Vraag

opwaarderen koper

  • 28 October 2020
  • 9 reacties
  • 214 keer bekeken

Een vraag in deze gemeente gaat KPN het koper maar niet upgraden.

Waarom doet KPN dat eigenlijk niet?.. terwijl we hier absoluut niet in het buitengebied wonen.

Enige optie voor snel internet is dus Ziggo. Eigenlijk niet te geloven dat KPN hier niks aan doet situatie is al jaren niet veranderd.

 

Jaren zit je hier te wachten maar er gebeurt niets. Ziggo vind het uiteraard prima maar ik snap niet waarom KPN niks doet.

Het duurt allemaal al jaren Ziggo is hier ook al jaren de enige die snel internet levert en we leven nu in 2020 en we zijn nog altijd aan het wachten maar we zijn hier nog altijd ADSL gebonden.

 

Niks nieuws is al tientallen jaren zo en nog nooit anders geweest. Nu dat je steeds sneller internet nodig hebt is er hier nog altijd maar 1 provider voor ons dat is Ziggo.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Als je zo links en rechts leest en vraagt aan mensen, zijn er veel plekken waar dit aan de hand is. Sommigen weten geeneens waar de telefoonlijn zit, of vorige bewoners hebben de kabel afgeknipt en er behang overheen gedaan. Wat dus aal aangeeft dat Ziggo heer en meester is in een dergelijke wijk, vrijwel iedereen heeft dan Ziggo. Als KPN dan b.v. upgrades wil doen, moeten ze maar zien of ze al die Ziggo klanten dan kunnen overhalen naar KPN. En met alleen DSL upgrades kunnen ze nog niet de snelheden bieden die Ziggo met Coaxkabel kan leveren. En mocht KPN proberen upgrades te doen, dan komen er busjes met betere deals of kortingen door de straat zodat gewoon niemand gaat overstappen en dus de hele investering van KPN voor niets is. Dus vandaar dat er niks gebeurd.

Glasvezel aanleggen is nog veel duurder, dan moet een bedrijf als KPN erg zeker zijn dat ze voldoende klanten krijgen. Ook andere partijen die glasvezel willen aanleggen in een wijk of gebied krijgen soms niet genoeg vooraanmeldingen en dan gaat het niet door.

Maar wat zijn je snelheden dan die je haalt?

Als je zo links en rechts leest en vraagt aan mensen, zijn er veel plekken waar dit aan de hand is. Sommigen weten geeneens waar de telefoonlijn zit, of vorige bewoners hebben de kabel afgeknipt en er behang overheen gedaan. Wat dus aal aangeeft dat Ziggo heer en meester is in een dergelijke wijk, vrijwel iedereen heeft dan Ziggo. Als KPN dan b.v. upgrades wil doen, moeten ze maar zien of ze al die Ziggo klanten dan kunnen overhalen naar KPN. En met alleen DSL upgrades kunnen ze nog niet de snelheden bieden die Ziggo met Coaxkabel kan leveren. En mocht KPN proberen upgrades te doen, dan komen er busjes met betere deals of kortingen door de straat zodat gewoon niemand gaat overstappen en dus de hele investering van KPN voor niets is. Dus vandaar dat er niks gebeurd.

Glasvezel aanleggen is nog veel duurder, dan moet een bedrijf als KPN erg zeker zijn dat ze voldoende klanten krijgen. Ook andere partijen die glasvezel willen aanleggen in een wijk of gebied krijgen soms niet genoeg vooraanmeldingen en dan gaat het niet door.

Maar wat zijn je snelheden dan die je haalt?


Hartelijk dank voor jouw inbreng.

Maar op wat voor manier is KPN dan met de grote Ziggo aan het voeren vraag je je af..

Ook toen ze pas glasvezel waren aan het leggen waren ze stekeblind als het gaat erom dat glasvezel vaak duurder was als je dat vergelijkt tov van Ziggo waardoor je goed kan begrijpen dat velen in feite niet voor glasvezel kozen.

Als ze nu het koper zouden upgraden maar dat weigeren zie hier ook terwijl ze grootse verhalen hebben dat men mensen aan sneller internet willen helpen.

