Beantwoord

Overgang van XS4all naar KPN op glasvezel in Groningen

  • 17 October 2019
  • 7 reacties
  • 231 keer bekeken

Hallo,

Het lijkt er op dat dit nu echt gaat gebeuren en aangezien KPN betere opties heeft die goed aansluiten bij wat ik wil, zoals de smart tv app, zou ik graag willen weten wanneer e.e.a. gaat gebeuren. Ik kan wel een overstap aanvragen, maar wil graag mijn apparatuur gewoon behouden en ook mijn mailadressen van xs4all. 

Verder wordt er bij ons in Groningen glasvezel aangelegd en wil ik graag weten of de KPN deze glasvezel verbinding ook gaat gebruiken, het wordt een open verbinding dus het zou mogelijk moeten zijn.

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 19 October 2019, 19:28

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Wie legt die glasvezel aan? Als dat niet KPN is, dan zal er ook geen KPN op beschikbaar zijn. Open verbinding of niet.

Verder hou je gewoon je mailadressen, ook als je nu vandaag al overstapt.

Reputatie 7

Verder hou je gewoon je mailadressen, ook als je nu vandaag al overstapt.

Dat is niet juist, als je vandaag de dag overstapt van XS4ALL naar KPN dan komen de XS4ALL emailadressen te vervallen. Pas als de integratie van XS4ALL door KPN geëffectueerd wordt zullen emailadressen behouden kunnen worden.

Reputatie 7
Badge +9

@Bob Nicolai Wat de apparatuur betreft: als je overstapt van XS4ALL naar KPN krijg je van KPN een nieuw modem. Je huidige modem moet je dan inleveren bij XS4ALL, behalve natuurlijk wanneer je nu een eigen modem gebruikt. Dat eigen modem zal je echter niet bij KPN kunnen gebruiken voor vaste telefonie. Dat zal waarschijnlijk wel het geval zijn wanneer de XS4ALL-abonnees te zijner tijd overgaan naar KPN.

Piet.

Wie legt die glasvezel aan? Als dat niet KPN is, dan zal er ook geen KPN op beschikbaar zijn. Open verbinding of niet.

Verder hou je gewoon je mailadressen, ook als je nu vandaag al overstapt.

 

Glasvezel wordt aangelegd door Rodin en is voor het hele buitengebied in de provincie Groningen, maar als KPN dan niet via die glasvezel gaat dan heeft deze vraag verder helemaal geen zin, want dan zal ik gewoon naar een provider gaan die dat wel doet. De aanbieder die als eerste beschikbaar is is Kabelnoord, maar daar heb je voor televisie nog een coax kabel nodig en ik heb overal netwerkkabel en geen mogelijkheid om coax aan te leggen.

Reputatie 7
Badge +24

Hi Bob, welkom op het forum. 

Als ik het goed heb gaat het om dit initiatief met Kabelnoord. Dat betekent inderdaad dat wij niet op die kabel zullen leveren. Ik laat die andere vragen dan ook voor wat ze zijn. Alhoewel, ze zijn al beantwoord door de andere users hier. :) 

Hi Bob, welkom op het forum. 

Als ik het goed heb gaat het om dit initiatief met Kabelnoord. Dat betekent inderdaad dat wij niet op die kabel zullen leveren. Ik laat die andere vragen dan ook voor wat ze zijn. Alhoewel, ze zijn al beantwoord door de andere users hier. :) 

Jammer, dan zal ik dus geen klant van KPN gaan worden wat het internet betreft en moet ik misschien met de mobiele telefoons ook wat anders gaan zoeken indien er volgend jaar andere partijen wel gebruik gaan maken van deze glasvezel aansluitingen. Was graag KPN voor alles gaan gebruiken.

Reputatie 7
Badge +24

Ik had het graag mooier voor je willen maken. Kan ik helaas niet.Â