Vraag

Opzeggen gaat dramatisch

  • 5 April 2020
  • 3 reacties
  • 77 keer bekeken

Via deze weg wil ik mijn ongenoegen uit over de dienstverlening van KPN.

In het kort: ik wil mijn abonnement opzeggen omdat ik ga samenwonen en overstap naar een andere provider. Reactie van KPN: 4x anders.

Nu het hele verhaal: vanaf januari (4 januari) heb ik een contractovername ingediend. Ik wilde mijn klein zakelijk abonnement omzetten naar een particulier abonnement. Dit is niet gewijzigd door kpn, tot op heden (5 april) nog steeds niet. Ik heb echter een bevestiging van mijn aanvraag gekregen per mail. Mede door dit stroeve proces heb ik besloten niet verder te gaan met kpn. Ik heb via de chat hulp gezocht bij het opzeggen van mijn abonnement. Er werd mij verteld dat ik kosteloos kon opzeggen. Door internetproblemen, verdween de chat, en moest ik opnieuw beginnen. Tweede persoon die me hielp gaf hetzelfde aan, wel moest ik een verhuisformulier van de gemeente mee opsturen. 24 maart heb ik alles ingediend, tot vandaag, 5 april had ik nog niets vernomen. Ik heb opnieuw via de chat contact gezocht, resultaat, kosteloos opzeggen was niet mogelijk omdat ik nog in contract zit. Begrijpelijk, maar om mijn ongenoegen over de gang van zaken te uiten heb ik toch ook telefonisch contact gezocht. Hierin werd bevestigd dat kosteloos opzeggen niet mogelijk was. Ik ben de afgelopen 6 jaar een tevreden klant geweest, je zou zeggen dat kpn dan met je mee zou kunnen denken. Maar helaas, ik kan niets voor je gedaan worden. Om je maandelijkse kosten te verlagen moet jezelf opnieuw contact leggen, weer een contractovername indienen, etc.

Kpn, jammer dat dit zo moet gaan, heel jammer. Ik wilde via deze weg toch graag mijn ongenoegen uiten, en hoop dat kpn op de een of andere manier mijn leed toch nog kan verzachten. Waarbij ik snap dat ik binnen mijn contract opzeg en hier dus kosten aan zijn verbonden.

Gr. Sjoerd

*Admin: screenshot aangepast i.v.m. privacy.


3 reacties

Hoi. Wat lastig allemaal. Een KPN forum moderator kan hier zeker hulp bij bieden.

Zou je verder voor de moderator, die hier uiteraard nog komt, je gegevens in je forumprofiel willen zetten. Daarmee geef je namelijk ook toestemming dat ie in je systemen bij KPN mag duiken.

Dank voor de opmerking. Is geregeld.

Jammer dat er tot op heden nog niemand van KPN heeft gereageerd...

Reputatie 7
Badge +17

@sjoerd0011 Welkom op ons KPN Forum! In verband met de drukte heeft het even geduurd voordat je aan de beurt was, excuses daarvoor. Bedankt voor je uitgebreide verhaal. Als ik het zo lees hebben we je een beetje laten zwemmen in een wirwar van informatie. Dit is natuurlijk niet de bedoeling. Als het abonnement nog geen jaar geleden afgesloten is, dan is het helaas niet mogelijk kosteloos op te zeggen. Jammer dat mijn collega die niet correct gecommuniceerd heeft in eerste instantie. 

Ik zie dat de contractovername wel is doorgevoerd. Het abonnement staat niet meer op een zakelijke contractant, maar op een particuliere naam. Wat verwarrend is dat het abonnement nog steeds KleinZakelijk Internet en TV heeft.
De abonnementsnaam wordt niet aangepast. Als particuliere klant neem je het zakelijke abonnement over. De KleinZakelijke abonnementen verschillen vrijwel niet met de particuliere abonnementen. 

Als je de facturen van februari tot nu erbij pakt, dan zie je dat de aanhef is aangepast. 

 

Reageer