Beantwoord

Oud modem geeft steeds vaker storingen op zowel tv als internet

  • 19 January 2022
  • 20 reacties
  • 157 keer bekeken

We hebben een oud modem van Telfort en sinds de overgang naar KPN hebben we zeer slecht internet/wifi. we zitten nu meer dan 1 maand met deze vreselijke probleem.

De handleidingen werken niet, omdat ik naar een plek met goede wifi moet gaan, maar zelf naast het modem wordt er gezegd dat we geen wifi hebben. Als we hem uit en weer aan deoen verschilt helemaal niks. Vaak staat er wel op dat het verbonden is maar het doet helemaal niet bijv met TV, op mobiel, comupter of laptop. Wat heel vervelend is. Terwijl ik dit type, zegt mijn computer helemaal geen wifi te hebben. Dat slaat natuurlijk nergens op want anders kan ik ook de pagina niet bezoeken. Echter valt het bijna altijd helemaal weg, dus niet allen traag maar ook wegvallen. 

Ik moet eerlijk zeggen dat ik inmiddels al heel gefrustreerd en boos ben. Je kunt niemand bellen of mailen ik kan zelfs mijn online lessen niet volgen. Ik moet telkens via mijn eigen data op mijn mobiel, met T-mobiel verbinden, online aanwezig zijn waardoor ik altijd vertraging oploop. heel vaak lukt het ons helemaal niet om via onze eigen data op laptop te verbinden.

Ik hoop dat u mij snel reageert en een oplossing daarvoor zo snel mogelijk vindt!

 

 

icon

Beste antwoord door Bram van KPN 21 January 2022, 13:19

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Badge +19

We gaan aan de slag!! Want ook bij jou is perfect wifi mogelijk.  Heb je de Wifimanager al gedaan?

Ja ik heb wifimamger gedaan en heeft niks verbeterd of geholpen. Nog steeds zeer slechte internet verbinding

ik heb een aantal stappen via mijn KPN gevolg en de speed internet getest. die kwam met zeer slechte speed uit.

Reputatie 5
Badge +5

Welk modem heeft u nu?? Ik gok een V8 (of ouder) omdat u aangeeft oud Telfort klant te zijn. Zal vrij makkelijk gewisseld kunnen worden voor een V10 of Box 12.

Klantenservice al gebeld? 0800 0402?

Reputatie 7
Badge +17

@He.Mo ik heb meegelezen en het klinkt inderdaad niet optimaal. Zou je je profiel in willen vullen zodat ik voor je kan kijken wat ik kan doen? Kan ik ook gelijk de verbinding doormeten gezien de snelheid ook in de meting niet lekker uitkomt. 

We hebben een modem van BOX v10. nee ik heb de klanten service nog niet gebeld omdat ik geen nummer nergens kon vinden. 

Ik heb mijn profiel ingevuld, dus u kunt nu ernaar kijken.

Badge +19

Heeft u dit soort dingen in huis?

 

nee dat heb ik niet

Reputatie 7
Badge +11

We hebben een modem van BOX v10.

De Experiabox V10 is een prima apparaat die nog ruim aan de eisen voldoet en welke ook nog steeds door KPN ingezet wordt. Wil natuurlijk niet zeggen dat er met die bij jou niets aan de hand is maar het is in ieder geval geen verouderd modem :)

 

Welk modem heeft u nu?? Ik gok een V8 (of ouder) omdat u aangeeft oud Telfort klant te zijn.

Ook Telfort heeft lange tijd V10's en ook V10a's geleverd 😉 

Ja daarom vroeg ik me af waarom is dat zo slecht geworden. Bijna 1 maand met zeer slechte verbinding.

Badge +19

Kunt u inloggen in het modem? Dan naar status gaan en dan naar geavanceerd? Zog u van due pagina een screenshot kunnen plaatsen? Dan kunnen we kijken of we daar iets raars zien. Ziet u dat zitten?

Hoe kan ik precies inloggen? moet dat hier op mijKPN? of waar?

Badge +19

Is best lastig.  Wacht toch maar even op de kpn medewerker.  Die heeft al gezegd dat hij de verbinding checkt. Zal morgen wel gebeuren. 

Reputatie 7
Badge +17

@He.Mo ik heb voor je gekeken en heb het volgende gevonden. Je apparatuur lijkt in de eerste instantie in orde en ook de verbinding laat geen ruis of signaalverlies zien. Toch zie ik inderdaad de momenten terug dat de verbinding wegvalt. Wel is het zo dat je op dit moment gebruik maakt van een VDSL verbinding die een maximale snelheid van 30Mbit levert. Er ligt een echter een pairbonding verbinding klaar die een maximale snelheid van meer dan 150Mbit met zich mee brengt. Nu is het wel zo dat je pakket een maximale snelheid heeft van 50Mbit maar met die upgrade komt er ook een monteur mee om het te installeren. Nu weet ik niet zeker of het modem echt te oud is, of dat de kabel van het ISRA punt naar je modem ergens een probleem heeft of het aansluitpunt niet helemaal lekker is. Het zou zelfs kunnen zijn dat er net wat te veel van de verbinding gevraagd wordt door hoeveel mensen de verbinding gebruiken. Maar met die upgrade heb je straks een stabielere verbinding en de monteur kan even nakijken of alles in orde is. Ik heb wel je toestemming nodig voordat ik de wijziging doorvoer. Je factuur blijft verder hetzelfde. Ik kan niet garanderen dat de monteur ook een nieuw modem bij zich heeft maar als de monteur constateert dat deze ondertussen te oud is geworden kan die opdracht geven tot vervangen. 

Beste Bram,

 

Bedankt voor uw snelle reactie en excuses voor mijn late reactie. Maar ik heb ondertussen gebeld en contact opgenomen maar helaas heeft niemand mij kunnen helpen. maar blijkbaar heeft u wel mij geholpen. Trouwens ik heb een oude modem denk ik namelijk, Box v10. Voordat ik een toestemming geef heb ik 1 vraag: moet ik dan voor de monteur betalen en een afspraak inplannen? 

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
 

Beste Bram,

 

Ik heb nog geen antwoord van u terug gekregen over mijn vraag? Die heb ik graag nodig om een toestemming te geven voor de nieuwe wifi versnelling die u kunt toepassen. 

 

Mvg,

Mokhtar

Reputatie 7
Badge +17

@He.Mo ik heb een wijziging in het systeem gezet voor je. Je krijgt een e-mail met meer informatie daarover. Voor installatie is een monteur nodig. Een afspraak met de monteur kan je maken via de link in de mail. Zou je kunnen laten weten of het hiermee lukt?:relaxed:

Reputatie 7
Badge +17

@He.Mo zou je kunnen aangeven hoe het er op dit moment voor staat? 

Heel erg bedankt voor uw hulp. een monteur is net geweest. Ik ga het wifi vandaag testen en ik laat u op de hoogte als ik zie veel beter verschil maar ik denk van wel tot nu toe.

Reputatie 7
Badge +17

@He.Mo we zijn ondertussen een beetje verder. Is alles nog steeds helemaal goed?