Overstappen lastig? Voor KPN wel!

• 29 december 2012
  • 14 reacties
  • 9415 keer bekeken

Goedenavond,

Ook in Berlicum hebben we de overstap naar glasvezel gemaakt.

Na lang wikken en wegen voor KPN als provider gekozen met de slogan "Wij regelen dat je huidige internetaansluiting probleemloos overgaat naar KPN: geen dubbele kosten en geen moment zonder internet".

Maar blijkbaar heb ik de kleine lettertjes niet goed gelezen; "geen moment zonder internet" betekent bij KPN dat je eerst drie werkdagen moet wachten voordat KPN met je storing aan de slag gaat en dat de oplossing van het probleem nog veel langer op zich kan laten wachten.

Afgelopen woensdag (2de kerstdag) heb ik gemeld dat ik geen internet, tv en telefoon had en dus moet ik nog tot maandag wachten voordat KPN er ook maar naar kijkt. Aankomende dinsdag hebben we nieuwjaarsdag dus dat betekent dat ik dan al een week van de buitenwereld afgesloten ben voordat er ook maar iets gaat gebeuren.

De storing heeft iets te maken met het feit dat er een ander IP adres aan mijn adres hangt dan in de database bij KPN. Je zou zeggen dat dit een kwestie is van één de IP adressen wijzigen maar volgens KPN zie ik dat helemaal verkeerd.

Ik heb dus al weer heel wat tijd gezellig met medewerkers van de servicedesk kunnen kletsen en naar vrolijke muziek kunnen luisteren als ik weer in de wacht gezet werd. Voor nu rest me niets anders dan lijdzaam af te wachten (het woord "terugkoppeling" hebben ze bij KPN  

overigens ook niet hun database staan).

Groeten van een nu al ontevreden klant  

14 reacties

Reputatie 5
Badge +7
Beste BeeHives,

Vervelend te horen dat het een en ander op deze manier verlopen is, excuses daarvoor. Graag hoor ik van je of ik nog iets kan betekenen met betrekking tot de storing, of is dit inmiddels verholpen? Zo niet, ontvang ik graag in een privébericht je postcode, huisnummer en telefoonnummer, dan pak ik het voor je op.

Met vriendelijke groet,

Jeroen

Hallo,

Daar ben ik weer, het is nog steeds niet in orde.
Ik reageer nu pas omdat ik eerder niet meer met mijn account op dit forum terecht kon?

Uiteindelijk heb ik iemand van de helpdesk aan de telefoon gehad die me wist te vertellen waar het aan lag. Het bleek dat ik nog niet geactiveerd was en dat dit op 16 januari zou gaan gebeuren. Nu hang ik weer in de wacht bij de service desk want je raadt het al er is niets geactiveerd op 16 januari.

Ik wacht nu of deze dame me verder kan helpen want de medewerker die ik zojuist aan de lijn had zei dat alles in orde was en was iets aan het checken en verbrak daarbij de telefoonverbinding. Allemaal wel heel gezellig dat dan weer wel maar tot nu toe dus nog geen streep verder. Ik hang dus nu in de wacht en hoop dat het zo meteen allemaal opgelost gaat worden. Zo niet dan ga ik zo meteen Jeroen mailen want dat was eerder dus ook niet mogelijk. De dame nu weer aan de lijn en die vertelde dat ze er met zijn allen niet uit komen. De technische dienst gaat ingeschakeld worden en die gaan er binnen 24 uur iets aan doen (waar heb ik dit meer gehoord?). Ik heb aangegeven dat ik graag wel iets teruggekoppeld wil krijgen omdat ik vorige keer na een week zelf heb moeten bellen. Ojee na 20 minuten wordt dit gesprek ook weer afgebroken. Dus ze zijn toch met iets aan het rommelen. Ik bel namelijk via internet (kpn geeft je al toegang tot internet alvorens je geactiveerd wordt). Er belt helaas niemand terug naar mijn 06 nummer wat wel bekend is. Nu maar weer opnieuw bellen via mijn mobiel (dit kost weer centjes). De wachttijd is alweer langer dan we gewend zijn, ik weet niet wie ze hier  met "we" bedoelen, mij in ieder geval niet want ik ben al gewend aan de lange wachttijden. Nu kan ik het hele nummer "You are my destiny" van onze Lionel afluisteren wat geregeld onderbroken wordt door "Een ogenblik geduld a.u.b."

