Beantwoord

Oude aansluiting KPN. Kan dit verwijderd worden?

  • 28 November 2019
  • 14 reacties
  • 5495 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 3 reacties

Goedemiddag, ik heb in een oud huis een aansluiting zitten (zie foto). Ik denk of neem aan dat deze van KPN is. Wat is dit voor aansluiting en kan deze weg?

 

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 3 December 2019, 15:08

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hi RBO, welkom op het forum.

Dit is, zo te zien, een ISRA punt. Dat is het binnenkomst punt van de xDSL verbinding. Mijn advies is om dit niet te verwijderen. Mocht je in de toekomst ooit nog diensten willen afnemen via xDSL, dan heb je dit punt nodig. Voor het herstellen hiervan kunnen dan kosten in rekening worden gebracht. 

Goedemiddag, dank voor uw reactie. Ik dacht gevonden te hebben dat dit een lasdoos was (aansluiting voor 1990). Komt hier dan ook de vaste telefoon op binnen? 

Reputatie 7
Badge +24

Goedemiddag, dank voor uw reactie. Ik dacht gevonden te hebben dat dit een lasdoos was (aansluiting voor 1990). Komt hier dan ook de vaste telefoon op binnen? 

Als u telefoon en / of internet van KPN heeft, dan komt dat hier binnen ja. Ziet er niet zo strak uit. Ik kan me wel voorstellen dat u er wat aan zou willen doen ja. Zit dit naast de voordeur?

Koofje er om heen timmeren en mooi zo laten.

Of onder de vloer frommelen voor evt. toekomstig gebruik.

Wat voor verbinding heb je ? Als er glasvezel is dan zal het zws nooit meer gebruikt worden.

Ja hij zit naast de voordeur. In de meterkast komt mijns inziens de kabel binnen waar we nu Ziggo over gebruiken. In de meterkast komt ook glasvezel binnen (ik denk van KPN) maar dat stopt daar en is niet verder doorgetrokken of aangesloten. Vaste telefoon heb ik niet meer dus mijns inziens is dit punt dus niet meer in gebruik. Maar ik snap inmiddels dat ik het niet weg moet halen. Ik zal het wel wat fatsoenlijker vastmaken en evt wegwerken 

Reputatie 7
Badge +24

Dat dunne kabeltje wat vanaf het buisje zo naar boven loopt, dat mag u wel weg halen. Als u dus geen diensten van KPN afneemt. Gewoon net onder dat buisje afknippen. Dat buisje zelf met de kabel naar beneden toe laten zitten. Als u een kruipruimte heeft ... dan zou u eventueel kunnen overwegen om de kabel toch los te maken en de kruipruimte in te trekken...

Er zijn mensen die kpn als internet aanbieder willen hebben, als er dan een glasvezel van een andere partij ligt dan kan/wil KPN daar (meestal) niet over leveren en gaat toch weer de “telefoon”lijn gebruikt worden voor internet. Die techniek heet DSL.

Hier een verhaaltje er over  :

Signaal, hoe werkt dat (tv & internet via 1 draadje)

https://forum.kpn.com/internet-9/signaal-hoe-werkt-dat-tv-internet-via-1-draadje-436837

de techniek xdsl gaat via 2 draden paar of 4 draden pairbonding

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Ja hij zit naast de voordeur. In de meterkast komt mijns inziens de kabel binnen waar we nu Ziggo over gebruiken. In de meterkast komt ook glasvezel binnen (ik denk van KPN) maar dat stopt daar en is niet verder doorgetrokken of aangesloten. Vaste telefoon heb ik niet meer dus mijns inziens is dit punt dus niet meer in gebruik. Maar ik snap inmiddels dat ik het niet weg moet halen. Ik zal het wel wat fatsoenlijker vastmaken en evt wegwerken 

Als je een glasvezelpunt van ons hebt zul je deze niet meer nodig hebben. Heb je een foto van het glasvezelkastje in je meterkast? 

Reputatie 7
Badge +24

RBO, ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen. 

Ja ik heb glasvezel. Echter tot in de meterkast. Het is niet doorgetrokken naar boven. Ik laat alles maar gewoon zitten 

Ja ik heb glasvezel. Echter tot in de meterkast. Het is niet doorgetrokken naar boven. Ik laat alles maar gewoon zitten 

Als je geen glasvezel internet afneemt is dat logischerwijze niet doorgetrokken. Officieel is KPN eigenaar tot en met de lasdoos. Meer dan onder de vloer frommelen zou dan niet mogen, de glasvezel aansluiting kan van KPNnetwetkNL zijn, dat hangt van de regio af is dit ooit onder toezicht van Reggefiber aangelegd dan zal het van KPN zijn.

Reputatie 7
Badge +24

Ja ik heb glasvezel. Echter tot in de meterkast. Het is niet doorgetrokken naar boven.

Glasvezel komt nooit verder dan de meterkast hoor. Daar komt het modem, en vervolgens gaat het verder met normale utp kabels door het huis heen, dezelfde kabels als die nu hebt.

Reputatie 7
Badge +24

Ja ik heb glasvezel. Echter tot in de meterkast. Het is niet doorgetrokken naar boven. Ik laat alles maar gewoon zitten 

Dat kan altijd.