Beantwoord

Overstappen naar Ziggo en beƫindigen abonnement KPN gaat fout

  • 28 January 2019
  • 16 reacties
  • 3526 keer bekeken

Ik heb altijd bij kpn gezeten met telefoon, Internet, en televisie.
Nu ben ik een groot f1 fan, en bij de kpn kun je alleen via Duitsland kijken tenzij je een duur pakket neemt.
Dus ik wilde overstappen naar ziggo.
Daar zit ziggo sport standaart in het pakket zonder extra kosten.
Uiteindelijk de knoop doorgehakt en een pakket bij ziggo aangevraagd.
Vervolgens werd ik door kpn gebeld waarom ik wilde overstappen.
Ik uitgelegd dat ik graag f1 kijk, en via het Duitse kanaal was de f1 niet echt spannend.
De verkoper aan de telefoon kon mij een aanbod doen van 1 jaar gratis ziggo sport, omdat hij mij als trouwe klant niet kwijt wilde.
Ik stemde in .
De kpn wist mij te vertellen dat ik wel ziggo moest bellen,en mn pakket daar moest annuleren.
Dus dat deed ik braaf. Maar bij ziggo deden ze mij een Nog aantrekkelijker aanbod.
Dus ik met hun in zee.
De overstap service zou verder alles regelen.
Vervolgens laat kpn het contract gewoon ingaan.
Das erg jammer.
Ook ontvang ik nog steeds geen ziggo sport wat me beloofd was.
Na een telefoontje naar de kpn , meldde zij mij dat ik nooit een jaar gratis ziggo sport kan ontvangen want daar doen ze niet aan.
Nu ben ik dus vreselijk genaaid en zit een jaar aan kpn vast...
KLANTVRIENDELIJKHEID?
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 30 January 2019, 16:48

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Ik ben inmiddels bij ziggo. Abo, met VPN, 175 gbit/sec
mobiel inmiddels bij vodafone aangevraagd.

kan overal tv kijken en internetten tegelijk.
Reputatie 7
Badge +30
Hallo zuur, welkom! Op het moment dat onze retentieafdeling jou een aanbod doet met een korting komt dat met een nieuw jaarcontract. Daarom heb je in deze gevallen nog wel de annuleringstermijn van 14 dagen. Als jij echter niet binnen die 14 dagen aangeeft dat je toch naar Ziggo wilt gaan en ons aanbod wilt annuleren, wordt deze doorgevoerd. En dan zit je dus inderdaad met dat jaarcontract.

Vul je gegevens in op je profiel, en laat weten als je dit gedaan hebt. Dan ga ik kijken wat je opties zijn. En ook hoe het nu zit met Ziggo Sport. Want als die je is toegezegd als onderdeel van het aanbod hoor je die ook gewoon te krijgen.
Hallo erik.

Dank voor je reactie.
Probleem is dat omdat ik eerst naar ziggo zou overstappen, ziggo de overstap heeft aangeboden bij kpn. Die was goedgekeurd.
Daarna deed een verkoper van kpn mij een aanbod met 1 jaar lang ziggo sport gratis om mij bij kpn te houden.
Omdat ik daarmee heb ingestemd was de overstap van ziggo weer geannuleerd.
Daarna heb ik ziggo dus gebeld om het pakket te annuleren. Vervolgens krijg ik een beter aanbod van ziggo. De overstap zou geregeld worden door ziggo dus en ik hoefde verder niks te doen.
En juist daar is het fout gegaan. Want ik had blijkbaar zelf dus binnen 14 dagen het pakket bij de kpn weer moeten annuleren. En dat is dus niet gedaan, omdat ik volgens ziggo niks hoefde te ondernemen.
Inmiddels heb ik de aanvraag bij ziggo weer geannuleerd.
Dus ik blijf gewoon bij kpn omdat ik vast zit.
Alleen wil ik wel idd de beloofde ziggo sport. Want dat is de enige reden dat ik bij jullie blijf.
Als ik trouwens de namen doorgeef van de personen die ik gesproken heb bij kpn met de vraag of zij aan de telefoon kunnen komen , wil niemand me met 1 van die collega's doorverbinden

Groet.
Profiel ingevuld
Reputatie 7
Badge +30
Dank je, Zuur! Het kruist elkaar dan, in gevallen zoals dit. Op het moment dat je bij Ziggo bestelt met overstapservice krijgen wij bericht van Ziggo. Wij doen dan vervolgens eerst niks. Op het moment dat dan je abonnement bij Ziggo actief wordt, krijgen we weer bericht van Ziggo. Op dat moment zeggen wij, per direct, je abonnement bij ons op.

