Beantwoord

Over naar KPN maar nog Telfort beperking in Experia Box

  • 16 May 2021
  • 8 reacties
  • 160 keer bekeken

Reputatie 1

Ik zat even te snuffelen in mijn Experiabox en liep bij de Internet instellingen aan tegen een beperking die kennelijk nog stamt uit mijn Telfort periode (zie screenprint).

Is dit terecht?

 

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 18 May 2021, 09:07

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @janoniem, dat klopt inderdaad. Administratief is alles overgezet naar KPN. Technisch, dus op de achtergrond moet dit bij sommige klanten, waaronder jij nog gebeuren. Jouw modem zal dan ook een update krijgen naar de KPN firmware. Wanneer dit precies gaat gebeuren durf ik je zo niet te vertellen, maar verwacht dat het niet al te lang meer gaat duren.

Kpn heeft nogal wat tijd nodig om alle telfort klanten technisch over te zetten.

De belofte was '’ergens in het voorjaar'’. We zitten nu midden in de zomer. Ik heb in het voorjaar een Fritzbox modem gekocht voor de verjaardag van mijn dochter (ex telfort klant). deze ligt dus al een paar maanden te verstoffen terwijl ze graag van de experia box af wil. Beste Kpn, wanneer is iedereen technisch over?

Kpn heeft nogal wat tijd nodig om alle telfort klanten technisch over te zetten.

De belofte was '’ergens in het voorjaar'’. We zitten nu midden in de zomer. Ik heb in het voorjaar een Fritzbox modem gekocht voor de verjaardag van mijn dochter (ex telfort klant). deze ligt dus al een paar maanden te verstoffen terwijl ze graag van de experia box af wil. Beste Kpn, wanneer is iedereen technisch over?

Hallo @Marcel Lut , e dochter krijgt vanzelf bericht wanneer haar regio aan de beurt is om overgezet te worden. Het gaat om miljoenen klanten, dat doe je niet zo maar even in een nachtje.

 

Kpn heeft nogal wat tijd nodig om alle telfort klanten technisch over te zetten.

De belofte was '’ergens in het voorjaar'’. We zitten nu midden in de zomer. Ik heb in het voorjaar een Fritzbox modem gekocht voor de verjaardag van mijn dochter (ex telfort klant). deze ligt dus al een paar maanden te verstoffen terwijl ze graag van de experia box af wil. Beste Kpn, wanneer is iedereen technisch over?

Hallo @Marcel Lut , e dochter krijgt vanzelf bericht wanneer haar regio aan de beurt is om overgezet te worden. Het gaat om miljoenen klanten, dat doe je niet zo maar even in een nachtje.

 


Dat snap ik, maar doe dan geen beloftes die je niet na kunt komen.

Overigens loopt dit al sinds oktober 2020. Ik mag toch aannemen dat Kpn een toekomst visie heeft en hier het te voeren beleid op aanpast. Je zou toch denken dat er een tijdspad bekend is wanneer de klus geklaard moet zijn!

 

@Marcel Lut Die fritzbox kun je nu ook al gewoon gebruiken, er zit een Telfort profiel in waarmee die gewoon werkt.

Zodra je bericht krijgt dat je overgaat op het KPN profiel even de experia box er tussen om de firmware update binnen te halen en daarna de fritzbox er weer aan met de instelling op KPN profiel.

Het gaat hier om de Fritzbox 5490 glasvezel modem met de nieuwste firmware.

Deze kent geen telfort profiel. Ik weet er wel iets van maar heb niet de kennis om de instellingen zelf te doen.

Reputatie 7
Badge +11

Overigens loopt dit al sinds oktober 2020. Ik mag toch aannemen dat Kpn een toekomst visie heeft en hier het te voeren beleid op aanpast. Je zou toch denken dat er een tijdspad bekend is wanneer de klus geklaard moet zijn!

 

En als er tegenslagen zijn dan duurt het langer. De daadwerkelijke technische migratie is trouwens pas eind mei 2021 gestart en niet in oktober 2020. Ja, abonnementen werden daarvoor al overgezet naar KPN maar de achterliggende verbinding bleef qua instellingen nog steeds Telfort. Dat wordt nu in batches overgezet naar de KPN netwerkstructuur, mede om ervoor te zorgen dat alles wat makkelijker wordt, twee structuren aanhouden is namelijk best onhandig voor bijvoorbeeld monteurs op locatie maar ook voor software ontwikkelaars, logistiek en ga zo maar door.

@Marcel Lut , Had je beter even kunnen wachten met aanschaf, de 5530 is nu een betere keuze dan de 5490, die ook prima is, maar inderdaad, firmware 7.27 kent Telfort niet meer, maar de vorige firmware wel, als die er nog opstaat zou het gewoon moeten kunnen, en pas naar 7.27 gaan als de technische boel.is afgerond.

Overigens, wanneer en waar heeft KPN gecommuniceerd dat Telfort begin 2021 technisch over gezet zou zijn naar het KPN netwerk, de migratie zou dan afgerond zijn, het administratieve deel.