Dat hebben ze destijds ook het ACM verteld maar zie hier de praktijk.

Overigens weet ik dat een gemeente verderop KPN weigerde om glasvezel aan te leggen daar hebben ze wel het koper geüpgrade maar van de glasvezel plannen is absoluut niks terecht gekomen in deze gemeente sterker nog vooraf wordt al geweigerd omdat de wijken volgens KPN te ver uit elkaar liggen.

 

Toen de kabel van Ziggo dreigde open te gaan( kan nog altijd gebeuren) ging KPN opeens weer op glasvezel inzetten. Want KPN weet heel goed dat als de kabel open gaat providers niet perse van KPN afhankelijk zijn maar ook naar het netwerk van Ziggo uit kunnen wijken.

Als KPN nu gewoon eens zou gaan leggen en harde concurrentie zouden voeren met Ziggo dan zou er genoeg animo zijn geweest.

Wat je nu ook ziet is dat als een andere partij zoals T mobile wil gaan leggen omdat KPN het wederom laat liggen..KPN opeens wel interesse heeft en het bekende zakdoekje gaat leggen bij de gemeente.Waarbij ik me afvraag of KPN dan nog steeds het streefpercentage van 30% hanteert.

Resultaat: Ik zag laatst een gemeente waar nu 2 glasvezel netwerken worden aangelegd. Eerst wilde KPN niet en opeens..als de burgers het slakken tempo van KPN en hun beleid zo moe zijn en dan voor een ander kiezen gaat KPN de bekende handdoek leggen en heeft opeens wel interesse.

 

Ik haal hier met geluk 10 Mb down en 1 up..net zoals velen in deze gemeente dus als je dan snel internet wilt is er maar 1 optie dat is en blijft Ziggo. Is al jaren zo en nooit veranderd en KPN handelt nog steeds niet echt ongelofelijk.

Er is steeds meer vraag naar snel internet als je met een multi huishouden zit dan valt de DSL optie al helemaal weg.

Ze zouden het koper kunnen upgraden zodat ze nog kunnen concurreren qua prijs en mensen nog keuze hadden dan enkel de grote Ziggo. Het kwalijke vind ik dat er hier al zo lang niks veranderd is en wij niet in een buitenwijk,gebied wonen.

Ziggo levert bijv internet alleen in combi met tv op deze manier zou KPN via DSL wel degelijk iets kunnen doen maar er gebeurt niets. Dat zijn we wel gewend hier van KPN.

In en in triest.

En mocht KPN proberen upgrades te doen, dan komen er busjes met betere deals of kortingen door de straat zodat gewoon niemand gaat overstappen en dus de hele investering van KPN voor niets is. Dus vandaar dat er niks gebeurd.

Glasvezel aanleggen is nog veel duurder, dan moet een bedrijf als KPN erg zeker zijn dat ze voldoende klanten krijgen. Ook andere partijen die glasvezel willen aanleggen in een wijk of gebied krijgen soms niet genoeg vooraanmeldingen en dan gaat het niet door.

 

KPN was ook stekeblind voor het gegeven dat Fupc toch heel wat anders is dan de Fziggo gebieden.

Dan gaan ze opeens proberen te werven (fziggo gebied)en verkondigen dat glasvezel beter is maar dat helpt niet de meesten blijven dan qua opties en prijs gewoon bij Ziggo zitten dus wordt het streefpercentage niet gehaald waarna ze de streefdatum keer op keer verzetten wat uiteindelijk ook in een fiasco uit mondt.

KPN was ook diegene die destijds het DVB-C gedeelte eraf had gehaald en ook had liggen klooien met de kwaliteit van de te streams wat destijds al voor veel onvrede had gezorgd.

In deze gemeente heb je nu dus de situatie dat er maar een paar wijken zijn waar genoeg animo was( eerst hield KPN vol dat de 30% voor de hele gemeente gehaald moest worden) wel glasvezel als optie is en de rest niet. Grootste gedeelte van deze gemeente dus niet.

