Beantwoord

Overstap naar alles in 1 van KPN

  • 1 February 2019
  • 8 reacties
  • 227 keer bekeken

Eind december besloten om over te stappen van T-Mobile (glasvezel) naar alles in 1 van KPN. Op 29 december de order geplaatst met overstap service en daar netjes een bevestiging van gehad.

Op 30 december de officiƫle bevestiging ontvangen, waar ineens staat dat ik geen gebruik maak van de overstapservice. Geen probleem op zich, omdat ik uiteindelijk toch een bevestiging van T-Mobile gekregen dat de diensten op 31 januari worden opgezegd, dit is tevens de activatiedatum van de diensten.

Op 30 januari ben ik in de meterkast gaan kijken en daar bleek dat T-Mobile gebruik maakt van een Draytek modem met ingebouwde NT, Om die reden heeft de monteur van T-Mobile destijds de printplaat van de Genexis NT verwijderd en de glasvezel aansluiting rechtstreeks op de Draytek modem aangesloten.

Op zich geen probleem, ben redelijk technisch en heb de printplaat weer teruggeplaatst. Het enige wat er ontbreekt is de voeding van de Genexis NT (waarschijnlijk verwijderd door de monteur) om die reden contact gehad met de klantenservice van KPN om er voor te zorgen dat er een nieuwe voeding wordt opgestuurd. Dit zou opgelost worden door een monteur in te plannen, de eerste mogelijkheid was 5 februari aanstaande, maar mocht het toch niet nodig zijn dan kon de monteur geannuleerd worden of de afspraak vervroegen indien er een afspraak geannuleerd wordt.

Het bellen van de helpdesk bleek geen goede stap te zijn, want door het inplannen van de monteur is de wensdatum verplaatst naar 5 februari en heeft de activatie van de diensten geen doorgang gevonden (dit is niet aangegeven door de medewerker aan de telefoon anders had ik uiteraard gewacht tot na de activatie die de volgende dag op 31 januari zou plaatsvinden), met als gevolg dat T-Mobile uiteraard wel netjes hun diensten hebben stopgezet op de 31ste.

Op de 31ste ben ik naar het huis van mijn moeder gegaan (daar is het abonnement voor besteld) maar daar bleek dat de verbinding nog niet actief was, gebeld met de klantenservice en die gaven aan dat tussen 10:00 en 20:00 ergens de verbinding actief zou moeten zijn, niet wetende dat de activatie helemaal niet zou plaatsvinden vanwege de nieuwe wensdatum. Dit is ook tijdens dat gesprek niet meegedeeld.

Zodra de verbinding actief is zou ik een sms moeten krijgen, maar na 20:00 nog steeds niks ontvangen, opnieuw gebeld met de klantenservice, en na een paar keer in de wacht te zijn gezet om te overleggen met een andere afdeling kwam de aap uit de mouw en werd er aangegeven dat de lijn pas 5 februari werd opgeleverd vanwege die afspraak met de monteur. De dame aan de telefoon heeft toen de afspraak met de monteur uit het systeem gehaald en gaf aan dat het dan zou moeten werken. Afijn, NT opnieuw opgestart, Experiamodem opnieuw opgestart, maar je raad het al, geen verbinding. Nog even gewacht, weer opnieuw geprobeerd maar ook toen geen succes. Dame aan de lijn adviseerde me om het morgen opnieuw te proberen, ook vandaag uiteraard geen sms ontvangen en in plaats van naar het huis van mijn moeder te gaan heb ik opnieuw gebeld met de klantenservice om te kijken of ze kunnen zien of de verbinding actief is en ook aangegeven dat ik nog geen sms heb ontvangen.

