammer!

Het niet communiceren zit KPN helaas in de genen.

Ik heb dus dezelfde problemen met het spel cod ghost op de ps3 in samenwerking met de V8.

Contact gezocht met KPN en het probleem uitgelegd.

Ze gaan als het goed gaat deze week een V9 opsturen.

ik heb kpn gebeld all weer heb gevraagd om een v9 hij zegg nee dat kan niet wat DIE BESTAAT NIET 

dus ik heb gevraagd om een andre plossing zegg niet sorry wij onderstuen niet ps3 consel WTF

dit gaat steeds veder lekker klant vriedelijk nu weet ik nog steeds niet wat ik moet

Heey WJB, 

Ik zie je in erg veel topics/forums erg actief bezig waarvoor mijn dank. 
Aangezien het erop lijkt dat er geen mensen van kpn tijd hebben om namens kpn berichten te posten en updates tov bepaalde onderwerpen aan te stellen. 

Ook ik heb problemen en wend mij hierbij tot jouw hulp. 

Recentelijk hadden we met de arcadyan problemen, we hadden wel een internetconnectie maar geen internettoegang. op mijn mobiel beperkte connectiviteit met de wi-fi en hetzelfde ging op voor de tablets en laptops. Alleen mijn playstation 3 kon verbinding maken. 

Nu had ik met de arcadyan een aantal poorten geopend en had ik gewoon NAT open, waar ik als gamer natuurlijk heel blij mee was aangezien ik jarenlang strict had. 

Na de problemen hebben ze uiteindelijk een monteur langsgestuurd, nadat er 3 mensen waren langsgeweest om dingen aan te passen, op een andere stroomlijn ofzo in het kastje in de buurt. omdat de grondkabel beschadigd kon zijn. Als de router eenmaal opnieuw was opgestart hadden we voor een aantal uur wi-fi waarna hij het er weer mee ophield. 

De monteur had ''gelukkig'' van elke provider de nieuwste routers, zo ook de V8 en die hebben wij dan ook gekregen. alles was verbonden en we hadden geen problemen meer, alleen heb ik nu NAT Strict op zowel mijn PS3 als PS4 en dat maakt het gamen een stuk minder leuk. 

Ik heb vandaag nog even mijn ps4 toegevoegd met een static-ip en mijn ps3 toegevoegd in de dmz om te kijken wat er zou gebeuren met mijn nat type. Maar nadat ik dat had gedaan kwam ik de router niet meer in via 192.168.2.254. Ik krijg dan de melding Geen gegevens ontvangen. 

Het enige wat helpt is de router te resetten maar dat kan nu weer niet omdat er dingen worden opgenomen etc en mijn moeder anders weer chagrijnig wordt. 

Ik ben ook in het bezit van CoD:Ghosts en het kan zijn dat de problemen daarmee te maken hebben gehad want recentelijk heb ik het niet gespeeld. 

nu is mijn vraag: waarom kan ik mijn router niet meer in als ik 192.168.2.254 intyp in de adresbalk en zou u anders een forum/topic kunnen maken waarin met behulp van screenshots uw instellingen van uw v8 met poorten die u heeft geopend. zodat we uw instellingen over kunnen nemen?

nog een vraagje: Bent u in het bezit van een console en heeft u nat type open met de V8  

Reputatie 7
Hoi Ps3enPs4Gamer,

Het gaat op de V8 niet lukken om zowel de PS3 en de PS4 succesvol aan te sluiten.

Op de V8 is het alleen mogelijk een gameconsole aan te sluiten door hem als DMZ Host te definiëren.

Je kunt de oorzaak daarvan lezen in Configureer uw Xbox, Playstation, Wii U of 3DS.

In hetzelfde topic staan twee (werkende) alternatieven genoemd hoe je gameconsoles achter een V8 kan aansluiten.

Als jij zowel de PS3 als de PS4 blijft gebruiken, dan zit er (zolang jij geen V9 hebt of KPN nog niet met een fix voor de V8 is gekomen) niets anders op om "alternatief 2" te implementeren aangezien er maar één apparaat als DMZ Host ingesteld kan worden.

De V8 kan absoluut niet tegen het spel CoD Ghosts en gaat daar volledig van onderuit.

Dat jij dan niet meer in de router kan komen klopt volledig met wat anderen hierover op het forum gemeld hebben. (Zie: CoD Ghosts PS3: Experia V8 box problemen)

Ik heb zelf geen gameconsoles en ook een V9 i.p.v. een V8, dus aan screenshots kan ik je helaas niet helpen.

Handmatig poorten openen is iets wat je gewoon niet moet willen doen, daar hebben ze UPnP voor uitgevonden. UPnP is nu juist het probleem van de V8, vandaar ook dit topic.

Koop liever een eigen geschikte router die UPnP gewoon wel ondersteunt (€30 -/- €45) en vergeet het handmatig openzetten van poorten.

Maar beter nog:

KPN kunnen jullie aangeven wanneer de V9 geleverd kan worden, of anders wanneer de fix voor de V8 beschikbaar is? Ik heb vernomen dat dit wellicht in januari zal zijn, maar het zou prettig zijn als jullie de klant wat zekerheid kunnen bieden.

Reputatie 7
Badge +3
Beste Forum gebruikers,

De V9 is momenteel niet leverbaar en er is geen indicatie wanneer hij weer leverbaar zal zijn.

Wat betreft de V8 is op zeer korte termijn een upgrade te verwachten en daar is op dit moment geen excacte datum van bekend.

Wanneer wij verdere informatie ontvangen zullen wij dit berichten op het Forum. 
Vragen over datum en type upgrade kunnen en zullen wij tot die tijd dan ook helaas niet beantwoorden aangezien ook wij van verdere informatie afhankelijk zijn.

Met vriendelijke groet,

Cornelis

Reageer