Beantwoord

geen diensten na overstap

  • 5 April 2020
  • 26 reacties
  • 616 keer bekeken

Wij zouden 3 april ‘probleemloos overstappen’ van Ziggo naar KPN. Een monteur zou alles aan komen sluiten.


Helaas mocht de monteur maar tot de meterkast in huis komen en mocht dus niet de tv’s aansluiten en de superwifi punten installeren en andere zaken doen die nodig zijn voor de volledige installeren.

Wij hebben expres voor de installatie door een monteur gekozen omdat we hele slechte ervaringen hebben met Ziggo.

 

Afgesproken werd dat de monteur weer terug zou komen voor volledige installatie als dit weer toegestaan is. Verzekerd werd door de monteur dat de bestaande aansluiting met Ziggo zou blijven bestaan totdat de boel wel geïnstalleerd is.

Nou dit bleek een leugen, want Ziggo heeft ons een dag later (4april) afgesloten van alle diensten. Nu hebben we niets!!!!

Mijn partner kan nu niet thuis werken en onze dochter kan geen inline school volgen. Fijn hoor in deze tijd. Zij moeten beiden nu buitenshuis aan de slag. Erg prettig in deze tijd, maar niet heus. 

HOEZO PROBLEEMLOOS OVERSTAPPEN.

Wij zouden graag op hele korte termijn, in ieder geval een internetaansluiting krijgen. U begrijpt dat dit in deze tijd van levensbelang is. 

icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 10 April 2020, 09:44

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

26 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @BrigitteP 
Begrijpelijk dat het juist in deze tijd zo nodig is, maar de monteur mag nu inderdaad niet verder binnen komen.
Er zit een duidelijke gebruiksaanwijzing in het pakket, lukt dat niet?
Vraag anders waar je tegen aan loopt dan helpen we wel op afstand zo goed en zo kwaad al het gaat.

Reputatie 7
Badge +21

Goedemorgen @BrigitteP, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Het zijn roerige tijden, dat klopt. Maar dat betekent niet dat je nu zonder diensten moet gaan zitten! De overstapservice zorgt ervoor dat, als we geen aansluiting kunnen realiseren op de geplande datum, het abonnement bij je vorige provider nog even doorloopt. Dat communiceren wij dan naar die provider. Echter, je geeft aan dat de monteur wel in de meterkast is geweest. Is de KPN Experia Box wél aangesloten? Want dat is voor ons een signaal dat het aangesloten is én het abonnement geactiveerd wordt. Je zou dan wel bekabeld internet of WiFi moeten hebben. 

Wil je eens controleren of de witte Experia Box aangesloten is in de meterkast? Zo ja, welke lampjes hier dan op branden en in welke kleur? 

Verder ontvang ik graag je gegevens om even in de systemen te kijken. Wil je jouw Forum profiel aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en 06-nummer (bij persoonlijke opmerkingen)? Geef even een seintje als dat gelukt is, dan helpen we je zo snel mogelijk verder!

Geachte @Susan_ 
Dank je wel voor je reactie.

 

Toen de monteur vrijdag kwam zei hij bij binnenkomst dat hij alleen maar tot aan de meterkast in huis mocht komen. De monteur zei dat hij dus alleen de glasvezel aan kon sluiten zodat we internet hadden en dat we de rest zelf moesten doen. Dit wilden we niet.

Wij hadden juist om een monteur gevraagd, omdat wij alles goed aangelegd wilden hebben door KPN.

 

Voordat de monteur ging beginnen met het werken aan de glasvezelaansluiting, heeft hij contact gehad met de ‘backoffice’ om te bespreken wat de consequenties zouden zijn als hij glasvezel aan zou sluiten. Antwoord was dat Ziggo dan een seintje zou krijgen dat we overgestapt waren en dat zij dan de boel af zouden sluiten. Toen hebben we besloten dat we dit niet wilden en dat de aansluiten tot na het corona-gebeuren verplaatst zou worden.