De behulpzame dame aan de telefoon heeft aangegeven dat de wensdatum ondanks het verwijderen van de monteursafspraak op de 5e blijft staan en dat er geen mogelijkheid is om dit aan te passen naar een datum voor de 5e. Alles is nu thuis aangesloten en het enige wat er moet gebeuren is de lijn activeren die door de vorige provider al is vrij gegeven. De helpdesk medewerker heeft intern een ticket aangemaakt om te kijken of dit alsnog vervroegd kan worden maar kon niks garanderen, ze had zelf ook geen rechtstreeks nummer om de betreffende afdeling te contacteren maar dus alleen de mogelijkheid om een ticket aan te maken en dan word ik vandaag of morgen of wie weet maandag pas teruggebeld en dan is het nog maar de vraag of de verbinding eerder wordt opgeleverd.

Hoop dat hier op het forum iemand met voldoende kennis zit die dit wel kan oppakken en er voor kan zorgen dat het op heel korte termijn wordt opgelost (liefst vandaag nog)

Mijn moeder is op leeftijd en erg afhankelijk van internet.

Het gaat nog vaak te fout met overstappen door dit soort fouten en begrijp heel goed dat mensen terughoudend zijn als het gaat om overstappen naar een andere provider (spreek uit ervaring, dit is niet de eerste keer)
icon

Beste antwoord door rieglie 7 February 2019, 15:08

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag @rieglie. Wat een bijzonder vervelende situatie. Ik weet eerlijk gezegd niet of we deze aansluitdatum kunnen vervroegen. Ik zou je willen vragen om het modem te resetten, wellicht komen de diensten daarmee online. Ik heb als tijdelijke oplossing een Direct online Pakket verstuurt. Op deze manier kan er tijdelijk gebruikt gemaakt worden van Digitenne en een Mifi router. Er is inderdaad al een ticket aangemaakt om uit te laten zoeken of het mogelijk is om de diensten eerder op te leveren. Laat je mij weten hoe het afloopt?
Beste Vikash,

Bedankt voor de snelle reactie en prettig gesprek. Thuis is zowel de NT als de Experiabox opnieuw opgestart, maar aan de kleur te zien is deze waarschijnlijk nog niet actief. Misschien dat je dat even opnieuw kan controleren aan jullie zijde.

Bedankt voor het opsturen van een Direct Online Pakket, daar kunnen we in ieder geval even mee uit de voeten maar hoop dat alsnog de verbinding eerder wordt opgeleverd.
Reputatie 7
Badge +21
Is het gelukt om de diensten te activeren @rieglie? Mocht het niet gelukt zijn dan horen we dat graag van je!
Helaas nog niet, er staat voor vanmiddag een monteur ingepland om te komen kijken. Wel is gebleken dat de info tot nu toe voornamelijk gebaseerd was op aannames. Reggefiber heeft wel degelijk de lijn omgezet op 31 januari.

De reden dat er nog geen diensten zijn staat daar dus los van en heeft niets te maken met het feit dat er een monteursafspraak was ingepland voor 5 februari. Meerdere medewerkers van de servicedesk gaven aan dat door het verplaatsen van de wensdatum de activatie ook is uitgesteld, maar dit klopt dus niet.

In eerste instantie was er een nieuwe afspraak ingepland op 14 februari maar je collega heeft dat dus weten te vervroegen naar vandaag (dank daarvoor)

Hopen dat na vanmiddag weer alles werkt, in ieder geval blij met het noodpakket om de dagen te overbruggen.
Reputatie 7
Badge +21
Dat is erg vervelend. Ik hoop dat de monteur het werkend achter kan laten vanmiddag. Laat je mij weten hoe het afloopt? Als ik nog iets voor je kan betekenen, dan hoor ik het graag van je!
Alles werkt weer naar behoren, het probleem was een verouderde glasvezel modem (100 mbit ipv gigabit)

DIe is vervangen en alles draait weer.
Reputatie 7
Badge +21
Wat fijn dat het allemaal werkt! Mocht je in de toekomst onze hulp nog eens nodig hebben, dan weet je ons te vinden
Zal ik zeker doen, bedankt!

Reageer