In dit geval hebben we ook wel het bericht van Ziggo dat je gebruik gaat maken van de overstapservice gekregen, maar omdat we dan verder pas iets doen op het moment dat je abonnement daar actief is, is in de tussentijd de aanvraag n.a.v. het aanbod actief geworden. Een reguliere wijziging zou geen probleem zijn geweest, maar omdat deze dus gepaard ging met een nieuw contract, zit je dan vast.

Dan, Ziggo Sport, daar heb ik naar gekeken en die staat inderdaad niet aan. Ik zie dat de collega die je het aanbod heeft gedaan een notitie heeft gemaakt dat je akkoord bent gegaan met een korting van negen maanden ā‚¬20 . Dat is een totaalbedrag van ā‚¬180. Ziggo Sport kost ā‚¬14,99, voor een heel jaar is dat ā‚¬179,88. Dus ik ga ervan uit dat de collega de korting op die manier bedoeld heeft, en dan vergeten is om Ziggo Sport daadwerkelijk aan te zetten. Dat kan ik nu alsnog voor je doen. Je kunt dit ook zelf doen via je MijnKPN of je tv ontvanger (Menu - Mijn service - Zenderpakketten). Het zenderpakket is dan meestal binnen een kwartier actief op je ontvanger (anders even herstarten).
Hoi erik.
Het klopt idd wat je zegt.
Ik zou de korting krijgen ter waarde van het ziggo sport pakket. Ik had al een vermoeden dat hij was vergeten het aan te zetten.
De andere collega's van u die ik later sprak konden mij daar dus niet mee verder helpen.
Ik zou dus vanaf 09-01-2019 ziggo sport moeten ontvangen. Dus heb nu 3 weken geen ziggo sport, die me wel beloofd was.
Als je die voor mij kan aanzetten zou ik erg dankbaar zijn.
Groet
Reputatie 7
Badge +30
Bij dezen voor je gedaan. Je krijgt nog een bevestiging per e-mail. Meestal is het binnen een kwartier wel actief. Als je het na een uur of twee nog niet ziet, herstart even je tv ontvanger. Dit zenderpakket blijft nu actief totdat je het zelf weer uitzet (of dat door ons laat doen).

De Ziggo Sport Totaal kanalen vindt je vanaf kanaal 233. Je kunt ook gebruik gaan maken van de Ziggo Sport Go app. Hoe je dat doet lees je op de website.
Dank erik,
Ook heb ik net een email gekregen met de vermelding
"Opzegging doorvoeren is gewijzigd in 7 februari "
?
Alles gaat toch hoop ik wel goed nu?

Groet
Intussen kan ik ziggo sport al ontvangen.
Mijn dank is groot.
Groet
Reputatie 7
Badge +30
Ik zie de mail inderdaad, ik ga dat even nakijken. Ik verwacht van onze kant geen problemen. Je weet zeker dat bij Ziggo alles geannuleerd is?
Ik heb twee keer hierover met ziggo gebeld om zeker te zijn dat ze het idd geannuleerd hebben.
Aangezien ik hun installatie pakket nog in huis heb, hebben ze mij beloofd de retour doos deze week bij mij af te leveren. Dus ik verwacht morgen of overmorgen het pakketje te krijgen.
Alvast dank voor je hulp zover.
De klantvriendelijkheid via dit forum is dik in orde.
Reputatie 7
Badge +30
Dan zou dat inderdaad in orde moeten zijn. Ik heb een mail gestuurd naar de relevante afdeling om dit na te vragen. Daar krijg ik vanavond geen reactie meer op. Ik hoop morgen, maar het kan ook na het weekend worden. Gelukkig hebben we nog even de tijd daarvoor 🙂 Ik kom er bij je op terug!
šŸ‘dank je. Wacht ik dat nog even af
Reputatie 7
Badge +30
Ik begrijp dat je inmiddels gebeld bent door de collega's van de overstapservice. Ze hebben ook aan Ziggo doorgegeven om de overstapservice ook te annuleren, dus dat zal inmiddels in orde zijn 🙂
Is inmiddels idd in orde. Maar ging niet zonder slag of stoot.
Ziggo had mij ook onder contract gesteld.
Heb 4x moeten bellen om te annuleren
De eerste 3 zouden de annulering doorgevoerd hebben, maar bleek telkens dat dat niet was gedaan.
Nu heb ik ook de email ontvangen van beƫindiging bij ziggo.
Dank voor je inzet.
Zonder jou had dit nooit goed gegaan.
Fijne dag toegewenst
Reputatie 7
Badge +30
Heel fijn om te horen dat het uiteindelijk allemaal gelukt is! Ik heb 't heel graag gedaan. Jij ook een hele fijne dag gewenst, en veel plezier met je Ziggo Sport het komende jaar 🙂