 

Er is dus helemaal niets aangesloten of gewerkt in de meterkast. Alles van Ziggo is blijven hangen en zou volgens de monteur en de backoffice medewerker blijven werken totdat we daadwerkelijk bij KPN aangesloten zouden zijn. Niets is nu dus minder waar. Echt een hele grote aanfluiting.

Reputatie 7
Badge +21

@BrigitteP, die informatie klopt helaas niet dit keer. Het systeem heeft de order toch op gereed gezet, terwijl dat niet had gemoeten. Hoe dat kan is helaas niet te achterhalen op dit moment. Ik zie dat je hier gisteravond ook contact over hebt gehad en dat die collega een ticket heeft aangemaakt. Wat nu het beste zou zijn is dat er alsnog een monteur het NT-kastje en Experia Box komt installeren en dat je in ieder geval WiFi en bekabeld internet hebt. Hiervoor staat nu het ticket open, dit wordt zo snel mogelijk opgepakt.

De tv-ontvanger aansluiten is niet heel lastig, en we hebben overal handige online stappenplannen voor waar we je ook vanaf een afstandje bij kunnen helpen (het liefst telefonisch via 0800-0402 of via chat, zodat je live contact hebt). 

Heb je trouwens bij KPN een 06-nummer? Dan kunnen we hier een bundel aan toevoegen zodat je op het mobiele toestel meer internet hebt en er eventueel een hotspot van kan maken.

@Susan_  Dank je wel voor je reactie. De mevrouw gisterenavond had het over eind april, dit is onacceptabel. Wij MOETEN morgen (6 april) internet hebben omdat wij thuis MOETEN werken en studeren.

 

Helaas hebben wij geen KPN mobiele aansluitingen. Wij zullen alle extra gemaakte kosten op onze mobiele abonnementen (3 stuks) op jullie verhalen.

 

Dit is echt een hele grove fout. Wij gingen bij Ziggo weg omdat hier al altijd vanalles misliep. Onze kennismaking met KPN is echt abominabel slecht.

 

WIJ EISEN MORGEN EEN MONTEUR. HET IS JULLIE FOUT DAT ZIGGO DE BOEL HEEFT AFGESLOTEN.

Graag een tijdstip hoe laat de monteur morgen komt om in ieder geval internet aan te sluiten.

 

Reputatie 7
Badge +17

@BrigitteP De backoffice heeft de order in beheer waardoor wij geen invloed kunnen uitoefenen op het verloop van de order. Morgen zou je telefonisch contact met ons kunnen opnemen, dan kan een van mijn collega's voor je informeren bij de backoffice. Ik begrijp dat je je vingers niet wilt branden aan de aansluiting, dus ik ga je dan ook niet vragen om foto's te maken of de aansluiting te controleren en handelingen uit te voeren. Echter kunnen we alleen wachten of dus morgen contact opnemen met de betreffende afdeling. Het is een vervelende samenloop van omstandigheden, die we graag anders gezien hadden, al kan er nu niets meer aan veranderd worden. Het is niet mogelijk om nu een monteur voor morgen te boeken, dit is geen optie.
Ik probeer even met je mee te denken zodat iedereen op internet kan morgen. Is het misschien mogelijk een van je buren te vragen om tijdelijk gebruik te maken van de wifi? Dit is natuurlijk geen gewenste oplossing. In deze tijd kan ik me alleen voorstellen dat eventueel de buren de situatie wel begrijpen en misschien bereid zijn de wifi een dagje te delen? Het is maar een idee. 

@Susan_ 

WIJ EISEN MORGEN EEN MONTEUR. HET IS JULLIE FOUT DAT ZIGGO DE BOEL HEEFT AFGESLOTEN.

Graag een tijdstip hoe laat de monteur morgen komt om in ieder geval internet aan te sluiten.

