Vraag

overstap van KPN internet+TV naar KPN Hussel + TV

  • 18 May 2021
  • 10 reacties
  • 112 keer bekeken

Ik kreeg laatst een mailtje dat de prijzen van KPN wijzigen en we toch ook wat probleempjes hebben met de STBs (VIP 2952 V2), ben ik eens gaan kijken wat Hussel ons biedt.

 

In eerste instantie lijkt de website (via mijn kpn) aan te geven dat bij een overstap naar hussel er 2 STBs verdwijnen en er een 10 euro/maand én een 5 euro/maand STB voor in de plaats komt.

Maar toen ik zojuist met de chatapp contact had met KPN, werd mij versteld dat ik bij de voorgestelde overstap naar hussel juist geen nieuwe hardware zou gaan ontvangen gingen bij mij de vraagtekens opkomen.. 

 

wat is nu de waarheid..? krijg je bij een overstap naar hussel nu wel of niet nieuwe STBs en ISP router?

Zijn er nog andere mogelijkheden om andere STB's te krijgen?

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +24

U krijgt inderdaad geen nieuwe hardware. Dat zou ook helemaal nergens voor nodig moeten zijn. Uw huidige ontvangers zouden het gewoon goed moeten doen. Als u daar problemen mee heeft, kunt u dan uitleggen wat die problemen zijn?

Hardware word alleen vervangen als deze kapot is. En al zou dat zo zijn, dan krijgt u gewoon hetzelfde model weer.

Het zijn een beetje vage problemen die niet continue spelen, maar wel irritatie opwekken;

  • Bij lang pauzeren van een opgenomen programma, springt het beeld terug naar live tv, zonder op te slaan waar het is gebleven.
  • Soms reageert de stb niet meer goed op commando's van de afstandsbediening (terugspoelen wil bijv niet meer reageren op stoppen en afspelen, maar gaat dan door tot het begin (of einde bij vooruitspoelen)
  • Opnamelijst die soms leeg is, nadat het afspelen van een opname spontaan is gestopt.
  • De stb instelling voor kwaliteit kan niet ingesteld worden op HD standaard, springt weer terug naar SD

Het kunnen mogelijk nog andere probleempjes zijn, maar dit had ik even direct in mijn hoofd.. ik schrijf ze ook niet op als ze gebeuren.. denk dan alleen.. oh ja.. maandag even regelen.. maar dan op maandag ben ik weer te druk met andere dingen 😅

Daarbij is hussel inmiddels ietsjes goedkoper dan het huidige abonnement na de prijswijzigingen, vandaar dat ik zo zat te denken. (2 vliegen 1 klap 😉)

Reputatie 7
Badge +24

Ok. Hoe snel is uw verbinding? Heeft u glasvezel? Zo nee, wat is de snelheid op uw adres volgens deze site? 

https://tele2-fpi-info.fourstack.nl

Net onder de 100mbps

Met speedtest haal ik ongeveer de 80 down en 20 up

 

Wat Koper

Beschikbaar

 

Technologie

Internet Snelheid

Koper/DSL

46 Mbit/s

Bonded Koper/DSL

93 Mbit/s

 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Dag @Neef Roel Welkom hier op het kpn forum en dank voor het doen van je verhaal hier. Zoals Nick al aangaf krijg je inderdaad geen nieuwe apparatuur bij een verlenging, maar als er iets echt kapot vervangen we het vanzelfsprekend wel. Je snelheid lijkt me dik in orde, overigens. Je hebt alleen een probleem met de tv-ontvanger, toch? Zou je hem eens een ‘frisse start’ willen geven? Dat helpt vaak bij dit soort problemen. 

@Bart_ ik ga deze straks nog een keertje uitvoeren.

Resultaten kunnen wel even duren, het gebeurt namelijk niet op vaste momenten

@Bart_ Afgelopen donderdag om 16 uur gereset, s avonds bij pauzeren van een opgenomen serie klapte de stream er uit

 en daarna kon ik geen opnames meer opvragen. (Aantal keren geprobeerd) pas na het uit en weer inschakelen van de stb was de opname lijst weer beschikbaar

 

 

Andere optie om de instelling van de stb op "HD standaard" te zetten lijkt ook na de reset niet te werken.

 

Hij staat op SD, na aanpassen naar HD Standaard, opslaan te kiezen en weer terug naar dit instellingen scherm toont vervolgens weer de instelling op SD.

Reputatie 7
Badge +20

Dag @Neef Roel Hoe heb je 'm eigenlijk aangesloten? Rechtstreeks of maak je gebruik van een Draadloze Verbindingsset? Als dat laatste het geval is, zou je dan de ontvanger eens rechtstreeks met een kabel op de Experia Box willen aansluiten en testen hoe het dan gaat? 

 

@Bart_ 

De stb zit inderdaad aangesloten via een draadloze verbindingsset. 

 

Ik zal eens een lange ethernet kabel pakken en daarmee kijken hoe het werkt. 

 

Maar voor wat betreft de "HD Standaard" instelling welke niet wil blijven zitten..(maar terugschiet naar SD) kan dat daar dan van op invloed zijn?

Reputatie 7
Badge +20

Duidelijk @Neef Roel Het kan heel goed zijn dat de DVS de boosdoener is. Een draadloos signaal is erg gevoelig voor externe factoren, zoals andere apparaten. Ik ben heel benieuwd hoe het gaat met de ethernetkabel.