Vraag

Order wordt steeds geannuleerd? Oud pand zonder aansluiting

  • 22 November 2021
  • 1 reactie
  • 31 keer bekeken

Goedemorgen,

aan de telefoon word ik steeds vriendelijk geholpen, maar de binnendienst bij jullie wil ons niet als klant.

Vorige week een bestelling gedaan voor internet, voor een oud pand waar nog nooit een  aansluiting is geweest. Mevrouw aan de telefoon verzekerde mij tot 3x toe dat dit geen probleem is! Vervolgens bevestiging via mail, dan een mail met verder onderzoek nodig, laatste mail van gisteren is een annulering vanuit jullie.

Vanmorgen gebeld en vriendelijk geholpen, met opnieuw de bevestiging dat een aansluiting maken geen probleem is en voor ons kosteloos. Nieuwe bestelling geplaatst, maar met de waarschijnlijkheid dat ook deze zonder enig bericht geannuleerd gaat worden.

 

Dit moet toch anders kunnen? Wie gaat er helpen?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @GillAnna! Het gaat niet helemaal goed dus. Het gaat om het adres dat je hebt ingevuld in je profiel, toch? Op dit adres is, volgens mijn gegevens, een ADSL2+ of VDSL verbinding beschikbaar. De maximale snelheid over deze kabel is 28/5mbps. Je geeft aan dat er nooit een aansluiting is geweest. Als dit pand voor andere doeleinden gebruikt is, waarbij het aansluitpunt verwijderd of gesloopt is en waarbij dit niet aan ons of de netwerkbeheerder doorgegeven is, dan ontstaat deze situatie.  

Wat er als het ware gebeurd. Je besteld een abonnement bij ons. Wij controleren de staat van de aansluiting en zien dat er iets mis is met de aansluiting. Wij zetten dit door bij KPNNetwerk. KPNNetwerk doet ‘iets’ waardoor de order uitvalt. Vaak betekent dit dat er ‘niets’ te repareren valt. In het laatste geval staat dit adres onterecht in ons systeem. Dit moet dan aangepast worden. In dat geval dien je via mijnaansluiting.nl zelf een aansluiting moeten regelen op dit adres. 
 


Ik heb meteen het verlossende antwoord, want ik ben erachter wat er aan de hand is. 

De order is geannuleerd omdat er meer dan 25 meter laswerk nodig is om de aansluiting te realiseren. Daarnaast is er inderdaad geen ISRA-punt (meer) aanwezig. Laswerk van meer dan 25 meter wordt niet door ons vergoed. Het is dus helaas is niet mogelijk om je op onze kosten aan te sluiten. Mijnaansluiting.nl is de enige optie.