 

Leuk dat je mee denkt, maar wij gaan niet de fout die jullie gemaakt hebt voor jullie oplossing.  Onze buren hebben hun eigen capaciteit nodig en wij mogen niet op kantoor werken en MOETEN thuis werken en onze dochter MOET thuis studeren.

 

Wij gaan niet door jullie domme fout extra kans lopen om Corona te krijgen of interesseert dat jullie niet.

Reputatie 7
Badge +24

Hi Brigitte. Die eis snap ik volledig, ik kan daar vandaag echter niets aan veranderen en jou ook geen tijdstip doorgeven.

Ik zie echter wel iets dat ik niet kan plaatsen, namelijk dat je modem nu online is en verbonden is met internet. Ik zie zelfs een tablet en smartphone die verbonden zijn geweest. Het gaat om het WiFi netwerk met de naam eindigend op 531F.

Herken je dit helemaal niet? Of kijk ik nu helemaal verkeerd? 

@Alex_P @Lisa @Susan_ @huistijger 

 

Wij hebben gisteren de wereld op zijn kop gezet. Ziggo heeft ons vannacht weer aangesloten op Internet.

Jullie hebben een probleem veroorzaakt en wij hebben het zelf opgelost. Dank jullie wel voor jullie GEEN hulp!! Lekker verschuilen achter tickets en weet ik veel wat voor een regeltjes en formulieren, daar zijn jullie goed in.

 

Wij zijn nogsteeds niet tevreden met Ziggo, maar ze hebben wel gezorgd dat Internet weer aanging gisterenavond laat. We vragen ons serieus af of overstappen naar KPN wel het juiste is.
 

Dus ja bijdehante Alex, wij hebben weer internet, maar niet dankzij jullie.

Reputatie 7
Badge +30

Ha @BrigitteP, het is me nu niet helemaal duidelijk of ik nog iets voor je kan doen. Ga je terug naar Ziggo of blijf je bij KPN? Zoals Alex aangegeven heeft: er is gewoon een werkende lijn. Er is dus wel een werkende verbinding vanuit KPN, vandaar ook de vraag van Alex of je via KPN ook internet hebt of niet. 

Reputatie 7
Badge +21

Jammer dat je de KPN de schuld geeft, je had het gewoon kunnen aansluiten, er zit een duidelijk gebruiksaanwijzing bij, maar blijkbaar had je daar geen zin in.
Een beetje medewerking van jouw kant aan deze speciale situatie is toch niet teveel gevraagd?

Badge +12

@Alex_P @Lisa @Susan_ @huistijger 

 

Wij hebben gisteren de wereld op zijn kop gezet. Ziggo heeft ons vannacht weer aangesloten op Internet.

Jullie hebben een probleem veroorzaakt en wij hebben het zelf opgelost. Dank jullie wel voor jullie GEEN hulp!! Lekker verschuilen achter tickets en weet ik veel wat voor een regeltjes en formulieren, daar zijn jullie goed in.

 

Wij zijn nogsteeds niet tevreden met Ziggo, maar ze hebben wel gezorgd dat Internet weer aanging gisterenavond laat. We vragen ons serieus af of overstappen naar KPN wel het juiste is.
 

Dus ja bijdehante Alex, wij hebben weer internet, maar niet dankzij jullie.

Sorry hoor maar doe es ff normaal zeg! Om iemand die je wil helpen ‘bijdehante Alex’ te noemen slaat nergens op. Ja het is inderdaad slecht dat dit niet goed gaat maar met zo'n opmerking ga je echt geen hulp krijgen..

Beste @Lisa @Alex_P @huistijger en de rest,

Er is geen KPN aansluiting. Lees even vanaf het begin a.u.b.!

 

De monteur heeft afgelopen vrijdag niets aangesloten alleen is dit verkeerd in jullie systeem terecht gekomen. Hierdoor kreeg Ziggo het seintje dat wij overgestapt waren. Wat in werkelijkheid dus niet zo is.

