Beantwoord

Overstappen

  • 5 October 2019
  • 11 reacties
  • 255 keer bekeken

Reputatie 2
Vele jaren heb ik een KPN internetabonnement waarbij de snelheid niet hoger kwam dan 25 Mbps, in het begin zelf maar 12 Mbps, en een TV abonnement van Ziggo. Daarnaast heb ik nog 4 mobiele telefoonabonnementen van Telfort. Op dit moment is mijn internetsnelheid via de draad ongeveer 70 Mbps en dus ruim voldoende om over te gaan op een allesineenabonnement van KPN. Klik ik op de site overstappen aan dan zijn de kosten de eerste zes maanden € 35,00 ipv € 62,50. Klik ik echter door dan wordt er gevraagd wie mijn internetprovider is en dan wordt ik doorverwezen naar MijnKPN. Nu is er opeens geen korting meer. Waarom, ik wil stap toch over? Hoe kan dat? Waarom krijg ik deze korting niet als ik met een TV abonnement wil overstappen van Ziggo naar KPN? Of kan ik misschien toch beter alles bij Ziggo afsluiten?

*Admin: topic naar juiste categorie verplaatst
icon

Beste antwoord door Joep1965 5 October 2019, 18:47

Bekijk origineel

11 reacties

Badge +19
Tsja de kortingen zijn voor nieuwe klanten. Ongetwijfeld heb je ook een welkomstkorting gehad. Sowieso wordt er qua prijzen hier op het forum niets gedaan. Telefonisch maak je meer kans.
Reputatie 7
Badge +24
Idd, bellen. Officieel ben je al klant, dus krijg je geen korting. Maar als je upgrade van internet-only naar internet+tv, dan maak je via de telefoon wel kans op welkomskorting. En anders ga je gewoon naar Ziggo. Simpel zat.
Reputatie 2
Heb gebeld met KPN en kunnen mij niets bieden. Ik overweeg nu om op te zeggen en naar een andere aaanbieder te gaan.
Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag @RonaldGerardus. Wat jammer dat het niet gelukt is en dat je nu overweegt om het abonnement op te zeggen. Helaas kan ik jou ook niet verder helpen hierin. Je ontvangt een eenmalig een welkomstkorting op het moment dat je nog geen klant bent bij KPN en een abonnement wilt afsluiten, zoals Joep1965 en Nick83 al aangeven.😥
Reputatie 2
Blijf het raar vinden hoe er met vaste klanten wordt omgegaan. Enige jaren geleden kwam ik er achter dat nieuwe abonnementen goedkoper waren. Achteraf bleek dat je dit in MijnKPN kon wijzigen. Nu kijk ik niet dagelijks op MijnKPN dus wist ik dat niet. Waarom wordt hier niet over gecommuniceerd?
Reputatie 7
Badge +21
Op het KPN Forum worden nieuwe abonnementen en prijswijzigingen altijd uitgelegd. In Mijn KPN kan je inderdaad bekijken wat dit voor jou betekent. Vanaf vandaag introduceert KPN een nieuwe manier om abonnementen zelf samen te stellen. Heb je deze pagina al bekeken? Wellicht is dat een manier om de maandelijkse kosten te verlagen.
Reputatie 2
Sorry ik zie geen enkel voordeel. Nu betaal ik voor 80Mbps en gratis telefoon € 44,00. Een 100Mbps abonement kost € 47,50 en dan € 2,00 extra voor een vaste telefoonlijn. Neem ik er tv bij met opnemen dan koste dat gisteren 7 oktober 2019 €62,50 + € 1,00 voor een vaste telefoonlijn. Vandaag 8 oktober 2019 is € 62,50 en €2,00. voor een vaste telefoonlijn. De prijzen van KPN mobiel zijn hezelfde gebleven maar nog steeds duurder dan Telfort mobiel. Wat is nu het voordeel?
Badge +19
Als je puur voor de prijs gaat moet je niet bij kpn zijn. Voor kwaliteit wel. Het mobiele netwerk behoort tot de top van de wereld. Hetzelfde geld ook voor het netwerk in de grond. Ook de randapparatuur is gewoon goed. Dat wil niet zeggen natuurlijk dat er nooit iets mis gaat. Ik ken diverse mensen die zijn overgestapt naar een prijsvechter en die zeggen toch het is het net niet.
Reputatie 2
Dat is ook de reden dat ik al heel lang bij Kpn ben en ook mijn mobiele abonementen bij Telfort/kpn heb. Ook onze kinderen hebben tv van kpn. Betekent niet dat je geen kritiek mag hebben. Jarenlang heb ik betaald voor een abonement tot 50Mbps en kreeg hooguit 12Mbps. Na lang aandringen en klagen is hier iets aan gedaan en was de snelheid 25Mbps terwijl ik voor 50Mbps betaalde. Maar ja, theoretische snelheden werd er gezegd mijn lijn kon max 38Mbps leveren, maar moest wel het volle pond betalen. Als ik bij de bakker een heel brood vraag en de bakker heeft maar een half brood dan hoef ik ook niet voor een heel brood te betalen.
Reputatie 6
Badge +8
... Als ik bij de bakker een heel brood vraag en de bakker heeft maar een half brood dan hoef ik ook niet voor een heel brood te betalen.

Als de bakker je van te voren informeert over het feit dat je maar een half brood krijgt maar je wel voor een heel brood moet betalen en je gaat daarmee akkoord, hoef je de volgende dag ook niet terug te komen om te klagen dat je voor een heel brood hebt betaald. 🙂
Reputatie 2
Precies als je van te voren geinformeerd wordt heb je de keus of je hiermee accoord gaat. In de tijd dat ik mijn abonnement afsloot werd er niet gesproken over haalbare snelheden. Er werd alleen gezegd als u ver van de centrale woont is de snelheid niet haalbaar. Ik woon nog geen 1 km vanaf de centrale. Pas jaren later, mede onder druk van consumentenorganisaties, werd de haalbare snelheid vermeld. De reden dat ik bij kpn ben geleven is omdat ze een storingsvrije internetverbinding hebben.

Reageer