He, wacht ik zie in de onderhoek iets langs flitsen van KPN. Het blijkt een nieuw wachtwoord te zijn om in te loggen in "Mijn KPN". Zo we zijn weer wat verder, na nu weer 16 minuten aan de telefoon te hebben gehangen. Deze mijnheer wist me te vertellen dat er een administratief probleem is omdat er geen activeringsknop verschijnt. Hij wist ook niet waarom ik niet te horen had gekregen dat er op 16 januari geactiveerd zou gaan worden. Wel wist hij dat het tot maximaal vijf werkdagen kon duren voordat de achterban (technische dienst) dit op zou pakken maar hij had goede hoop dat dit morgenavond al voor elkaar zou zijn. Er zou ook nu geen terugkoppeling komen ik moet gewoon elke dag even controleren of het nu wel werkt. Wordt vervolgd.................

Een gedesillusioneerde KPN gebruiker

Hoi allemaal,

En weer een update, wou dit al eerder doen maar weer probleem met inloggen.

Nog steeds geen internet, telefoon of tv van KPN, we zijn inmiddels meer dan een maand verder!

Afgelopen zaterdag (19 jan) maar weer eens een keer gebeld omdat ik van niemand iets te horen kreeg.

Wel een persoonlijk bericht gekregen (18 jan)  maar hier kon ik niet bij omdat ik niet in kon loggen.

Dit bericht inmiddels wel gezien maar hier stond niet meer in dan dat een medewerker het wel erg lang vond duren en maar dat het goed ging komen.

Afgelopen zaterdag dus gebeld en na het bericht dat de wachtijden langer waren dan we gewend waren en 20 minuten in de wacht kreeg ik een weer een vriendelijke medewerker aan de telefoon. Hij had alles weer bekeken en dacht dat er maandag 21 jan iets zou moeten gebeuren en hij  zou me persoonlijk die dag terug bellen!

Natuurlijk weer niet gebeurt en deze medewerker belt me op maandag terug met de medeling dat er dinsdag of woensdag een monteur met me contact op ging nemen om een afspraak te maken. Hij  zou vrijdag weer contact met me opnemen over de status.

Geweldig want ik ben nog nooit terug gebeld door een medewerker van een service desk.

Afijn donderdag belde hij me alweer en natuurlijk had er verder nog niemand contact met me opgenomen. Hij had wel positief nieuws want hij zag dat ze er die donderdag mee bezig waren. Hij zou me vrijdag weer terug bellen want nu zou het echt snel goed gaan komen.

Nu is het zondag 27 jan en ik heb zojuist gezien dat ik nog niets kan activeren dus ik ga zo maar weer eens bellen en horen wat de status is.

Wordt vervolgd........

Andere provider of toch bij Ziggo blijven?

Ook op zondag is de wachtijd langer dan we gewend zijn. Toepasselijke muziek van Timkro, "**bleep** (dit woord mag je niet gebruiken in dit forum al zou je dit soms wel willen) knows I'm in desperate need of some kind of clarity". Na een kwartier en de de gebruikelijke vragen gaat ook deze medewerker weer overleggen want hij weet het zo ook niet. Hij komt terug met de medeling dat de technische dienst er wel mee bezig is maar uit de logging blijkt niet wat ze gedaan hebben. Hij is helaas morgen zelf vrij maar laat wel een bericht achter voor zijn collega's. Hij vindt het niet kunnen dat het na 10 dagen nog niet opgelost is. Hij vraagt me om morgen voor 22:00 uur terug te bellen want op zondag is er verder niemand aanwezig die iets kan betekenen.

Morgen meer......

Weer een dag verder maar niets opgeschoten voor wat betreft KPN.