Mijn ouders hebben glasvezel en ik en velen met mij een paar meter verderop niet. Waarbij alle flatgebouwen in deze gemeente uiteraard zonder zitten.

In de tijd dat ze hier lagen te werven heeft KPN uiteraard nooit gesproken over het upgraden van het koper want dan zou de animo voor glasvezel al helemaal nihil zijn geweest.

Het trieste en onterechte is nu dat KPN deze gemeente aanmerkt als ; Voorzien van glasvezel: wat feitelijk onjuist is de meeste burgers hier zijn verstoken van zowel glasvezel als de upgrade van het koper.

Waarbij je je ook beseft dat als KPN hier nu het koper gaat upgraden ze zich wellicht zelf in de voet schieten want de mensen die nu glasvezel hebben misschien wel overstappen op de koper variant.

Maar goed wat schieten wij als burger hiermee op? De meeste mensen in deze gemeente( wat zoals gezegd absoluut geen buitengebied is) hebben voor snel internet maar 1 optie dat is Ziggo en dat is al tientallen jaren onveranderd het geval.

Ze weigeren hier dus om het koper te upgraden(gemeente niet ver hier vanaf weigerden ze glasvezel te leggen) ze gaan er gewoon niks aan doen terwijl we nu in 2020 leven en voor ons nog steeds nul komma nu veranderd is.

Kon iemand KPN maar dwingen om meer te doen maar we weten wel beter en of de kabel van Ziggo open gaat daar kunnen we ook maar weer op wachten. Want dan kan KPN opeens wel handelen omdat ze weten dat veel ISP,s ook bij Ziggo terecht kunnen.

 

Mijn ouders hebben nu een Ftth verbinding..je vraagt je af als KPN OOOOOOIT gaat leggen( zal nog wel tien jaar kunnen duren) dan zal het wel weer PON worden dus de ene straat FTTH de ander PON..pffff

Maar goed we moeten ons er nu eerst maar eens mee af vinden dat KPN de komende tien jaar niks gaat doen. PON staat jaren van ons af de enige die hier alles bepaald is de grote Ziggo dat was tien jaar geleden als zo en is altijd zo gebleven.

 

In en in triest. Je zou willen dat iemand KPN voor dit beleid aan kon pakken maar dat gebeurt niet. Laat dan maar snel de kabel( Liberty global) open gaat maar ook die hoop hebben we hier al lang losgelaten.

Stilletjes hoop je toch van wel dat zou nog een duw zijn tov van dit beleid,aanpak van KPN..

Door het falen en wanbeleid( mijn mening) van KPN zitten we hier nu voor rap internet weer met Liberty global opgescheept. Wat mij betreft hadden ze de glasvezel van Reggefiber niet aan hen moeten verkopen. Sorry maar niet vreemd dat velen hier met frustratie zitten.

Soms denk ik wel eens dat KPN helemaal geen zin heeft om deze echt in de weg te zitten dat hebben we hier ook wel ondervonden..

 

 

 

Je hebt nog geen antwoord gegeven op mijn vraag hoe snel je DSL is?

Een wat voor snelheden kun je bij Ziggo krijgen.

Ik snap wel de fustratie dat je geen glasvezel ‘krijgt’, maar je hebt keus, n.l. je kan naar Ziggo. En misschien ook nog wel via 4G van T-Mobile (heb ik ook 3 jaar gehad omdat via DSL maar 1Mbps was en er is geen coaxkabel). Nu glasvezel (niet van KPN), kost een ieder wel 1900,- euro om dat aangelegd te krijgen. Of 60 euro per maand voor langzaamste glasvezel abo zonder TV. Als je maar betaald of wilt, is er genoeg mogelijk. Klagen en tegen KPN zeggen wat ze moeten doen en hoe slecht ze wel niet zijn kan iedereen wel. Zeg gewoon de DSL op een ga naar Ziggo als je KPN zo slecht vindt omdat ze zogenaamd niets voor jouw doen. Of start een initiatief bij/met een andere partij die glasvezel wil aanleggen. Wel zorgen dat iedereen vooraf geld betaald, zodat ze niet halverwege terug kunnen naar KPN of Ziggo.