 

De daadwerkelijke overstap komt als de monteur het huis weer helemaal in mag.

 

Denk je dat ik voor niets zo fel ben.

 

Ik stop hiermee de discussie. Als je contact met me wil, bel me dan maar. Mijn nummer staat in mijn contactgegevens.

 

Reputatie 7
Badge +30

Beste @BrigitteP, er is ook geen discussie. Er is gewoon een werkende verbinding. Of de monteur nu iets gedaan heeft, of niet. Als je de Experia Box aansluit, dan kan je van al onze diensten gebruik maken. Mocht je telefonisch contact willen, kan je het beste bellen met 0800-0402.

@Marcia_  @Alex_P @Susan_ @Lisa  @huistijger Als jij de glasvezelaansluiting met Experia Box ziet, dan zie ik hem ook. Leuk om erbij te vertellen is dat mijn vaste telefoonnummer ook verdwenen is:grinning: . Het is al superbalen dat ik mijn bedrijf niet mag voeren, maar het telefoonnummer van mijn bedrijf is doorgeschakeld naar iemand die niets met mijn bedrijf te maken heeft. #gaathelemaalgoedhoormetjullie

 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +21

Dat lange kastje aan de rechterkant daar staat Genexis op

Dat is het glasvezelmodem
Daarin steek je de Experiabox en daarin het internet.
Het glasvezelmodem moet wel spanning hebben dus steek de bijgeleverde voedingsadapter in het stopcontact.

Eerst het glasvezelmodem opstarten en na een paar minuten de experiabox opstarten en jij kunt internetten

 

De experiabox zit in het pakket wat je van de post hebt gekregen

@huistijger Ik ga jou toch ook niet vragen om een neurovasculaire clavus met een trepaanfreesje te verwijderen. Heel simpel en op YouTube vind je hier vanalles over.

 

Ik heb absoluut geen verstand dit soort technische zaken en als ik de verbinding niet goed doe, dan zit ik helaas in de puree. Ik heb niet voor niets een monteur gevraagd.

Echt…. dit schiet niet op. Jullie willen je gelijk halen. Adieu

 

Badge +19

.

Reputatie 4
Badge +2

Dit lijkt op een lijnkruising. Een andere klant op dus een ander adres heeft een Experiabox staan waar het abonnement op geactiveerd is inclusief het geporteerde nummer. Verkeerd gepatcht dus in de PoP of een verkeerde las in het DistibutiePunt.

Helaas is hierdoor het proces gaan lopen dat Ziggo is gestopt en het geporteerdetelefoonnummer nu uitkomt bij een ander.

Klant zelf heeft een verouderde NTU hangen met nog een coaxuitgang. Deze moet eerst vervangen worden. Dat is niet gebeurd, zoals klant zelf aangeeft en dus is daar ook niets aangesloten.

Reputatie 7
Badge +21

Blijkt dus toch dat je gelijk had @BrigitteP 
Gelukkig wordt het voor je opgelost.

Beste @Joep1965 

Voordat je je in deze discussie mengt, zou het fijn zijn als je alles van voor af aan zou lezen.

En ik ben geen aso, ik beoefen mijn beroep al vanaf dag 1 van de Corona crisis niet uit, dit om verspreiding te voorkomen èn hadden we de monteur vrijdag gevraagd om niets te doen en om verderop in het jaar terug te komen om de aansluiting te regelen.

 

KPN heeft vrijdag, zonder dat dit daadwerkelijk gebeurd is, bij Ziggo gemeld dat de aansluiting is gemaakt. Hier is alles misgegaan.

 

 

Reputatie 7
Badge +30

Dit lijkt op een lijnkruising. Een andere klant op dus een ander adres heeft een Experiabox staan waar het abonnement op geactiveerd is inclusief het geporteerde nummer. Verkeerd gepatcht dus in de PoP of een verkeerde las in het DistibutiePunt.

