Beantwoord

Oude modem (Thomson TG787v) vervangen

  • 28 August 2019
  • 16 reacties
  • 709 keer bekeken

Goedemiddag,

Wij gebruiken nog steeds een bijna prehistorische router (de Thomson TG787v) en die is zeker aan vervanging toe. Ooit heb ik gehoord dat deze gratis vervangen kan worden, is dit nog steeds het geval? Bedankt alvast voor het antwoorden.

Met vriendelijke groet.

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Bart_ 30 August 2019, 09:36

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +24
https://www.kpn.com/service/televisie/servicetool-apparatuur-wissel.htm

Hier kun je checken of je verouderde apparatuur gebruikt en dan deze omruilen.
Dat gaat alleen om televisie en in mijn geval gaat het over de router. Valt dat onder elkaar of moet ik dan naar een andere website?
Badge +19
Bel nu met 0800-0402 gratis nummer. Morgen heb je dan een nieuwe.
Reputatie 7
Badge +24
Volgens mij word je modem ook getest. Zegt ie dat uw modem nog prima is?
Badge +19
Het gaat hier over een bejaard modem. Wordt sowieso omgeruild.
Reputatie 7
Badge +20
Ha @sandergroen1312 Dit modem is inderdaad dermate bejaard dat ik ga ik of ik een jong en fris exemplaar bij je kan krijgen. voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?
Reputatie 7
Badge +21
Hallo @sandergroen1312, er is een klein stukje weggevallen uit het bericht van @Bart_

Wil je jouw KPN forum profiel voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer en je klantnummer?
Reputatie 7
Badge +20
Ha! Dank voor de snelle aanvulling, @RBxx
Ha! Dank voor de snelle aanvulling, @RBxxHa @sandergroen1312 Dit modem is inderdaad dermate bejaard dat ik ga ik of ik een jong en fris exemplaar bij je kan krijgen. voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?

Hey Bart, als het goed is heb ik nu alles ingevuld. De nieuwe modem moet je zeker zelf installeren of wordt dat gedaan?
Reputatie 7
Badge +20
Ha @sandergroen1312 Ik wilde de omruil net voor je in werking gaan zetten, maar ik zie dat je ondertussen al via de telefonische klantenservice contact hebt gehad. Een collega heeft dit al gedaan en als ik het goed zie krijg je vandaag nog een fris en fruitig nieuw exemplaar en kan je Thomson met pensioen.
Reputatie 7
Badge +24
Niet in de kliko gooien hé, netjes terug naar kpn ☝️😉
Reputatie 7
Badge +24
Of dhcp uitzetten en hem gebruiken als accespoint. Heb ik nog jaren gedaan. Werkte echt super. Stond in de schuur. Met de Experiabox ging dat later niet meer, omdat KPN het in al zijn wijsheid onmogelijk had gemaakt de dhcp uit te zetten...

Nu zijn we inmiddels 10 of 15 jaar verder, en warempel, bij de nieuwste Experiaboxen is het weer mogenlijk de dhcp uit te zetten. Wat een vooruitgang!!! 😂
Reputatie 2
@Nick83 Ik vind het bizar dat je met de Experiabox de DHCP niet uit kon zetten. Hoe kon je je netwerk goed inrichten met dhcp verplicht aan? Welke modellen zijn/waren dat? Kon je dan onbeperkte leases instellen en ging dat goed met automatische updates?
Ik heb overigens zelf nog nooit een Experiabox gebruikt.
Reputatie 7
Badge +24
Van Experiaboxen v7 t/m v9 kan de dhcp niet uit. Andere heb ik nooit gehad. Van de v10 weet ik niet. Van de v10a lees ik hier op het forum dat het wel kan.

Als je gewoon een simpel netwerkje hebt met een computer en een laptop, dan is er niets aan de hand. Als je wat meer wilt, dan loop je er vanzelf tegenaan.
Reputatie 2
Dat heeft KPN dan erg lang gedaan.
Met een simpele netwerkschijf of netwerk printer loop je dan vaak al vast in een niet of niet optimaal functionerend netwerk. Als ik het goed begrijp hadden ze ook geen technische oplossingen als eeuwige lease die bij een firmware update blijft bestaan. Blij dat ik nooit een Experiabox gebruikt heb en fatsoenlijke eigen apparatuur had die geen problemen gaf en geeft.

Raar dat wat zelfs de goedkoopste routers altijd konden nu pas weer bij KPN apparatuur kan.
Reputatie 7
Badge +24
Nou ja... als je 1 netwerk printer hebt, kun je in die printer zelf een vast ip instellen. En dat geld voor zo goed als alle apparatuur. Dat je op de betreffende apparaten zelf gewoon een vast ip kunt instellen.

Reageer