Beantwoord

opzeggen internet/bellen/iTV

  • 27 December 2019
  • 1 reactie
  • 150 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 0 reacties

Beste,

Juni 2019 voor mijn grootvader zijn (sinds ~2010) bestaande abonnement uitgebreid met interactieve TV, echter gaat hij nu verhuizen naar een gesloten afdeling, helaas is door de toevoeging van iTV de eind-datum van het contract verschoven naar ~juni 2020, en zitten we waarschijnlijk dus “vast” aan een afkoopsom.

in eerste instantie gebeld met de helpdesk maar die raadde aan dit via de /verhuizen sectie te proberen te regelen. helaas geeft de postcode-check aan dat zijn kamernummer gewoon geschikt is voor leveren van alles-in-1 diensten. hij kijkt echter uitsluitend TV op de “gemeenschappelijke” woonkamer, telefoon of internet gebruikt hij nooit.

hoe kan ik dit het beste aanpakken, is er überhaupt coulance te verwachten? kan ik zijn abonnement het beste gaan “uitkleden” ? hij had onbeperkt bellen/KPN Veilig en betaalde ~75 Eur per maand.

afkopen van het iTV maandabonnement voor 6 maanden lijkt mij het meest fair, maar zoals het er nu uitziet wordt dat dus 6 x 75 .

 

Vriendelijke groet,

 

Mark

 

 

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 28 December 2019, 16:50

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +30

Hoi Mark, welkom op het forum. Lastige situatie. Ik kan geen toezeggingen doen over of het mogelijk is om het contract kosteloos op te zeggen. Dat is alleen te bepalen door de afdeling opzeggingen. Als je die specifieke afdeling nog niet gesproken hebt raad ik je aan daar eerst nog een keer voor te bellen. In het beste geval kan het toch. In het slechtste geval kan het niet kosteloos en zou je inderdaad zes maanden afkoopsom hebben.

In dat laatste geval zou ik toch verhuizen als optie aanraden.Bij die verhuizing kunnen dan zoveel mogelijk onderdelen die hij niet gebruikt uit het pakket gehaald worden, zoals tv, het onbeperkt bellen, etc...Dan betaalt hij in ieder geval die laatste paar maanden minder.  Hiervoor kan je dan weer doorverbonden worden naar de verhuisafdeling.