Beantwoord

Overstappen

  • 28 July 2020
  • 9 reacties
  • 139 keer bekeken

Beste KPN,

 

sinds 15juni ben ik geen klant meer van jullie, ik heb gebruik gemaakt van de overstapservice van mijn nieuwe provider en door jullie zelf is deze overstap bevestigd. Echter heb ik hierna direct nog betaald voor de maand erop, om vervolgens de maand erop weer een factuur te krijgen voor de maand er op. Een nette eind afrekening binnen 6 weken zou toch een stuk netter zijn dan 2 facturen voor iemand die geen klant meer is van jullie.

 

mvg

icon

Beste antwoord door Rutger van KPN 5 August 2020, 15:29

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Hoi @DaBreezo, met de overstapservice is de provider waarnaartoe je overstapt altijd verantwoordelijk om dit goed af te handelen. Daarom raad ik je graag aan om contact op te nemen met jouw nieuwe provider zodat zij uit kunnen zoeken waar dit fout is gegaan. Succes!

Dat heb ik uiteraard gedaan, maar als KPN zelf een bevestiging stuurt met een overstap datum dan mag ik er toch vanuit gaan dat dit correct over gekomen is?

Reputatie 7
Badge +15

@DaBreezo Welkom op het forum. Op het moment dat je overstapt naar een andere provider of besluit om op te zeggen bij KPN dan ontvang je vaak inderdaad nog een factuur. Dit komt ook doordat je je abonnement vooruit betaald. Soms valt de facturatiedatum enigszins ongelukkig waardoor je nog een factuur ontvangt, dit is een geautomatiseerd proces. Daarna ontvang je een slotfactuur voor het bedrag dat je teveel betaald hebt. Als je voor mij je forumprofiel zou willen invullen dan controleer ik voor je of je slotfactuur er al is of wanneer je deze kunt verwachten. 

Hoi Dabreezo

Hier hetzelfde verhaal, ze hebben bij mij ook 2 maanden door laten lopen, vergissinkje of u wel even wil betalen dan krijg je het bij eindafrekening terug, ze zijn van lotje getikt bij de kpn... opgezegd per eind mei en 22 juni laatste dag, ik heb alles teruggeboekt en krijg nu waarschijnlijk een incasso op mijn dak voor de fouten die de kpn maakt136 euro alsof ik dat even uit mijn mouw schud.…

Ik ben hier op t forum al bezig  geweest en heb inmiddels ook telefonisch contact gehad, dat was echt een lachertje, die snapte zichzelf echt niet, hoop dat het opgenomen is en dat ze terug  kunnen luisteren wat hun medewerker mij voor een nonsens verteld. 

Je hebt nu goed gedaan door even aan de bel te trekken nu gaan ze voor je kijken en inzien dat ze een maand extra opzegging erbij hebben geplakt, excuses van hun kant en met de eindafrekening wordt het rechtgebreid, zullen er meerde zijn die een maand later pas hun opzegging krijgen??? 🤫🤫

Succes groetjes Lonneke

Als je om problemen verlegen zit kun je inderdaad handelen zoals bovenstaand. Maar het makkelijkst is om gewoon te betalen en daarna via de eindafrekening het teveel betaalde terug te krijgen. Scheelt meer ergernis dan je hakken in het zand zetten.

He henk2304,

Het MAKKELIJKST zou zijn als Kpn zijn administratie op orde heeft, en mij niet 2 maanden door laat betalen , ik ga geen 136 euro uit mijn portomonnee trekken voor hun fouten.....en ik ben niet de enige blijkt.....

Reputatie 7
Badge +15

@Ikkealweer Jouw situatie is wel anders dan de situatie van de topic starter. Er lijkt bij jouw opzegging iets mis te zijn gegaan waardoor het abonnement nog een maand doorgelopen is. Ik zie dat de factuur van juni die dus teveel betaald is al verrekend is met een credit factuur door 1 van mijn collega's. De situatie is bovendien extra ongelukkig omdat de datum opzegging gelijk is aan de factuurdatum, waardoor je inderdaad een volledige maand extra vooruit betaald. Voor juli zal dus nog een slotfactuur volgen. 

Hoi het is exact hetzelfde als het topic hierboven, juni is niet gecrediteerd maar juli, maar we gaan het zien ik betaal niks en hoop dat het opgelost wordt, jammer dat de afsluiting zo moest gaan, houd niet zo van zure appels

Suc6!