Beantwoord

Opzegging nog niet verwerkt

  • 2 August 2021
  • 8 reacties
  • 88 keer bekeken

Hi KPN, 

Ik had al op 28-06-2021 de opzegging aangevraagd met datum 30-07-2021. Ik ben zelf al niet meer woonachtig op mijjn oude adres sinds 09-07-2021 maar nu krijg ik weer een automatische incasso van 71,44 euro. Dat vind ik wel heel erg zonde geld en dit terwijl ik al ruim een maand van tevoren op heb gezegd. 


Admin: topic verplaatst naar juiste board

icon

Beste antwoord door Jose_ 5 August 2021, 09:33

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Badge +19

Het factureren stopt op het moment dat je abonnement ook echt gestopt is. Het kan zijn dat dat de faktuur al gemaakt was. De volgende factuur is de slotnota en krijg je het teveel betaalde terug gestort.  Wat is de faktuurdatum van de faktuur?

Beste Joep, bedankt voor reactie. Factuurdatum is 1 augustus 2021. 

Even voor de duidelijkheid, ik heb in de maand juni opgezegd met als einddatum 30 juli.

Badge +19

Het systeem ziet niet dat het abonnement gaat stoppen maar ziet alleen als het gestopt is. Het stoppen en factureren heeft elkaar dus net gekruist. Je kan er zeker van zijn dat het op de volgende faktuur wordt gecorrigeerd. 

Ok top, klinkt logisch. Ontzettend bedankt voor je reactie. Het is voor mij zo duidelijk. 

Vandaag heb ik een email gekregen betreffende de opzegging. Hierin word vermeld dat de einddatum 5 november is? Waarom is dat? Ik heb hiervoor ruim 2 jaar bij Telfort gezeten en is automatisch naar KPN gewijzigd een maand of 10 geleden dus het lijkt mij niet iets contractueels.

Reputatie 7
Badge +10

Hey @ronald.zitter, welkom op het forum!

Ik lees dat je jouw opzegging had doorgegeven per 30 juli, maar dat nu in de bevestiging staat dat jouw abonnement per 5 november wordt opgezegd en dat de facturatie dus nog doorloopt? Zat je wellicht nog binnen jouw jaarcontract?

Je kunt hierover het beste contact opnemen met de Opzegdesk. Zij kunnen dan kijken wat hiervan de reden is! Je kunt mijn collega's van de Opzegdesk bereiken via het gratis nummer 0800 0402.  Maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 20.00 uur. Zaterdag van 08.00 tot 17.00 uur.

Hi Jose, 

Even ter informatie. Ik heb contact opgenomen met de opzegdesk. Wat blijkt is dat ik inderdaad nog aan een contract vast zit helaas. Zoals eerder vermeld zat ik 2 jaar bij Telfort. Toen deze was overgenomen door KPN is mijn abbo uiteraard naar KPN gegaan. Omdat ik toch naar KPN was gegaan heb ik in November 2020 een pair bonding voor mijn adres aangevraagd. Hierdoor is er ook een nieuw contact gestart. 

Aangezien wij noodgedwongen uit ons huurhuis weg moesten is dus extra pech. Inmiddels hebben wij een koophuis en zit ik nu bij Caiway met een 1GB glasvezel verbinding. KPN heeft geen glas op mijn nieuwe adres. KPN kan alleen maar het volgende aanbieden:

De maximale snelheid is: 101 Mbit/s download- en 29 Mbit/s uploadsnelheid

Voor dezelfde prijs als mij 1GB verbinding nu. En met 29 Mbit upload kan ik niet zoveel ivm mijn werk. Ik ben een groot upload gebruiker.

Het is dus helaas niet anders dat ik nu 300 euro moet betalen tot november voor een all-in-one pakket die niemand gebruikt. 

In ieder geval bedankt voor alle reacties. 

Reputatie 7
Badge +10

Hi @ronald.zitter, bedankt voor je terugkoppeling. Een vervelende situatie waar ik helaas niets aan kan veranderen. Het spijt me! :disappointed_relieved: Ik hoop in elk geval dat jullie nieuwe woning goed bevalt. Fijne dag verder gewenst!