Beantwoord

Overstappen naar KPN, klopt D2D?

  • 29 January 2019
  • 9 reacties
  • 1626 keer bekeken

Badge
Net een uur geleden een KPN D2d medewerker aan de deur gehad (Abdul / Abdel ***). Hij wilde allereerst weten of ik glasvezel heb en bij welke provider ik nu zit (Ziggo). We zijn samen aan de keukentafel gaan zitten om verdere gegevens in te vullen. Ook had hij hierbij een aanbod waardoor ik minder ging betalen per maand. Ook moest ik mijn IBAN geven en handtekening zetten. Ik zou nog een bevestigingsmail ontvangen en had an 1 maand bedenktijd om wel of niet over te stappen. Achteraf heb ik spijt dat ik deze medewerker te woord heb gestaan en heb binnengelaten. Wat kan ik hier aan doen. Heb ook al naar KPN en Ziggo gebeld hierover en zelf een bericht achtergelaten op Politie.nl, als het blijkt dat ik te maken heb met oplichting. Wat moet ik hier nu meedoen
icon

Beste antwoord door Joran 29 January 2019, 17:52

Bekijk origineel

9 reacties

Hallo @MaJaWi1985 ,
op de afschriften van het contract behoort te staan hoe je een en ander stop kunt zetten.
Reputatie 7
Ik krijg hier een heel naar gevoel bij en ik hoop dan ook dat KPN met grote spoed wil controleren wie die colporteur geweest is die bij jou aan de deur geweest is.
Vul, als je dat nog niet gedaan hebt, jouw profiel vast aan via deze pagina. Die informatie is alleen zichtbaar voor jou en de moderators van KPN. Door je adresgegevens te verstrekken kan een moderator van KPN alvast gaan uitzoeken of er een colporteur in jouw straat actief geweest is.

Heb je overigens een afschrift/kopie van dat document dat je ondertekend hebt?
Reputatie 7
Ik zie overigens wel enige overeenkomsten met het onderstaande topic.

https://forum.kpn.com/internet-9/d2d-aanbieding-467054

Ik hoop dat KPN snel zal reageren.

Abdul / Abdel ... Aykut ?
Reputatie 7
Badge +28
Hoi Majawi, welkom op het forum. Jammer om te lezen dat je er zo'n vervelend gevoel aan hebt overgehouden. Ik verwacht niet dat dit oplichting is, er vinden in verschillende regio's sinds een paar weken d2d activiteiten plaats. Ik kijk dit wel graag voor je na. Kun je jouw adresgegevens in je profiel zetten? Dan neem ik contact op met de manager die hier over gaat. We zorgen er uiteraard voor dat je niet een contract aangaat die je niet wil. De maand bedenktijd komt me wel wat vreemd voor, dat is standaard 14 dagen.
Badge
Vanavond kwam ik dezelfde medewerker tegen op de galerij bij mij in het appartementencomplex.
Heb hem toen nog even gesproken. Hij zei dat als ik na morgen niks zou ontvangen via email of sms dat ik dan KPN weer zou mogen bellen.

Ik heb trouwens, ook voor de moderator(s) mijn gegevens ingevuld (het meeste kon ik niet invullen (ik ben namelijk klant bij Ziggo). de gegevens die ik kon invullen, heb ik via mijn gegevens achtergelaten

zouden jullie mij weer een reactie willen sturen, als het probleem is opgelost of kan worden opgelost

Bij voorbaat dank
Reputatie 7
Badge +28
Dat is helemaal prima. Je adresgegevens en het tijdstip zijn het belangrijkst en die gegevens heb ik. Ik neem contact op met de manager die over de huis aan huis verkoop gaat. Zodra ik meer weet laat ik het direct weten!
Reputatie 7
Ik snap niet hoe het kan dat een organisatie als KPN er niet voor zorgt dat de colporteur een eenduidig en duidelijk "bewijs van echtheid" overhandigt/achter laat en dat er à la seconde een bevestiging gemaild wordt. Als een simpele webshop daartoe al in staat is, waarom KPN dan niet?
Badge
Hallo allemaal,

Allereerst wil ik iedereen bedanken voor het meedenken en de hulp.
Vanmorgen kreeg ik de orderbevestiging per mail n.a.v. het gesprek van gisteren.
Ik heb vanmorgen zelf KPN gebeld en ze hebben de bestelling geannuleerd
Reputatie 7
Badge +28
Top @MaJaWi1985! Ik heb het gecontroleerd en de annulering is inderdaad gelukt. Misschien dat we je in de toekomst nog eens als klant kunnen verwelkomen maar in ieder geval niet meer via d2d verkoop. Je ervaring wordt teruggekoppeld naar de betreffende medewerker. Er mag geen onduidelijkheid zijn of de verkoper voor of namens KPN werkt.

Reageer