Beantwoord

Overstap naar KPN leidt tot problemen met de verbinding 🤔

  • 28 June 2019
  • 13 reacties
  • 318 keer bekeken

Ik ben sinds een week overgestapt naar kpn nu is het net of kpn kodi blokkeert dit heeft altijd goed gewerkt.
Heb kodi draaien op zowel Windows als android.
Bij al de video addons laad ie super traag in.zowel bekabelt als via wifi.
Via het kpn 500mbps glasvezel netwerk.
Gooi ik mijn netwerk op 3g of wifi ziggo van buurvrouw laad ie meteen alles in werkt alles perfect.
Via de chat van kpn weten zij geen raad en schuiven het af op kodi onmogelijk dus gelogen.
Wie o wie heeft de oplossing?
Wat me ook opvalt is dat ik via mijn kpn wifi geen mail meer binnen krijg op mijn Android phone via je raad het al kpn wifi netwerk.
Maar via mobiel netwerk geen probleem met binnen halen wie weet het probleem en wat kan ik hier aan doen?
Bvd

Admin: titel van je bericht aangevuld ter verduidelijking
icon

Beste antwoord door wjb 29 June 2019, 11:17

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Welk type Experia Box heb je gekregen?
Toevallig een V10A?
Ja idd
Reputatie 7
Dan hoop ik dat er snel een medewerker van KPN zal reageren.
Het enige dat ik je kan adviseren is om dat, mijns inziens, rampzalige apparaat in de vuilnisbak te smijten en voor een werkende oplossing te gaan.

Ik nodig alle KPN moderatoren van harte uit om mijn advies te ontkrachten ...
Merk ook bij bijv abn internet bankier app zeer traag inlaad via de WiFi.
Maar via mobile netwerk meteen opent.
En ben nieuwe klant kan gebeuren maar als je dan te horen krijgt dat zij het niet weten,, en ik maar even op het forum moet vragen wat het is dan zakt mijn broek daar wel van af.
Heb beetje gegoogled en zie veel problemen over traag inladen van verschillende soorten apps addons etc na de overstap v10a modem.
ik heb het oude modem nooit gebruikt dus weet het helaas niet.
Maar ik betaal voor het internet met de hoogte snelheid die kpn heeft geld genoeg voor een goede verbinding die alles gewoon minimaal net zo snel moet openen als een mobile 3g verbinding.
Maar goed misschien is er nog een forum bezoeker die het wel weet.
Reputatie 7
Alles beter dan een V10A, dus als je nog een (V7,) V8, V9 of V10 hebt liggen, sluit die dan aan en kijk of die problemen dan tot het verleden behoren.

Ik ben, zoals je wel gemerkt zult hebben, zeer negatief over de V10A en dat heeft zijn redenen. Er zijn ondertussen zo ontzettend veel problemen aan het licht gekomen met de V10A dat de uitrol van dit apparaat mijns inziens per direct gestaakt zou moeten worden en dan direct ook voor de Experia WiFi, het andere rampzalige apparaat van Arcadyan.
Ok heb ik helaas niet liggen maar ga wel kijken of ik er ergens 1 op de kop kan tikken!
Reputatie 7
Een alternatief is om een eigen router achter de V10A te plaatsen en daar alle apparatuur uitgezonderd de TV ontvangers op aan te sluiten.
Zie "Gebruik een eigen router achter de Experia Box".

Zelf heb ik de Experia Box naar alle tevredenheid volledig vervangen door een EdgeRouter Lite 3.
Zie "Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box".
Ja heb nog een netgear liggen ga het testen.
Maar helaas kan kpn het modem niet in bridge modus zetten zou wel het beste zijn!
Maar goed ga het even via de link van wjb proberen ben benieuwd!
Reputatie 7
Ja heb nog een netgear liggen ga het testen.
Maar helaas kan kpn het modem niet in bridge modus zetten zou wel het beste zijn!
Maar goed ga het even via de link van wjb proberen ben benieuwd!

Als je die Netgear aansluit zoals beschreven in het door mij aangehaalde topic, dan zal het allemaal probleemloos moeten werken, ook zonder bridge modus".

Ik ga er vanuit dat je het resultaat met ons zult delen. 😉
Ik denk dat het probleem verholpen voorals nog!
Als eerst heb ik het v10a modem een harde reset gegeven.
Vervolgens heb ik van het v10a modem de gehele wifi uitgeschakeld!
Ik heb mijn netgear router aangesloten op lan 1 en als accespoint ingesteld.
Vervolgens via de netgear router alles wat bekabeld is aangesloten op de netgear.
Ook alles wat draadloos is via de netgear.
Alles opent weer super snel.
Op het 5g wifi netwerk haal ik een up en download snelheid van over de 500mbps
Ik hoop dat het goed blijft gaan!
Maar blijf het raar vinden dat er via de klantenservice gedaan word of er niks aan de hand is.
Zal over paar dagen nog een update geven!
Reputatie 7
Badge +30
Hallo @Denio1978, welkom! Leuk om te zien dat je bent overgestapt naar KPN! Jammer echter om te lezen dat je tegen deze problemen aanloopt. Gelukkig hebben de meeste klanten geen problemen met de V10A, maar helaas zijn er anderen die wel problemen ervaren die mogelijk met de V10A te maken hebben. Wij geven alle klachten altijd intern door en zullen dat ook met jouw klacht doen. Je mag namelijk gewoon werkende diensten verwachten van ons!

Ik begrijp dat het voor nu wel werkt, dus als je de mogelijkheid hebt om het zo aangesloten te laten, zou ik dat zeker doen. Ik ben zelf ook wel benieuwd of alleen de harde reset van de V10A al voldoende was. Er loopt namelijk ook een topic over het niet kunnen binnenhalen van Hotmail via wifi (maak jij ook gebruik van Hotmail?) en dat lijkt na een harde reset van de V10A opgelost.

Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben, laat je het dan hier weten?
Nee gebruik geen hotmail.
En heb eerder deze week een hard reset uitgevoerd maar helaas zonder resultaat.
De snelheden in bijv speedtest waren niet eens zo slecht op dat moment ca 400mbps up en down.
Alleen openen van de app speedtest op Android en via windows chrome Firefox en explorer duurde lang. (maar eenmaal in de test scoorde die wel hoog)
Openen bank app enz enz Duurden erg lang met bovenstaande is het tot nog toe helemaal verholpen.
Reputatie 7
Badge +30
Bedankt voor je toelichting! Ik neem het intern mee, zodat we aan verbetering kunnen blijven werken. Mocht je toch nog iets kwijt willen of ergens tegenaan lopen, weet je ons te vinden!