Vanavond service desk gebeld (wachttijd langer dan u van ons gewend bent) en op verzoek van alweer een heel vriendelijke mijnheer mijn experiabox gereset. Na een half uur zou ik misschien een activatie knop moeten krijgen want er was weer iets mee gedaan.

Na een uurtje weer teruggebeld want uiteraard was er geen activatieknop te bekennen.

Na "wachttijd langer dan u van ons gewend bent" weer een andere medewerker aan de lijn en volgens deze medewerker heeft de technische dienst blijkbaar niets gedaan om het probleem op te lossen en ook hij vond 10 dagen te lang duren. Ik heb hem daarop maar weer eens uitgelegd dat ik al vanaf 26 dec met dit onderweg ben en dat het inmiddels alweer 11 dagen geleden is (17 jan) dat KPN hier officieel mee aan de slag ging. Deze medewerkers gaat dit escaleren naar zijn manager zodat er langs deze weg meer druk op de technische dienst uitgeoefend kan worden omdat het zo niet opschiet.

Vandaag of morgen gaat men hier mee aan de slag en ik mag blijven proberen of ik een activatie knop zie verschijnen.

Tja wat moet ik er verder van zeggen...... 

Goedeavond,

Update: dag verder, nog geen activatieknop.

Dus dan moet het morgen voor elkaar zijn.

Morgen weer meer...

Hoi,

Gisteren geen update want ik kon hier weer niet bij!

Gisteravond dus weer gebeld naar de service desk en aangegeven dat er niets veranderd was t.o.v. de vorige keer. Blijkbaar heeft dus ook de manager maar beperkte invloed. Deze medewerker was erg duidelijk en gaf aan dat ik tijdens kantooruren maar terug moest bellen om direct een afspraak te maken. Ik heb fijntjes aangegeven dat bij mij de maat langzaam vol is.

Ik hang nu weer aan de telefoon met een medewerker en ben benieuwd wat ik nu weer ga horen.

Weer een hele tijd aan de telefoon gehangen en nu wordt er weer beloofd dat er een monteur met mij contact op gaat nemen (dus niets directe afspraak). Deze keer wordt aangegeven dat dit wel drie werkdagen kan gaan duren. Als ik maandag niets gehoord heb dan moet ik maar weer terugbellen. Ook deze medewerker vindt het echt niet kunnen en geeft aan dat er nu echt iets moet gebeuren.

Hier gaan wel kosten voor in rekening gebracht worden maar deze krijg ik vergoed.

Heel langzaam begin ik mijn geduld te verliezen...

Hoi,

Goed nieuws, afgelopen vrijdag is er een monteur langs geweest, is een paar uurtjes bezig geweest. Een keer op en neer gereden naar het centrale verdeelpunt en daar bleek iets niet goed te zitten. De lijn was niet aan mijn huis toegewezen of zoiets (ik was zelf niet thuis).

Het weekend weggeweest en dus geen tijd om te testen maar er is een activatie knop aanwezig. Nu naar bed dus ik ga hier nog mee aan de slag.

Ben benieuwd, zeker na de uitzending van Radar vanavond!

Hoi Allemaal,

Even niet met mijn KPN gebeuren bezig geweest, lekker wezen skiën in Frankrijk!

Maar goed nu zojuist dus de Activatie button ingeduwd.

Onderstaande melding verschijnt maar van technische problemen bij KPN schrik al niet meer.

Uw diensten worden geactiveerd

In verband met een technisch probleem in ons netwerk kan het activeren van uw dienst in sommige gevallen pas na enkele uren succesvol uitgevoerd zijn.

Interactieve TV is geactiveerd

U kunt nu gebruik maken van Interactieve TV met KPN Glasvezel.

Internet

Bekijk hier uw gekozen internetsnelheid

Down - upload

50 - 50 Mb/sec

Bellen

Bekijk hier uw abonnement voor Bellen en uw eigen telefoonnummer(s).

