Beantwoord

Overlappen aansluiting nieuwbouw: hoe kan ik dit het beste aanpakken?

  • 23 November 2021
  • 6 reacties
  • 112 keer bekeken

Komend voorjaar wordt onze nieuwbouwwoning opgeleverd. Vanwege thuiswerken wil ik voor de verhuizing het internet goed voor elkaar hebben. Ik ben benieuwd hoe ik dat het beste aan kan pakken.

 

We hebben nu een abonnement van 1 jaar die tot 15 mei loopt. De verhuizing is eind april. Het telefoonnummer moet meeverhuizen, maar dat hoeft niet per se op de verhuisdatum.

Kan ik op het nieuwe adres een nieuw abonnement aanvragen en bijvoorbeeld half april in laten gaan en het telefoonnummer meenemen? Dan kan ik die op het oude adres per 15 mei opzeggen. Dan hebben we een overlap van 1 maand. (dan moet ik dus wel het telefoonnummer over kunnen nemen uit een lopend contract. Kan dat?)

Of heeft iemand een beter idee?

icon

Beste antwoord door Nick83 24 November 2021, 17:09

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Bas J. Welkom op het KPN Forum. Wat goed dat je deze vraag nu al hier stelt. Je kan het beste jouw bestaande abonnement verhuizen naar het nieuwe adres. Op deze manier blijven jouw e-mailadressen, tv opnames en het telefoonnummer behouden. Op de pagina “Verhuizen zonder gedoe bij KPN” vindt je meer informatie over het verhuizen van een abonnement. Mocht je liever één op één de mogelijkheden willen bespreken, dan kan je altijd even contact opnemen met onze klantenservice (0800 0402).

Reputatie 7
Badge +24

Als je gebruik maakt van de verhuisservice dan heb je wel:

Op deze manier blijven jouw e-mailadressen, tv opnames en het telefoonnummer behouden. 

Maar een overlap is dan onmogelijk. 

Als je op het nieuwe adres gewoon een nieuw abonnement afsluit, dan kun je wel overlap creëren. De emailadressen zijn ook wel mee te nemen. Dat kan een KPN medewerker hier op het forum verzorgen. De opnames meenemen of overzetten. Kun je wel vergeten. Dat zal echt gaan denk ik.

Het telefoonnummer weet ik niet… Je kunt het in ieder geval wel later "porteren" naar een voip provider zoals bijvoorbeeld Cheapconnect.

Reputatie 7
Badge +21

De emailadressen zijn ook wel mee te nemen. Dat kan een KPN medewerker hier op het forum verzorgen.

Dat klopt. We hebben de mogelijkheid om een e-mailadres te verhuizen naar een nieuwe abonnement.

 

Het telefoonnummer weet ik niet…

Als je binnen hetzelfde netnummergebied verhuist, kan je je vaste telefoonnummer meenemen. Dit nummer kunnen we later gewoon overnemen. Van belang is dan het nummer nog actief is of de afgelopen 2 maanden actief is geweest. Je kan er ook voor kiezen om het telefoonnummer gelijk mee te nemen naar het nieuwe adres en het vaste telefoonnummer (tijdelijk) door te schakelen je eigen mobiel nummer. :wink:

 

Reputatie 7
Badge +24

Ow ja ... als je buiten het netnummer verhuist kan je sowieso het nummer niet meenemen 😄

Maar wel laten porteren naar een voip provider? 

@Vikash , @Nick83 Bedankt voor de reacties.

Dat ik de e-mail en opnames kwijt ben, dat is voor mij geen probleem. Telefoonnummer direct meenemen naar het nieuwe abonnement is inderdaad handig.

Krijg ik dan voor het nieuwe abonnement ook een nieuw KPN ID, met een aparte login voor Mijn KPN enzo? Of komt dat er bij mijn huidige login bij in? 

Reputatie 7
Badge +11

@Vikash , @Nick83 Bedankt voor de reacties.

Dat ik de e-mail en opnames kwijt ben, dat is voor mij geen probleem. Telefoonnummer direct meenemen naar het nieuwe abonnement is inderdaad handig.

Krijg ik dan voor het nieuwe abonnement ook een nieuw KPN ID, met een aparte login voor Mijn KPN enzo? Of komt dat er bij mijn huidige login bij in? 

Je KPN ID blijft bestaan, je kan het nieuwe abonnement hier in toevoegen.