Beantwoord

Oud Sneller internet buitengebied: blijft dit werken?

  • 17 December 2019
  • 9 reacties
  • 210 keer bekeken

Reputatie 1

@Threnz Je Huawei wordt inderdaad vervangen door een andere modem, die verbind je met een ethernetkabel met je Experia Box V10. Je kan alvast de installatie handleiding bekijken om te zien hoe het precies werkt. Die snelheid die je nu haalt gaat samen gevoegd worden met de ADSL lijn. Je krijgt samen met je 4G modem en Experia box 1 signaal. 

Per januari as stopt KPN met internet buitengebied via het 4g kaartje in Huawei modem ik kan volgens KPN verder met een hussel abonnement dat Expedia box die ik al heb gaat koppelen aan een nog nader te noemen modem eea met vooruitzicht 30mbit maar wel duurder dan mijn huidige abonnement NL 42,50 online áanmelden geeft start van een paar maanden voor 21,25 waarna 42,50 hoe gaat het werken Huawei modem vervangen e. Koppelen aan een nieuw modem??

 

 

Ik heb ook nog het oude internet buitengebied met het Huawei modem. Het Experia modem gebruik ik niet want die snelheid was toch veel te laag en de verbinding onbetrouwbaar. De medewerker KPN die ik vandaag sprak zei dat alles gewoon blijft werken en dat ik geen andere spullen hoef aan te sluiten of een ander abonnement hoef te nemen. Wat ik nu heb is beperkt, maar tot ze hier ook glasvezel gaan uitrollen is er geen beter alternatief.

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 7 January 2020, 15:30

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Sarcas, een hele late reactie van mij, maar ik las je bericht en wilde toch nog reageren. Als het goed is, heb je een brief gekregen van ons, waarin aangegeven wordt dat we jouw huidige Sneller Internet Buitengebied abonnement stop gaan zetten per een bepaalde datum. In de brief wordt ook uitgelegd wat dit voor jou betekent. Het is wel van belang dat je hier iets mee doet, of niet, maar dan zit je op een gegeven moment dus zonder. Het is zeker niet zo dat alles gewoon blijft werken, ben ik bang. Mocht je vragen hebben, kan je het beste contact opnemen met het telefoonnummer dat je in de brief vindt.

Reputatie 1

Hallo Marcia,

bedankt voor je reactie. Beter laat dan nooit :)

 

Ik heb de medewerker destijds aan de telefoon heel duidelijk gevraagd of ik wordt afgesloten als ik niets doe. Het antwoord was “nee”. Ik heb gevraagd of hij dat heel zeker wist. Het antwoord was een chagrijnig “ja”. Ik ga dus maar weer bellen. 

Reputatie 7
Badge +30

Helemaal goed. Laat het maar weten als ik nog iets voor je kan doen!

Reputatie 1

Heb het drie maal uitgelegd en een kwartier in de wacht gestaan. 

“U wordt sowieso niet afgesloten, u knut gewoon houden wat u heeft”.

“Weet u dat heel, heel zeker?”

“Ja, u hoeft niets te doen, u heeft Sneller Internet Buitengebied en wordt sowieso niet afgesloten”.

 

Ik heb het idee dat jij beter weet waar je het over hebt dan zij, maar wat kan ik verder doen? “Ik geloof er niets van” roepen lijkt me niet leiden tot een constructief gesprek… Suggesties?

Reputatie 7
Badge +30

Wat bijzonder dit! Ik ga het zeker uitzoeken, want je maakt mij nu aan het twijfelen.. Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Dan ga ik voor je aan de slag. 

Reputatie 1

Ik heb mijn profiel helemaal ge-update. Let op de persoonlijke opmerking onderaan over de diverse klantnummers. 

Alvast enorm bedankt voor je hulp! Ik ben benieuwd :)

David

Reputatie 7
Badge +30

Bedankt! Ik zie het volgende: Op je ene naam heb je het Sneller Internet Buitengebied 4G en op de andere naam je vaste diensten. Op de naam waar de vaste diensten op staan, zie ik de logs van de collega's die met jou hebben gesproken. Zij zeggen dat er niets verandert. Op de naam van het SIB 4G staan deze logs niet. Mijn collega's hebben hier dus niet naar gekeken. Wat ik hier wel zie staan, is een automatische melding: 

  •  

    • Klant heeft brief ontvangen met de aankondiging dat SIB 4G stopt
    • KPN stopt met dit product, omdat KPN nu een nieuwe SIB oplossing heeft

Daar kan ik niet zo heel veel anders van maken, zeg maar..! Het is dus wel verstandig dat je je kijkt naar wat je wilt. Je kunt over naar KPN Hussel, zodat je het Sneller Internet Buitengebied als extra optie bij je vaste diensten krijgt. Hierbij komt dan wel je snelheidskorting te vervallen én betaal je apart voor je vaste telefoon als je deze wilt behouden. Je gaat dan naar 44,50 euro per maand (of 42,50 euro zonder vaste telefonie). Als je ervoor kiest om Internet Instap te behouden en niet de overstap te maken, dan zullen we op de datum die op je brief staat het SIB 4G abonnement automatisch opzeggen. Ik maak op beide klantnummers een duidelijke melding van deze situatie, zodat er niet nog meer verwarring ontstaat. 

Reputatie 1

Dank je wel voor je hulp. Ik begrijp niet waarom de medewerkers blijkbaar negeren dat ik heel duidelijk zeg dat ik al Sneller Internet Buitengebied 4G op dit adres hèb. Maar goed. Ik ga morgen maar weer bellen. 

Nogmaals bedankt voor die late reactie. Als je dat niet had gedaan, dan zou ik gewoon worden afgesloten. 

Groet,

 

David

Reputatie 7
Badge +30

Yes, geen enkel probleem! Ik zie dat je al één en ander in gang hebt laten zetten, heel fijn. Succes ermee en je weet ons te vinden, mocht dat nodig zijn!