Bellen wordt geactiveerdVerwerking van de activatie kan enige tijd duren en verschilt per dienst. Op de pagina Mijn producten is per dienst te zien of de activatie gereed is.

Het lijkt erop dat ik televisie zou moeten kunnen kijken en dat ik veel sneller kan Internetten dan bij Ziggo, bellen is er nog even niet bij.

Ik ben benieuwd en ga eens kijken of het allemaal klopt, ik meld me weer.

Groeten van een bijna helemaal geactiveerde KPN gebruiker. 

Hallo,

Om maar gelijk met het goede nieuws te beginnen; ik kan digitaal TV kijken.

Dit was een fluitje van een cent na activatie kreeg ik per mail een code en daarmee kon ik de ontvanger weer activeren.

Maar helaas is er verder nog geen reden om te juichen, internetsnelheid lijkt nergens op en DMZ werkt niet.

Downloadsnelheid is 36 Mb/s en uploadsnelheid 18 Mb/s dus dat komt niet in de buurt van 50 Mb/s up en down.

DMZ aangezet in modem maar Voipbuster werkt niet en ook mijn dynamic DNS werkt niet. Beide gebruik ik al jaren naar volle tevredenheid.

Dus het wordt tijd om de service desk weer te bellen, wel met mijn mobiel want de telefoonlijn via Voipbuster valt elke keer na enkele minuten weg.

Dit keer zonder wachttijd gelijk een medewerker aan de telefoon en die wist me gelijk duidelijk te maken dat DMZ niet ondersteund wordt voor KPN (dit staat volgens mij ergens bovenaan op hun lijstjes want hij was hier heel snel mee). Ik heb uitgelegd dat in de KPN Experia Box wel degelijk de mogelijkheid bestaat om DMZ te gebruiken.

DMZ is feitelijk een andere naam voor een extranet, een gedeelte van het netwerk dat voor de buitenwereld volledig toegankelijk is (wiki). 

Maar ik heb al gemerkt dat de instructies duidelijk zijn DMZ is not done bij KPN.

Over de snelheid werd nog opgemerkt dat ik een ander speedtest kon proberen (Reggefiber Ookla) maar ook dit leverde hetzelfde resultaat op. 

Advies was om ook het modem nog maar een keer te resetten misschien dat het dan goed zou komen met DMZ. De snelheid zou ik op een andere PC nog een keer moeten testen om er zeker van te zijn dat het niet aan de PC lag.

Ik ga dit laatste nog een keer direct op de Experia Box testen (ik hang nu via de Fritzbox aan de Experia.

Ik heb alvast gevraagd hoe ik van KPN af kon komen maar de medewerker gaf aan dat ik er waarschijnlijk voor een jaar aan vast zou zitten omdat DMZ geen reden zou zijn om het abonnement te beëindigen. Voor mij is geen DMZ een No-Go dus dat zullen we nog wel eens zien :@

Wordt vervolgd...

Hallo,

Vanaf nu ben ik telefonisch bereikbaar via KPN.

Helaas blijf ik nog met een aantal problemen zitten.

Gisteren contact opgenomen met de service desk en daar werd na overleg met de achterban aangegeven dat ze me niet kunnen helpen voor wat betreft DMZ en VOIP (VOIPBuster).

Het enige advies wat nog kon worden gegeven is om mijn vraag in dit forum te stellen en dan maar af te wachten.

Dus bij dezen zou ik onderstaande vraag willen stellen;

Hoe kan ik mijn Fritzbox router direct (via de experia box V8) aan internet gehangen, dus zonder dat de experia box iets beïnvloedt?

Op dit moment heb ik in de experia box het vinkje bij DMZ aangevinkt en daar het IP adres van mijn Fritzbox ingevoerd (192.168.2.1). Probleem op dit moment is dat bij een uitgaand telefoongesprek na enkele minuten de verbinding verbroken wordt. Ook de automatische update request vanuit mijn Fritzbox naar dynamic DNS provider dyndns.org werkt niet meer.

