Beantwoord

Oude aansluiting

  • 25 February 2019
  • 11 reacties
  • 1863 keer bekeken


Ik heb nog een hele oude aansluiting in de kruipruimte, zonder aansluiting in de meterkast, hierdoor kan ik mn Wi-Fi router niet aansluiten. Kan ik bij KPN terecht voor een nieuwe aansluiting? En zijn daar kosten aan verbonden?
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 25 February 2019, 19:47

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Hallo @Margreet Oprel ,
als je net klant bent bij KPN kun je nog van de gratis installatiemonteur gebruik maken.
Zie daarvoor de website van KPN
Succes☺️
Zit er boven in huis niet de bekende varkenssnuit? Woonkamer? Hal? Daarop gaat dan je Experiabox. Aan deze IS/RA is altijd een 'gewone' aansluiting in de woning verbonden. Van het type wat al sinds jaar en dag voor telefoon is (sinds de jaren '60).
Hallo @Margreet Oprel ,
als je net klant bent bij KPN kun je nog van de gratis installatiemonteur gebruik maken.
Zie daarvoor de website van KPN
Succes☺️
Hallo Jan,

Ik ben geen klant van KPN wat ik heb geen vaste telefoon en geen televisie. Internet heb ik via T-Mobile. Ik vroeg me alleen af of de aansluiting een standaard nutsvoorziening was of dat ik daar zelf voor moet en kan zorgen. Mag ik eventueel het witte blokje openmaken om zelf een aansluiting te maken of mag alleen KPN dat doen?
Zit er boven in huis niet de bekende varkenssnuit? Woonkamer? Hal? Daarop gaat dan je Experiabox. Aan deze IS/RA is altijd een 'gewone' aansluiting in de woning verbonden. Van het type wat al sinds jaar en dag voor telefoon is (sinds de jaren '60).
Hallo Peter, dank voor jouw reactie, maar er is naast deze super oude losse draad helemaal niets van een aansluiting in dit huis.
Als je internet via T-mobile hebt dan loopt dat al via de KPN (PTT) aansluiting! Die zit er dus gewoon.

Dit lijkt me dus vreemd/onmogelijk:
Hallo Peter, dank voor jouw reactie, maar er is naast deze super oude losse draad helemaal niets van een aansluiting in dit huis.
Tenzij het internet van T-mobile via een glasvezelverbinding loopt????

Zo ziet de aansluiting eruit via koper: ik bedoel dus die met de 4 gaatjes
http://i916.photobucket.com/albums/ad1/JackyD1980/IMG_1602.jpg
Hoi Margreet!
KPN heeft in de meeste woningen een zogenaamde Is/Ra punt zitten. Alles tot aan die aansluiting valt onder ons beheer. Als ik jouw foto bekijken zie ik een ouderwets lasdop. Vaak is het inderdaad zo dat deze nog doorlopen naar een varkenssnuit, zoals @PeterG al terecht opmerkt.
Technisch gezien is die lasdop denk ik wel het officiele Is/ra punt.
Als er iets mankeert aan het isra punt komen we dat in de regel (kosteloos) repareren.
Ik ben nu wel benieuwd naar waar jouw t-mobile modem is aangesloten. Kun je daar ook een foto van maken?
Hoi Margreet!
KPN heeft in de meeste woningen een zogenaamde Is/Ra punt zitten. Alles tot aan die aansluiting valt onder ons beheer. Als ik jouw foto bekijken zie ik een ouderwets lasdop. Vaak is het inderdaad zo dat deze nog doorlopen naar een varkenssnuit, zoals @PeterG al terecht opmerkt.
Technisch gezien is die lasdop denk ik wel het officiele Is/ra punt.
Als er iets mankeert aan het isra punt komen we dat in de regel (kosteloos) repareren.
Ik ben nu wel benieuwd naar waar jouw t-mobile modem is aangesloten. Kun je daar ook een foto van maken?

Hallo Erwin,
Mijn modem is nu niet aangesloten, aangezien er naast deze oude lasdop met een loden kabel geen aansl uiting is in het huis.
Als je internet via T-mobile hebt dan loopt dat al via de KPN (PTT) aansluiting! Die zit er dus gewoon.

Dit lijkt me dus vreemd/onmogelijk:

Hallo Peter, dank voor jouw reactie, maar er is naast deze super oude losse draad helemaal niets van een aansluiting in dit huis.Tenzij het internet van T-mobile via een glasvezelverbinding loopt????

Zo ziet de aansluiting eruit via koper: ik bedoel dus die met de 4 gaatjes
http://i916.photobucket.com/albums/ad1/JackyD1980/IMG_1602.jpg

Mijn modem is niet aangesloten aangezien het enige dat ik heb de lasdop met de loden kabel heb.
Ah, dan snap ik het. In dat geval zou ik contact zoeken met T-mobile. Als je bij hun aangeeft dat je nog geen bruikbaar is/ra hebt is het waarschijnlijk zo (ik ben uiteraard geen expert, als het op de diensten van T-mobile aankomt) dat zij via een intern proces een monteur gaan langs sturen. Als je diensten bij ons afneemt, is zo'n monteur sowieso gratis. Maar hoe dat bij T-mobile is geregeld zul je daar na moeten vragen.