Helaas is hierdoor het proces gaan lopen dat Ziggo is gestopt en het geporteerdetelefoonnummer nu uitkomt bij een ander.

Klant zelf heeft een verouderde NTU hangen met nog een coaxuitgang. Deze moet eerst vervangen worden. Dat is niet gebeurd, zoals klant zelf aangeeft en dus is daar ook niets aangesloten.

Dit lijkt inderdaad het geval te zijn, @BrigitteP. Dit verklaart waarom wij hier zien dat er een actieve verbinding is, en dat er apparaten aangesloten zijn. Terwijl duidelijk uit jouw foto blijkt dat dit niet zo is. In een normale situatie zou Ziggo niet opgezegd zijn omdat de monteur bij jou inderdaad niets gedaan heeft. Om dit nu alsnog te herstellen is een monteur nodig, mits jij nog bij KPN wilt blijven. Als je dat zou willen laten weten, dan kunnen we een monteur laten komen. Die zal dan eerst in de centrale de kruising gaan verhelpen. En kan dan vervolgens ook het glasvezelpunt afmaken en de Experia Box plaatsen.

 

 

Beste @Erik_ ,

Dank je wel voor je antwoord. Ziggo heeft ons gelukkig weer aangesloten op Internet en TV. Alleen is mijn vaste telefoonnummer (die ik voor mijn praktijk gebruik) doorgeschakeld naar iemand anders. Als het goed is komt dit van de week weer goed.

Ondanks deze hele slechte start, willen wij nogsteeds naar kpn overstappen. Alleen pas als het hele Corona-gebeuren voorbij is. 


Wij willen nl graag dat een monteur de hele boel aan komt sluiten, omdat wij a-technisch zijn.

 

Kortom graag een afspraak, maar pas ergens in juni.

 

Fijne avond.

Reputatie 7
Badge +21

Wat fijn dat Ziggo de verbinding weer heeft gesteld. Helemaal in deze tijden van Corona. Ik begrijp dat je deze overstap wilt uitstellen, maar vanuit KPN willen we deze kruising wel zo snel mogelijk verhelpen omdat dit ook invloed heeft op een ander klant. Je ontvangt een sms met een afspraak met één van onze monteurs. Dit kan op afstand door een monteur verholpen worden in de centrale. Ik heb dit zojuist intern doorgezet zodat deze kruising z.s.m. wordt verholpen. Daarnaast is de facturatie automatisch van start gegaan omdat onze systeem denkt dat je op dit moment gebruik kan maken van onze diensten, wat niet klopt. Natuurlijk is dit niet de bedoeling. Zodra je gebruik kan maken van onze diensten gaan we deze kosten vergoeden. 

Reputatie 7
Badge +21

Wat fijn dat Ziggo de verbinding weer heeft gesteld. Helemaal in deze tijden van Corona. Ik begrijp dat je deze overstap wilt uitstellen, maar vanuit KPN willen we deze kruising wel zo snel mogelijk verhelpen omdat dit ook invloed heeft op een ander klant. Je ontvangt een sms met een afspraak met één van onze monteurs. Dit kan op afstand door een monteur verholpen worden in de centrale. Ik heb dit zojuist intern doorgezet zodat deze kruising z.s.m. wordt verholpen. Daarnaast is de facturatie automatisch van start gegaan omdat onze systeem denkt dat je op dit moment gebruik kan maken van onze diensten, wat niet klopt. Natuurlijk is dit niet de bedoeling. Zodra je gebruik kan maken van onze diensten gaan we deze kosten vergoeden. 

Hoi @BrigitteP. Ik zie dat je afgelopen woensdag telefonisch contact hebt opgenomen met onze klantenservice om het abonnement te annuleren. Dat is erg jammer, maar ik begrijp je keuze. Als deze Corona crisis voorbij is zien we je graag terug. Onze excuses voor het ongemak.