Beantwoord

Overstappen of blijven

  • 9 September 2019
  • 3 reacties
  • 99 keer bekeken

Ik heb een KPNCompleet abonnement en heb ook een KPN-mobielabonnement. Bevallen prima.
Nu is er in mijn gemeente een glasvezelkabelnetwerk aangelegd.
Ik overweeg me daar op te abonneren. KPN is helaas geen provider op dit netwerk.
Zie echter op tegen al het gedoe van wijzigingen.
Wat voor mogelijkheden zijn er?
Kan ik mijn emailadres behouden via een los abonnement bij KPN.
Kan ik mijn tel.nrs. behouden?
Wat is wijs?
icon

Beste antwoord door Ward_ 9 September 2019, 13:31

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Als je nu klant van KPN bent en volledig overstapt naar een nieuwe provider dan kan je wel je mailadres van KPN behouden. Daar is een speciaal E-mail only abonnement voor bedacht:

https://forum.kpn.com/e-mail-10/email-only-abonnement-471084

Dit kost dus helaas wel een extra bedrag per maand aan KPN. Je zou dan ook kunnen overwegen om zo snel mogelijk een e-mail adres te nemen dat niet afhangt van je provider (Gmail, Hotmail, eigen domein huren etc...) en de komende maanden te gebruiken om overal je nieuwe mailadres door te geven.
Zodra je dan merkt dat je op je KPN mailadres niks belangrijks meer binnenkrijgt kan je ook stoppen met dat e-mail only abonnement. Bij een volgende overstap maakt het dan niet meer uit want je hebt dan een mailadres dat niet afhangt van je provider.

Je telefoonnummer kan je altijd behouden maar dan bij de nieuwe provider. Elke provider is verplicht mee te werken aan nummerbehoud van jouw huidige telefoonnummer
Reputatie 6
Badge +8
Het is helemaal niet zo ingewikkeld als je denkt hoor. Het enige punt is je email adres en daar geeft @Ward_ al een prima advies: Overstappen op een mail provider die niet afhankelijk is van een internet provider.

Zelf ben ik dit jaar overgeschakeld van KPN naar een glasvezelprovider. Veel hogere snelheden voor een veel lagere prijs.

Omdat ik al een onafhankelijk email adres had was dat zo gepiept.
Hoi Ward en Slimmerik,
hier kan ik wat mee.
Bedankt zover.