Beantwoord

Overstap XS4ALL naar KPN met behoud van FritzBox

  • 7 February 2020
  • 19 reacties
  • 2798 keer bekeken

Zoals de titel al aangeeft.

Ik zou graag willen weten of ik al eerder van xs4all naar kpn kan overstappen echter met behoud van de fritsbox (zonder deze af te kopen) ipv de experiabox.

Dit omdat ik nogal slechte ervaringen heb gehad met de experiabox en deze geen rechtstreekse glasverbinding heeft die ik in middels wel door mijn woning heen heb liggen. 

 

Graag zie ik een antwoord hierover terug.

 

Mvg Kevin Gelissen.

icon

Beste antwoord door wjb 7 February 2020, 15:07

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Hallo @InCain , als je automatisch opgaat in KPN blijft alles hetzelfde.

Als je voortijdig overstapt kun je de voordelen en apparatuur van xs4all kwijtraken inclusief emailaccounts etc. Dus denk goed na wat je wilt gaan doen, de bewuste overstap kan nadeliger zijn.

 

Zelfde advies als JanD, ga niet actief overstappen. Als je nu zou overstappen, moet je de FritzBox inleveren en krijg je een ExperiaBox v10a. Naast teruggaag is het ook nog zonde van tijd en moeite van zowel jouw als KPN.

Maar wat is de motivatie dan om eventueel over te stappen?

Reputatie 7
Badge +24

Is er een reden dat u eerder over wilt stappen? Waarom niet gewoon wachten?

 

Dit omdat ik nogal slechte ervaringen heb gehad met de experiabox en deze geen rechtstreekse glasverbinding heeft die ik in middels wel door mijn woning heen heb liggen. 

Dat lijkt me sterk. Ik vermoed dat het om de FB 5490 gaat deze kan middels een patchkabel direct op de Ftu dat klopt. .

Een glaskabel door de hele woning voor een particuliere aansluiting klinkt als een utopia of uit de hand gelopen hobby project. Het zal om gewone ethernet/utp kabels gaan. Deze kunnen gewoon in een Experiabox. Mischien begrijp ik het verkeerd en ligt er een hele lange patchkabel.

Zoals gezegd als je nu zelf overstapt zal je die 5490 moeten terug sturen en deze zelf terugkopen en dan maar hopen dat het KPN profiel voor de 5490 beschikbaar is in het fritz os. Kortom niet doen tenzij je een goede motivatie hebt.

De reden is dat ik een stuk goedkoper uit zou zijn gezien ik dan alleen nog maar internet af ga nemen. Ik kijk nagenoeg nooit tv dus die wil ik erbij opzeggen.. (lang leve netflix). Dus van €76 p.m. naar 6 maanden lang €25 p.m en daarna zou het €50 p.m zijn..

En het gaat inderdaad om de FB5490 welke met een glasvezel kabel op de binnenkomende glasverbinding zit GEEN utp patch kabel.. Heel mijn woning is domotica en het modem hangt dan ook boven bij de rest daarvan. Vanuit daar lopen 8 cat7 netwerk kabels naar de woonkamer. En 2 netwerk kabels naar elke slaapkamer. En 3 kabels POE naar de  beveiligingscamera's buiten. Dus ja je zou het kunnen noemen als een uit de hand gelopen hobby ;) .

 

Groet Kevin 

Met de patch kabel bedoel ik deze niet naar rj45 maar naar de sfp van de 5490.

 

Met de patch kabel bedoel ik deze niet naar rj45 maar naar de sfp van de 5490.

 

Ahh ja dat is inderdaad die ik ook bedoel :D 

Maar uit alle reacties op te maken kan ik het gewoon beter uitzitten tot KPN gaat fuseren , en dan mijn abonnement aanpassen? 

Nu overstappen naar KPN → Experiabox.

Is het niet (meer) mogelijk om bij XS4ALL je abonnement te wijzigen?

Je hebt dan natuurlijk niet de nieuweklantenkorting, maar houdt wel je Fritzbox.

Dit kabeltje is bij jouw dus van de ftu naar elders in huis?

Yep blijven is goed, en later aanpassen is slimmer ook wat behoud van email adressen voor 1 maart is het een volledige overstap, wat je ook doet je krijgt met Hussel te maken.

Of voor die €50,00 kan je elders afhankelijk van je postcode gebied  1gig en onbeperkt mobiel afnemen. Of je dat nodig hebt is een andere discussie.

 

Goede gedachte van @PeterG  dat zal op hetzelfde neer komen een nieuw jaar contract met de huidige voorwaarden van XS4ALL.

De reden is dat ik een stuk goedkoper uit zou zijn gezien ik dan alleen nog maar internet af ga nemen. Ik kijk nagenoeg nooit tv dus die wil ik erbij opzeggen.. (lang leve netflix). Dus van €76 p.m. naar 6 maanden lang €25 p.m en daarna zou het €50 p.m zijn..