Je hebt nog geen antwoord gegeven op mijn vraag hoe snel je DSL is?

Een wat voor snelheden kun je bij Ziggo krijgen.

Ik snap wel de fustratie dat je geen glasvezel ‘krijgt’, maar je hebt keus, n.l. je kan naar Ziggo. En misschien ook nog wel via 4G van T-Mobile (heb ik ook 3 jaar gehad omdat via DSL maar 1Mbps was en er is geen coaxkabel). Nu glasvezel (niet van KPN), kost een ieder wel 1900,- euro om dat aangelegd te krijgen. Of 60 euro per maand voor langzaamste glasvezel abo zonder TV. Als je maar betaald of wilt, is er genoeg mogelijk. Klagen en tegen KPN zeggen wat ze moeten doen en hoe slecht ze wel niet zijn kan iedereen wel. Zeg gewoon de DSL op een ga naar Ziggo als je KPN zo slecht vindt omdat ze zogenaamd niets voor jouw doen. Of start een initiatief bij/met een andere partij die glasvezel wil aanleggen. Wel zorgen dat iedereen vooraf geld betaald, zodat ze niet halverwege terug kunnen naar KPN of Ziggo.


4G zal wellicht wel mogelijk zijn maar onbeperkt is niet echt onbeperkt is gebruik best wel wat data dus dat gaat hem niet worden.

Overigens heb ik hierboven al aangegeven wat voor snelheid we hier halen.

Vindt het al fijn dat je mijn frustratie begrijpt en zoals ik zie zit jij in een nog moeilijkere situatie.

Ik ben het niet met je eens dat je zegt dat ik keus heb want voor snel internet heb je geen keuze behalve Ziggo dat doet er niks aan af dat sommigen zoals gezegd in een nog nijpender situatie verkeren.

Ik vindt het ook gerechtvaardigd om het beleid van KPN te bekritiseren ook in jouw geval. Want kennelijk heeft KPN het ook daar laten liggen.

KPN komt zelf met beloftes en grootse verhalen dat ze iedereen snel internet beloven dus vind ik het gerechtvaardigd om hier forse kritiek op te leveren.

 

Daarbij is het nu ook zo dat ik hoor dat KPN in sommige gebieden nu helemaal niet meer die 30% hanteert terwijl ze hier weken,maanden lagen te werven en nooit over het upgraden van koper spraken.

KPN maakt zijn beloftes gewoon niet waar en ik ben het totaal niet met je eens dat jij dan zegt dat de burger hier keuze heeft. Nogmaals ik snap dat er mensen zijn die in een nog moeilijkere positie verkeren maar dat maakt deze situatie juist niet minder erg in mijn optiek.

 

De uitrol van glasvezel had veel beter kunnen verlopen  en dat is ook hoog nodig maar door KPN is dit gestagneerd. Dat is mijn mening en blijf ik bij.

Het is het beleid van KPN wat dit proces behoorlijk vertraagd heeft. Dan weer op koper inzetten,in sommige wijken weigeren om glasvezel te leggen omdat wijken wat uit elkaar liggen,nu weer op PON inzetten enz..hier weigeren zoals gezegd zelfs iets aan het koper te doen.

 

Dat noem jij keuze ik zie dat heel anders en blijf bij mijn visie hierover. Vindt dat jij dat veel te makkelijk ziet. Als wij toch keuze hebben dan moet kpn maar helemaal geen glasvezel meer gaan leggen en ook nergens meer koper upgraden want zij hebben toch keuze? Immers Ziggo levert snel internet dus die regelt het wel..KPN moet het maar meteen allemaal aan Ziggo overlaten.ze hebben ook nu al 1Gbps. Sorry totaal niet me je eens.

We verschillen van mening maar dat mag.

4G zal wellicht wel mogelijk zijn maar onbeperkt is niet echt onbeperkt is gebruik best wel wat data dus dat gaat hem niet worden.

Hoeveel data gebruik je per maand?  Uitgesplitst in Downstream en Upstream.

