Ouderlijk toezicht V10

• 17 januari 2016
  • 7 reacties
  • 3168 keer bekeken

Hoe stel je ouderlijk toezicht in met Experia Box V10?

Wij hebben glasvezel. De betreffende PC is bedraad.

7 reacties

Reputatie 7
De V10 heeft helaas geen ouderlijk toezicht (parental control).

Ik heb het wel op mijn wensenlijst gezet die ik aan KPN overhandigd heb.

Zie: http://forum.kpn.com/t5/Actuele-Onderzoeken/Denk-mee-over-de-nieuwe-Experia-Box-webinterface/ba-p/382143

Reputatie 7
Badge +30
Wat wil je precies doen? Als alternatief kan je OpenDNS Family Shiels gebruiken om sites te blokkeren. Wel is dit met redelijk wat technische kennis te omzeilen.

Robin
Reputatie 6
Badge +9
als het om een pc gaat waar bv je kinderen achter zitten

kun je ook k9-webprotection gebruiken werkt perfect

dit heb ik een keer in een cafe gebruikt voor het biljart team

om zo youtube en vedere onzin te blokeren

ook als bescherming en omdat de bandbreete daar zeer beperkt is

zoek maar eens google k9-webprotection

MAE2015 schreef op 17 jan '16 om 12:47u
Hoe stel je ouderlijk toezicht in met Experia Box V10?

Wij hebben glasvezel. De betreffende PC is bedraad.

Bedankt voor uw reacties.

Ik wil graag voor 1 pc en 1 mobiele telefoon, de tijd instellen voor wifi gebruik. Alle andere leden van het gezin willen wel gebruik blijven maken van wifi. 

Reputatie 7
Helaas, dat kan je op de Experia Box niet instellen. :(

Een mogelijkheid is om een een wifi accesspoint aan te schaffen die je een andere SSID geeft en een ander wachtwoord.

Alle apparaten van de andere gezinsleden sluit je aan op het accesspoint en het wachtwoord houd je geheim (voor zolang dat lukt).

De wifi van de Experia Box kan je dan met de eco functie s'avonds helemaal uitzetten immers de andere gezinsleden zijn daar niet mee verbonden.

Een kostbare "oplossing" voor iets wat mijns inziens niet nodig zou moeten zijn en waarschijnlijk ook tot wrevel in het gezin gaat leiden.

Nee, dan zie ik meer in "een goed gesprek".

Op welke manier kan ik parent control wél voor elkaar krijgen met KPN / Experia V10?; het gaat mij met name om de mogelijkheid van een "tijd-budget" per device, per dag / per week.

(parent control via een Fritz!box, had ik bedacht. Maar schijnt dit ook niet te werken als 2e router?)

HELP!
Reputatie 7
Badge +15
Hey Edwin, ik heb op dit topic mogelijk een alternatief voor je om Parent control in te stellen 🙂

Reageer