Beantwoord

Overstappen naar KPN, geen aansluitpunt in huis

  • 13 January 2020
  • 8 reacties
  • 3880 keer bekeken

Badge

Ik heb momenteel internet en televisie van ziggo. Echter ben ik de laatste tijd steeds minder  tevreden met deze provider en wil ik graag overstappen naar KPN. Probleem is dat waar ik ook kijk, ik zie nergens in ons huis een aansluiting van KPN zitten. Als bijkt dat deze in de woning niet aanwezig is, moet ik dan extra kosten betalen om de diensten van KPN te gaan gebruiken?

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 26 January 2020, 12:30

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hi Danny, welkom op het forum. 

Of en welke kosten er in rekening worden gebracht hangt van de situatie af. Loopt er helemaal geen kabel van ons naar je woning? Dan zal dit aangevraagd moeten worden met de nodige kosten. Dat kan ik voor je nakijken. Als er wel een kabel naar je woning loopt, dan hoort er ergens ook een IS/RA aansluitpunt aanwezig te zijn. Het kan zijn dat dit door oude bewoners is verwijderd of weg is gewerkt, kijk ook even in de meterkast. Zie plaatje hieronder. 

Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan kan ik in ieder geval kijken wat ik vanaf hier kan zien. 

 

 

 

Badge

Hoi Alex,

 

Bedankt voor je reactie. Ik heb nu de vorige bewoner gesproken. Deze zegt dat er wel een aansluiting in huis is, maar dat ze deze volledig achter het keukenblok hebben weggewerkt. Aangezien ze deze ook nog dusdanig hebben geplaatst dat ik daar niet bij kan zonder de keuken te slopen, kan ik hier dus niet meer bij.  Dit betekend dus dat er WEL een kabel in de woning is, maar dat er een nieuw IS/RA punt (bijvoorbeeld in de meterkast) moet worden geplaatst om daadwerkelijk over te kunnen stappen.

 

Worden er kosten berekend om een nieuw IS/RA punt in de meterkast te plaatsen in dit geval?

Zit niet te wachten op zoveel extra kosten, dus dan kan ik beter gewoon bij mijn huidige provider blijven.

 

Bedankt alvast voor je reactie.

Groetjes,

Danny

Via de kruipruimte misschien ?

Gaat het om een koopwoning dan de vorige eigenaar als verborgen  gebrek aanrekenen. Er is zo begrijp ik geen glasvezel beschikbaar dat ziet er weer anders uit.

Noem het mijn tik een van de eerste zaken die ik bekeek bij de bezichtiging van diverse woningen iets meer dan een jaar geleden.

 

Als je de kabel ergens kan vinden dan is het niet heel ingewikkeld.
Maar toch wonderlijk, als ik een keuken er voor zou willen zetten dan zou ik eerst die aansluiting verplaatsen, dan wel een luikje in de achterwand maken.
Maar ja, een keukenzetter is maar op een ding uit, zo snel mogelijk weer buiten zijn.
Kun je wat zien als je de plint onder het kastje weghaalt ?
Die zit er tegen aan geklikt, tenminste bij een “standaard” keuken.

Reputatie 7
Badge +24

Worden er kosten berekend om een nieuw IS/RA punt in de meterkast te plaatsen in dit geval?

Daar mag je wel vanuit gaan ja. 

Reputatie 7
Badge +24

Als je precies zou weten waar die zit, achter welk kastje, dan zou je daar de achterkant uit kunnen slaan. Maar ... hoe ga je daarna verder? Ga je dan de Experiabox in dat keukenkastje zetten? Zit er ook een stopcontact waar de stekker in kan voor de stroom? En hoe ga je de kabel vanuit dat keukenkastje naar je tv leggen?

Reputatie 7
Badge +24

Ik ga er ook vanuit dat er kosten in rekening zullen worden gebracht. Hoeveel dat is kan ik vanaf hier niet zeggen, ik kan namelijk niet inschatten hoelang het zal duren en hoeveel moeite het gaat kosten om een nieuwe punt aan te maken. Uiteraard kun je dit dan weigeren mocht je de kosten te hoog vinden. Als de kabel in de meterkast binnenkomt en daar aangesloten kan worden praten over hooguit enkele tientallen euro's, als kleine indicatie.