Ik had van 4GvoorThuis de oude variant van voor 2017, toen was er nog niet dat 5GB/dag gebeuren. Was maandbundel 100GB en in de nacht een aparte bundel van 1TB (gecommuniceerd als ‘onbeperkt’). Tegenwoordig wel Unlimited met 500GB bundel. Kijk zelf maar naar details. Verder is er een reseller die het ook zakelijk/maandelijks opzegbaar aanbiedt, maar geen harde limiten, kost dan wel 90 euro per maand.

Overigens heb ik hierboven al aangegeven wat voor snelheid we hier halen.

Ik had het niet gezien, in een flits was mij wel grootdeels duidelijk wat jouw situatie is. Helaas vele malen gezien, ook nog wel vele tandjes erger, dat mensen ‘de KPN’ (in hun hoofd is het dan wellicht nog PTT) helemaal verrot schelden. Maar ‘adslgebonden’ met een coaxkabel beschikbaar zet gewoon de toon. Lobbisten van KPN en Ziggo maken zo gehakt van je, evenals van de ACM.

Vindt het al fijn dat je mijn frustratie begrijpt en zoals ik zie zit jij in een nog moeilijkere situatie.

Kwa internet heb ik het al lang en breed opgelost, al 2x in feite. T-Mobile 4G was bij mij doorgaans 20DL/20UL (meestal wel meer, koste me 50 euro/maan), daar kon ik alles wel mee. Toch maar met destijds ook toekomstonzekerheid vastgelegd in glasvezelcontract (700 euro, minimaal 1 jaar).

Ik ben het niet met je eens dat je zegt dat ik keus heb want voor snel internet heb je geen keuze behalve Ziggo dat doet er niks aan af dat sommigen zoals gezegd in een nog nijpender situatie verkeren.

De ISP’s zien daadwerkelijk wat mensen verbruiken aan volume en snelheid (zie mobile wereld, daar is het een veel schaarser goed). Ik heb buren die gewoon hun ADSL hebben gehouden, dus die 1 tot 2 Mbps DL (500kbps UL) wel best vinden. Snel internet is erg relatief, en het gaat vrijwel altijd gewoon om geld en knopen doorhakken, keuzes maken.

Ik vindt het ook gerechtvaardigd om het beleid van KPN te bekritiseren ook in jouw geval. Want kennelijk heeft KPN het ook daar laten liggen.

KPN komt zelf met beloftes en grootse verhalen dat ze iedereen snel internet beloven dus vind ik het gerechtvaardigd om hier forse kritiek op te leveren.

KPN is een commercieel bedrijf, daar draait het om geld. Net als bij Ziggo, die zijn nog erger. Bij ons in de buurt had KPN ook FttC gepland. Maar afgeblazen omdat mensen voor andere glasvezel aanlegger hebben gekozen. Dat kitiek hebben mag wel maar wordt saai en helpt niks.

Kijk dit eens zou ik zeggen: https://forum.kpn.com/uitleg-over-het-forum-nieuws-3/telecommunicatie-debat-in-de-tweede-kamer-500999

Dit is gewoon de NL situatie, 1 van de landen met snelste/beste internet ter wereld.

Hallo @adslgebonden PON=FttH, alleen een andere manier van distribueren, net zoals bij coaxkabel vroeger.

 

@tmoesel .

Enorm bedankt voor jouw reactie. Zal deze straks even goed doornemen en op jouw reageren.

Nu effe geen tijd. Zeer bedankt.

@JanD Jij ook dank voor jouw inbreng ik kan straks pas reageren.

Hoeveel data gebruik je per maand?  Uitgesplitst in Downstream en Upstream.

Ik had van 4GvoorThuis de oude variant van voor 2017, toen was er nog niet dat 5GB/dag gebeuren. Was maandbundel 100GB en in de nacht een aparte bundel van 1TB (gecommuniceerd als ‘onbeperkt’). Tegenwoordig wel Unlimited met 500GB bundel. Kijk zelf maar naar details. Verder is er een reseller die het ook zakelijk/maandelijks opzegbaar aanbiedt, maar geen harde limiten, kost dan wel 90 euro per maand.

