Beantwoord

Opstarten SuperWifi punt

  • 28 June 2020
  • 2 reacties
  • 434 keer bekeken

Badge

Hallo.

Recent is  er een nieuwe huisgenoot op  mijn adres komen wonen. Nu wilt hij samen op ons  WiFi. Maar doordat hij geen internet aansluiting heeft in zijn kamers heeft hij ( van eerder gebruik ) SuperWiFi. Nu wilde we dit installeren maar het Wireless internet verdwijnt op mijn modem ( lichtje gaat uit ) na het installeren van de eerste die aan de modem moet blijven zitten. Nu probeerde we de 2e aan te sluiten die tijdelijk aan de modem moet, maar het opstarten stopt dan omdat er geen WiFi verbinding is op de Thuis app. 

 

Ook moet ik dus via 192.168.2.254 de  Wifi weer aanzetten hierna. 

 

Hoe  kan ik nu superWifi  installeren als hij het opstarten steeds stopt  doordat er geen WiFi verbinding is? 

icon

Beste antwoord door Natasja 2 July 2020, 16:04

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 6
Badge +9

Dag @Melissa Koesemans. Van harte welkom hier. Lastig dat het niet lukt om de SuperWifi punten te installeren. Ik zie dat je een Experia Box V10 hebt. Het klopt dat de SuperWifi punten de WiFi van je Experia Box uitschakelen. Volg je de stappen die de Thuis app aangeeft?

Het eerste WiFi-punt sluit je met de gele ethernetkabel aan op je Experia Box. Vervolgens zet je het SuperWifi punt aan met de aan/uit-knop. Na 3-5 minuten gaat het lampje groen branden. Het eerste punt neemt dan de WiFi-functie van je modem over. Voordat je het tweede punt draadloos kunt aansluiten, sluit je dit eerst ook bekabeld aan en doorloop je dezelfde stappen als bij het eerste WiFi-punt. Zodra het lampje groen brandt, ontkoppel je het tweede punt en plaats je dit tussen de Experia Box en de locatie waar je slecht signaal hebt. Als de locatie goed is brandt het lampje groen. Brandt het lampje oranje, geel of rood? Plaats het SuperWifi punt dan dichter bij het eerste punt. 

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @Melissa Koesemans. Ik heb geen reactie meer van je gezien. Ik hoop dat dit betekent dat de installatie inmiddels is gelukt. Laat het gerust weten als je nog wel ergens hulp bij nodig hebt.

Reageer