Overstappen naar KPN

• 17 maart 2013
  • 7 reacties
  • 7337 keer bekeken

Ik ben voornemens over te stappen van Tweak Glasvezel (KPN reseller) maar KPN Glasvezel. Nu vroeg ik mij af of iemand hier ervaring mee heeft.

- Hoe lang duurt een overstap gemiddeld?

- Zit ik een tijd zonder internet signaal?

- Momenteel gebruik ik een eigen modem/router met OpenWRT met VLAN ondersteuning, kan ik deze blijven gebruiken?

7 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Beste Dkanbier,

Het aanvragen van een glasvezelpakket duurt normaliter (als de woning gereed is voor glasvezel, wat bij jou wél het geval is) ongeveer 3 á 4 weken. Je zit niet zonder een internetverbinding omdat KPN jou aanraadt om de andere diensten door te laten lopen totdat je bent aangesloten bij KPN. Wij raden  je aan om alleen KPN apparatuur te gebruiken voor je diensten. Natuurlijk kun jij hierin je eigen beslissing maken, maar wij ondersteunen geen andere apparatuur. 

Ik hoop je hierbij voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

Burhan

Hi Burhan,

Maar als ik Tweak niet opzeg, krijgen KPN en Tweak dan geen ruzie over van wie de glasvezel lijn is? Is deze niet zoals bij ADSL "bezet" op het moment dat ik bij iemand een contract heb?

Reputatie 5
Badge +11
Beste Dkanbier,

Hier heb je een goed punt. Het komt niet zo vaak voor dat men overstapt van de ene glasvezelprovider naar een andere. Vandaar dat ik iets te snel mijn antwoord klaar had. Ik ga dit voor je uitzoeken en kom hier snel op terug. Het kan inderdaad voorkomen dat wij de lijn dan niet in gebruik kunnen nemen.

Je krijgt van mij snel een reactie.

Met vriendelijke groet,

Burhan

Reputatie 5
Badge +11
Beste Dkanbier,

Ik heb het even voor je nagevraagd. Het kan wel zo zijn dat je zonder diensten komt te zitten. In dit geval wil ik je best een dongel en Digitenne aanbieden.

Kortom: ik kan niet garanderen dat het vlekkeloos wordt overgenomen omdat dit ook deels door jouw oude provider vrijgegeven dient te worden.

Ik hoop je hierbij voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

Burhan

Als ik je een tip mag geven? STAP NIET OVER NAAR KPN!!!!

Of je moet erg graag bedonderd willen worden, of een mega trage verbinding willen, teveel willen betalen, een beroerde klantenservice willen, maanden op antwoorden en beloftes willen wachten... Dán moet je het doen, dan weet ik zeker dat je een tevreden klant van KPN zal zijn.

Beste tip is inderdaad niet doen!!!
duurde bij mij 6 maanden voor ze alles op orde hadden 

Nu is er over elke provider wel te klagen natuurlijk, maar het feit dat zowel Tweak als KPN eigenlijk geen klaar antwoord hebben over hoe dit afgehandeld moet worden geeft niet al te veel vertrouwen op een gemoedelijke overgang.

Ik kijk het ook nog even aan. De aangedragen oplossing van een dongle met Digitenne is wel werkbaar voor een paar dagen, maar ik zit er niet op te wachten daar maanden aan vast te zitten. 

Reageer