 

Best wel veel maar met je DSL lijn loop je al snel tegen grenzen aan. Bepaalde bestanden uploaden heeft al weinig zijn want dat duurt gewoon te lang. Ik upload ook wel vaker hoge kwaliteit streams op you tube maar ook als je bijv UHD wilt kijken of bepaalde hoge kwaliteit streams heeft geen zin want dat begint meteen te haperen.

Dat hele 4G vind ik absoluut geen volwaardig alternatief van een bekabelde verbinding van bijv Ziggo.

Heb uiteraard totaal geen behoefte om telkens weer met zoveel gig te gaan verhogen. 500Gb ben ik zo doorheen. 90 Euro in de maand heeft in deze voor mij uiteraard al helemaal geen zin.

Ik had het niet gezien, in een flits was mij wel grootdeels duidelijk wat jouw situatie is. Helaas vele malen gezien, ook nog wel vele tandjes erger, dat mensen ‘de KPN’ (in hun hoofd is het dan wellicht nog PTT) helemaal verrot schelden. Maar ‘adslgebonden’ met een coaxkabel beschikbaar zet gewoon de toon. Lobbisten van KPN en Ziggo maken zo gehakt van je, evenals van de ACM.

 

Ik weet niet precies wat je bedoeld met dat de lobbyisten gehakt van mij maken. Het is eerder dat ik me totaal niet klein laat krijgen door geen van deze lobbyisten. Zeker dat ACM die heeft eerst in de mooie praatjes van KPN gelooft waarna ze een tijd laten op terug kwamen door te pogen wederom de kabel van Ziggo open te krijgen.

Ik snap juist heel goed dat mensen boos zijn op KPN omdat deze de uitrol van glasvezel zeer vertraagd heeft.

Kwa internet heb ik het al lang en breed opgelost, al 2x in feite. T-Mobile 4G was bij mij doorgaans 20DL/20UL (meestal wel meer, koste me 50 euro/maan), daar kon ik alles wel mee. Toch maar met destijds ook toekomstonzekerheid vastgelegd in glasvezelcontract (700 euro, minimaal 1 jaar).

Glasvezel gaat er hier niet komen. Ook als ik lees wat jij moet betalen dat gaat hem hier uiteraard niet worden. KPN heeft destijds alle kansen laten liggen om het succes van glasvezel. Uiteraard is er destijds nooit gesproken over de upgrade van het koper. KPN wilde maar niet in zien dat Fziggo gebied heel wat anders is dan Fupc waardoor velen in deze gemeente bij Ziggo voor snel internet afhankelijk zijn.

 

De ISP’s zien daadwerkelijk wat mensen verbruiken aan volume en snelheid (zie mobile wereld, daar is het een veel schaarser goed). Ik heb buren die gewoon hun ADSL hebben gehouden, dus die 1 tot 2 Mbps DL (500kbps UL) wel best vinden. Snel internet is erg relatief, en het gaat vrijwel altijd gewoon om geld en knopen doorhakken, keuzes maken.

Vindt dat jij je hier te gemakkelijk van af maakt. Tegenwoordig wordt er steeds meer data gebruikt met mbt streaming waaronder Netflix,you tube en dergelijke  heb ik het nog niet gehad als mensen tegenwoordig thuis moeten werken.

Denk dat snel internet juist een steeds grotere rol gaat spelen. Vandaar dat de tweede kamer zich er ook mee bemoeit als het ACM. Ook het ACM ziet de duopolie positie van Ziggo en KPN en heeft ook gepoogd( wederom) om de kabel ook open te krijgen. Nu is het zelfs zover gekomen dat de minister per wet hierop in wilt grijpen.

 

KPN is een commercieel bedrijf, daar draait het om geld. Net als bij Ziggo, die zijn nog erger. Bij ons in de buurt had KPN ook FttC gepland. Maar afgeblazen omdat mensen voor andere glasvezel aanlegger hebben gekozen. Dat kitiek hebben mag wel maar wordt saai en helpt niks.

