Beantwoord

Orientatievragen voor overstappen

• 3 april 2012
  • 1 reactie
  • 9621 keer bekeken

Beste KPN,

Sinds kort is de glasvezel verbinding in mijn nieuwbouw huis aangesloten door Reggefiber en ben me aan het oriënteren op een eventuele overstap. Op dit moment heb ik ADSL en Digitenne van jullie.

Helaas leveren jullie voor glasvezel geen losse internetdienst, maar alleen gecombineerde pakketten. Dat betekend voor mij dat ik over zal moeten naar een combinatie met IPTV.

Voor internet is het voor mij om diverse redenen een vereiste om mijn huidige security router te kunnen blijven gebruiken. Deze router ondersteund Static or Dynamic IP, PPPoE, of PPTP.

Mijn eigen ADSL modem heb ik nu via PPPoE ingesteld met de standaard KPN gebruikersnaam en wachtwoord en staat in Active True IP (bridge) mode naar mijn router.

Mijn vraag is of het met de door jullie geleverd glasvezel modem mogelijk is om de VLAN voor internet in bridge mode te zetten of dat ik deze via mijn eigen router via PPPoE in kan stellen? En hoe zit het dan met de VLAN voor IPTV? Of kan ik bijvoorbeeld een eigen glasvezel modem kopen en aansluiten?

Reden van mijn vraag is dat jullie meestal een managed modem gebruiken (zoals bij ADSL), waardoor de benodigde instellingen vaak niet zijn vrijgegeven. Ik wil problemen voorkomen mocht ik overstappen.

Een andere vraag die ik heb is of Digitenne onderdeel is van het abonnement, net zoals dat nu via IPTV over ADSL mogelijk is. Ik heb namelijk een TV op zolder met ingebouwde CAM waar ik bovendien geen kabel voor wil trekken.

Groeten,

Arjan

icon

Beste antwoord door Daan 4 april 2012, 09:48

Beste AvB,

Kunt u mij via een privébericht uw postcode + huisnummer en een contact telefoonnummer sturen, dan kijk ik welke mogelijkheden er voor u zijn.

Met vriendelijke groet,

Daan

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 3
Badge +6
Beste AvB,

Kunt u mij via een privébericht uw postcode + huisnummer en een contact telefoonnummer sturen, dan kijk ik welke mogelijkheden er voor u zijn.

Met vriendelijke groet,

Daan

Reageer