De service desk gaf aan dat er misschien moderaters zijn die iets zouden kunnen betekenen in de vorm van een ander modem opsturen, maar natuurlijk hoop ik ook op reacties van andere tobbers.

Bij voorbaat dank voor een reactie.

Goedemorgen,

Zojuist weer met de servicedesk aan de telefoon gehangen omdat ik een eerste factuur van KPN gehad heb die niet klopte met hetgeen afgesproken was.

Na dit uitgelegd te hebben gaan ze nu alsnog zorgen dat op de de factuur de kortingen verwerkt gaan worden waar ik recht op heb.

Ik heb ook aangegeven dat ik extra kosten moet gaan maken om het probleem met DMZ en VOIPBuster opgelost te krijgen. Maar hier werd op gereageerd dat ze dit echt niet ondersteunen dus als ik hier zelf mee aan het klooien ga en ik krijg dit voor elkaar dan is dit fijn voor mij maar de kosten worden niet vergoed door KPN. Ik heb proberen uit te leggen dat dit de omgekeerde wereld is, het gaat hier niet om ondersteuning maar wat KPN doet is restricties aanbrengen in het internet verkeer.

De KPN medewerker gaf aan dat dit er inderdaad mogelijk eigenbelang bij zat omdat ze zelf een VOIP provider zijn. Ik heb aangegeven dat dit voor mij niet acceptabel is en omdat ook hier op het forum geen enkele moderator ook maar reageert op deze post ik niet verder wil met KPN.

De medewerker gaf aan dat ik op deze gronden het abonnement niet kon beëindigen maar hij zou dit verder door zetten. 

Als het goed is wordt ik binnen zeven dagen telefonisch benaderd.  

Reputatie 4
Badge
Alhoewel ik persoonlijk vind dat de modems van KPN inderdaad behoorlijk zijn dichtgetimmerd, ben ik het absoluut niet eens met je post. Strikt genomen heb je gewoon een internet(evt. plus bellen en itv) abonnement. Als jij instellingen in je router wilt wijzigen, dan is dat natuurlijk voor je eigen rekening. Succes met het vinden van een provider die je gaat helpen met DMZ en Voipbuster, ik hoor graag van je welke dat is! :D

Hallo Donnie,

Bedankt voor je reactie.

Over de definitie van internet verschillen we duidelijk van mening.

Inderdaad beschik ik over een verbinding naar het internet en kan ik hierdoor TV kijken en bellen.

Maar ik kan over deze verbinding geen gebruik maken van andere VOIP providers dan KPN.

Dus zoals ik al aangaf vraag ik niet om ondersteuning maar ik vraag of KPN deze "blokkade" op wil heffen. In de Experia box bestaat wel de mogelijkheid om DMZ aan te vinken maar daarmee kom ik dus niet verder.

Ik ben dus niet op zoek naar een provider die met gaat helpen met DMZ en VOIPbuster want dit kan ik zelf wel instellen. Als ik op dit moment mijn kabeltje weer terug steek in het kabelmodem van Ziggo kan ik probleemloos VOIPbuster gebruiken (zoals ik dit al jaren doe).

Helaas heeft KPN aangegeven dat ik het abonnement niet kan beëindigen om deze reden en daarmee zou ik dus tot volgend jaar februari vastzitten aan KPN.

Ik ben hierover gisteren twee keer benaderd door twee verschillende medewerkers van KPN.

Een van de medewerkers liet zich ook ontvallen dat hier ook een stukje eigenbelang bij kwam kijken.

Hier ben ik het uiteraard niet mee eens dus ik ga nu aan de slag met rechtsbijstand en ga dit verhaal voorleggen bij Tros Radar met de vraag of zij nog iets voor me kunnen betekenen.

Ik heb nog niemand iets horen vertellen over een bepaling in de kleine letters die hier iets over zegt  maar misschien dat ik me hier ook maar eens in moet verdiepen (helemaal geen zin in:()

PS zijn er nog meer mensen die last hebben van verstoringen in het TV signaal? Hier zie ik vrij veel haperingen in het signaal.

Wordt weer vervolgd.....

Reageer