Kijk dit eens zou ik zeggen: https://forum.kpn.com/uitleg-over-het-forum-nieuws-3/telecommunicatie-debat-in-de-tweede-kamer-500999

Dit is gewoon de NL situatie, 1 van de landen met snelste/beste internet ter wereld.

Filmpje ga ik inderdaad morgen eens kijken heb er nu helaas geen tijd voor duurt even dat filmpje maar zeker interessant.

KPN is een commercieel bedrijf..precies en juist daar zit nu juist het probleem idem dito mbt Ziggo.

Ze hadden dit alles niet aan commerciële bedrijven over moeten laten en het ACM had al veel eerder in moeten grijpen. Toen het ACM geprobeerd heeft de kabel open te krijgen heeft dat College een wanbesluit,uitspraak genomen waar ik geen goed woord voor over heb.

Nu poogt men zoals gezegd de overheid de kabel per wet open te krijgen. Ben al verheugd dat het ACM eindelijk niet meer in de praatjes van KPN is gaan geloven.

Het gaat zich juist erom dat Ziggo de almacht heeft in bepaalde streken en het duopolie gebroken dient te worden.

Sommigen hebben hier de optie tot glasvezel en Ziggo en hebben ook keuze mbt prijs,snelheid( upload,download) terwijl een straat verderop deze keuze volledig afwezig is en deze mensen het moeten doen met een max 10,0,8Mb up lijntje. Diegenen die nog wat verder van de centrale zitten houden nog minder over. Dan heb ik het inderdaad nog niet over de mensen die in een nog meer penibele situatie zitten.

Ik vindt dat kritiek in deze volkomen terecht is en helemaal niet saai. Zo zou je het beleid van KPN ook saai en iets wat niks helpt kunnen betitelen. Ziggo heeft daar hier de vruchten van geplukt en doen ze nog steeds kan ik je melden.

Ook het gegeven dat KPN het klaarspeelt om deze gemeente als ‘voorzien van glasvezel’ aanmerkt vind ik niet goed te praten. En ja ik weet dat ik keuze heb om Ziggo te pakken maar dan nog hoort het gewoon niet dat Ziggo zoveel macht krijgt juist doordat KPN op deze manier kansen laat liggen.

Een gemeente verderop had KPN bij voorbaat al geweigerd om te leggen maar zo gauw ze merken dat er een andere partij wel EINDELIJK wil handelen dan gaan ze weer eens het bekende handdoekje leggen wat ook heel wat burgers ergert waar radar laatst nog een item aan gewijd heeft.

Ik hoor ook dat ze in sommige gemeentes die 30% niet hanteren terwijl ze dus in de ene gemeente weigeren om aan de slag te gaan en hier ook weigeren om nog iets aan het koper te doen.

Ja er zijn veel mensen absoluut niet tevreden hoe het allemaal gegaan is. En nogmaals om dan te zeggen dat je Ziggo kan pakken vind ik totaal niet terecht omdat dit alles nooit in handen van deze partij hoort te liggen . KPN heeft heel wat beloofd maar komt het ook hier in deze gemeente gewoon niet na vind je het gek dat er forse kritiek komt terwijl er hier mensen al heel lang liggen wachten op gelijkwaardige concurrentie tov van Ziggo.

 

Zin heeft deze kritiek wel degelijk iets laat de minister dan maar bij wet de kabel van Ziggo open gooien ik heb nog hoop dat dit gebeurt. Dan zal je zien dat er opeens wel dingen mogelijk zijn die nu in deze duopolie situatie niet kan omdat deze partijen samen wel effe bepalen hoe het hoort en in wat voor tempo. Dat moet nu juist afgelopen zijn.

Net zoals KPN opeens wel iets wilt doen als er een andere partij wilt gaan leggen.. Dit is een schijn concurrentie want welke concurrentie zou Ziggo hier dan te duchten hebben.

De druk op beide partijen moet hoger worden dan zal je zien dat het opeens veel sneller kan en er zaken opeens mogelijk zien waar beide duopolie partijen eerst nog volhielden het kan niet ..er moet snel iets veranderen.