En het gaat inderdaad om de FB5490 welke met een glasvezel kabel op de binnenkomende glasverbinding zit GEEN utp patch kabel.. Heel mijn woning is domotica en het modem hangt dan ook boven bij de rest daarvan. Vanuit daar lopen 8 cat7 netwerk kabels naar de woonkamer. En 2 netwerk kabels naar elke slaapkamer. En 3 kabels POE naar de  beveiligingscamera's buiten. Dus ja je zou het kunnen noemen als een uit de hand gelopen hobby 😉 .

Als ik dit zo lees, is misschien een andere router ook wel een optie. Ligt er ook een beetje aan of je WiFi in de router gebruikt en/of belangrijk vindt. Dus of je nu alles van een FritzBox zou moeten laten afhangen is de gedachte. Met glasvezel en alleen internet is het vrij eenvoudig om iets ander in te zetten dan een ExperiaBox of FritzBox. Maar misschien hecht je aan bepaalde zaken in de FritzBox.

Reputatie 7

Die FRITZ!Box kan ook op een KPN aansluiting gebruikt worden, dat is geen probleem.

Wel is die FRITZ!Box eigendom van XS4ALL en zal deze ingeleverd moeten worden bij het beëindigen van het contract bij XS4ALL. Je zal dan zelf een FRITZ!Box 5490 moeten kopen voor ongeveer €200,-.

Wacht je totdat jouw aansluiting op intiatief van KPN overgezet wordt, dan zal je jouw huidige FRITZ!Box kunnen blijven gebruiken.

Neem eens contact op met klantenservice van XS4ALL want wellicht blijkt de afkoop van die 5490 toch de meest gunstige optie.

Reputatie 7

Hoi @InCain, zo te zien heb je al een aantal nuttige antwoorden gekregen van de andere gebruikers. Als je nu naar ons overstapt zal je de FritzBox inderdaad niet kunnen behouden, of je moet deze af kunnen kopen bij XS4ALL. Of dat kan zullen zij je kunnen vertellen. 

Lukt het om met die antwoorden een keuze te maken?

Hoi @InCain, zo te zien heb je al een aantal nuttige antwoorden gekregen van de andere gebruikers. Als je nu naar ons overstapt zal je de FritzBox inderdaad niet kunnen behouden, of je moet deze af kunnen kopen bij XS4ALL. Of dat kan zullen zij je kunnen vertellen. 

Lukt het om met die antwoorden een keuze te maken?

Yes hier mag een slotje op.. ik ga contact opnemen met XS4ALL om te kijken wat mogelijk is met mijn huidige abonnement.. afhankelijk daarvan ga ik beslissen of ik een eigen modem koop, of de FB overkoop, of gewoon wacht tot we automatisch over worden gezet.

 

Heel erg bedankt allemaal voor jullie inzichten en adviezen!

 

Groetjes Kevin

Reputatie 7

Helemaal goed, fijn dat het duidelijk is. We laten het topic wel open, als je er nog vragen over hebt of een uitkomst wilt delen kan je dat doen :slight_smile:

Ook als we nog iets anders voor je kunnen doen weet je ons te vinden.

@InCain : Kan je aangeven wat er uit je contact met Xs4All is gekomen? Ik overweeg de zelfde overstap….

Zijn er mogelijkheden om de Fritzbox te behouden en zoniet, dien je dan de gehele kostprijs te betalen om deze over te nemen of biedt XS4All en/of KPN daar nog een korting op?

 

@harriej Ik durf je al niet meer te zeggen wat ik besproken heb gehad met de KPN medewerker.

Dit is inmiddels ook alweer ruim 5 maanden geleden geweest. Ik zelf heb besloten om gewoon de officiele overstap af te wachten. Misschien al je naar de servicedesk belt dat ze nu ook al wat meer weten over wanneer die overstap gaat gebeuren.

 

Inmiddels is ook bij KPN een Fritzbox mogelijk. De 7590 verhuurt en ondersteunt KPN zelf. Zie kpn.com/fritzbox.

Op dit forum: Fritz!box bij KPN.

Echter is het nog niet mogelijk je @xs4all email adres te behouden.

Dat pas als het volledig bij KPN is ingelijfd.

Reputatie 7

Inlijven is mijns inziens in dit verband een verkeerde woordkeuze.

Er is geen sprake van inlijving maar van integratie van het bedrijfsonderdeel XS4ALL met KPN.

Reputatie 7
Badge +9

Ik ben een paar maanden geleden overgestapt van XS4ALL naar KPN. De Fritz!box moest toen in principe geretourneerd worden, liet XS4ALL mij weten. Stuurde ik deze niet retour, dan werd 99 euro in rekening gebracht. Dat is dus het bedrag wat XS4ALL in rekening brengt als je de Fritz!box behoudt. Deze kan dan zonder problemen bij KPN gebruikt worden.

Piet.