Beantwoord

Overstappen naar KPN

  • 5 June 2019
  • 11 reacties
  • 1508 keer bekeken

Is het mogelijk dat een medewerker (monteur) van KPN ( indien hij in de buurt is van mijn woonadres) bekijkt of overstappen naar KPN compleet mogelijk is indien gebruik wordt gemaakt van de telefoonaansluiting in de woonkamer.
Is dan de radio te gebruiken zonder dat de TV is ingeschakeld? Welke materialen zijn dan benodigd?
Indien dat geen problemen geeft wil ik overstappen naar KPN Compleet. (op dit moment heb ik radio en TV van Caiway).
Zelf ben ik geen techneut en ik zie dan "overal " problemen.

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 9 June 2019, 18:28

Bekijk origineel

11 reacties

Je zou hiervoor de postcode check van KPN kunnen gebruiken.

Je kan radio luisteren zonder dat de tv aanstaat. Hiervoor heb je een externe geluidsbron nodig een soundbar of andere geluids installatie.
Ik heb een complete geluidsinstallatie, maar ik vraag mij af - werkt dit zonder dat de tv aanstaat. Heb je dan 1 of 2 afstandsbedieningen nodig. Ik zou het zeer op prijs stellen als een "techneut" het een en ander
zou bekijken.
Je verbindt de tv ontvanger indien mogelijk met een optische kabel aan de installatie.

De tv kan je koppelen aan de afatandsbediening van de tv ontvanger, de geluids installatie zal je wel zelf aan en uit moeten zetten.

Je hebt geen internet van Caiway omdat je het alleen over radio en tv hebt?
De belangrijkste vraag kan namelijk zijn kan KPN de gewenste internet snelheid leveren.
Tv en daarmee radio kan je niet afnemen zonder internet.
Reputatie 7
Badge +21
Goedenavond @Gedo. Welkom op het KPN Forum! Wat goed dat je deze vragen van te voren stelt. Zoals @Galdor68 al aangeeft kan je de postcodecheck gebruiken om te bekijken wat de maximale snelheid is op jouw adres. Mocht je willen dat ik het voor je uitzoek, laat dan je postcode en huisnummer achter op het Forum profiel.

Er is een mogelijkheid om de tv-ontvanger aan te sluiten op een geluidsinstallatie d.m.v een optische kabel of een Jack-Tulp audiokabel. Natuurlijk moet er dan wel een vrije poort over zijn op jouw geluidsinstallatie. Zou je een foto kunnen maken van de aansluiting van jouw geluidsinstallatie en in dit topic willen delen? Er wordt standaard een Jack-Tulp audiokabel meegeleverd. Houd rekening met de afstand van de tv naar jouw geluidsinstallatie, de kabel die meegeleverd wordt is 1,2 meter. Natuurlijk zijn er ook langere kabel verkrijgbaar, deze zal je dan zelf moeten aanschaffen.

Vaak is het mogelijk om de tv en tv-ontvanger te bedienen met één afstandsbediening te bedienen. Wat is het merk/model van jouw televisie?

Helaas is het niet mogelijk om van te voren een monteur bij je thuis langs te laten komen. Het is wel mogelijk om telefonisch contact met jou op te nemen en alle mogelijkheden te bespreken. Laat je mij weten of je hier gebruik van wil maken? Ik hoor graag van je!
Hallo Vikash,


Bijgaand een foto van de radio (Harman Kardon) aansluitingen. Afstand plaats TV - radio is minder dan 1,2 meter. Mij TV is van het merk Loewe model Art32 LED DR+.
Op dit moment is de Exp. Box via een kabel verbonden - met een aansluitingsdoosje KPN - in de meterkast.
In mijn woonkamer is een officiële aansluiting van KPN voor mijn vaste telefoon. Van de aansluiting van de telefoon naar mijn TV is ongeveer 10 meter. Is het ook mogelijk om de Exp. box aan te sluiten op de
KPN telefoonaansluiting in de woonkamer i.p.v. de aansluiting in de meterkast?
Als dat allemaal zou lukken, verwijderd de monteur dan de oude kabels?
Kan ik mijn radio blijven gebruiken met oa. CD draaien , dvd afspelen?
Uw antwoord zie ik met belangstelling tegemoet.
Met vr. groet,
G. van Dongen
Reputatie 7
Badge +21
Ik ken deze versterker niet maar, zoals ik het bekijk kan je de tv-ontvanger op deze poort aansluiten. @PeterG misschien kan jij hier iets over vertellen.


Op deze pagina kan je het merk/model van jouw televisie invullen om te bekijken of het mogelijk is om de KPN afstandsbediening te koppelen. Helaas lukt het niet met alle televisies, de meeste wel.

Wanneer je een abonnement afsluit bij KPN kan je ervoor kiezen voor een installatiemonteur. Deze monteur komt bij jou op bezoek zodra de verbindingen gereed zijn. Een KPN monteur kan bepalen of het mogelijk is om de ExperiaBox in de woonkamer te plaatsen.
Klopt, @Vikash . Ben het met je eens. Analog audio in 2 is beschikbaar. Voor links (wit) en rechts (rood). Daar kan dus het audio out van de ontvanger direct in opdat je radio kunt luisteren zonder de tv aan. En natuurlijk ook het tv-geluid op weer te geven 😁

Waarom er bij analog audio in 1 alleen op "rechts" (rood) is aangesloten... daarop krijg je dan maar op 1 speaker geluid lijkt mij.

Zo te zien is dit een combi: BlurayDisc-speler (hdmi out tenslotte)/versterker/FM-radio in één. Die FM-radio kan bij KPN niet gebruikt worden. Radio gaat via dezelfde ontvanger als tv.

Als je met Caiway nu al een losse ontvanger gebruikt veranderd er feitelijk vrijwel niets. Het wordt dan alleen de ontvanger van KPN.
Goede avond,

Bedankt voor jullie reacties.
Op dit moment functioneert radio/tv (via Caiway) en internet (via Kpn) goed.
Ik wilde het totale pakket onderbrengen bij Kpn.
Maar ik heb nu mijn bedenkingen. Misschien dat er in de toekomst
toch een monteur van KPN (als hij in de buurt is van mijn woonadres) het
een en ander kan bekijken.( Ik ben overigens al meer dan 55 jaar klant van
Kpn.)
Nogmaals voor jullie reacties.
Met vr. groet,
Gedo
Reputatie 7
Badge +21
Als je twijfelt moet je het inderdaad niet doen. Ik verwacht zelf geen problemen, maar ik durf geen toezeggingen te doen. Mocht je toch nog vragen hebben, dan weet je ons te vinden!
Het gaat prima werken icm KPN. Alleen is radio bij KPN via de digitale ontvanger die je aan kunt sluiten op de versterker. Gewoon met de bekende tulpplugjes.
FM radio, via die coax, werkt bij KPN niet. Maar op je foto zie ik daar ook geen plug in zitten.
Vikash

Bedankt voor het antwoord. Voorlopig blijf ik bij Caiway en Kpn.

Met vr. groet,
Gedo

Reageer