Beantwoord

Overstappen Solcon naar KPN: extra onderzoek nodig. Wat is er aan de hand?

  • 29 June 2022
  • 8 reacties
  • 242 keer bekeken

Op 3 juni overstap aangevraagd van Solcon naar KPN. Op 5 juni mail ontvangen ‘extra onderzoek nodig’. Het is nu 29 juni en het blijft stil…

Geen idee wat er onderzocht moet worden. Het moet wel erg ingewikkeld zijn om de overstap naar KPN te maken… 
Het stoort me dat het al bijna een maand stil blijft; nog steeds in afwachting van een statusupdate via de mail zoals beloofd.

Wat kan er aan de hand zijn? Kan iemand helpen?

icon

Beste antwoord door Sanne van KPN 2 July 2022, 19:38

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +24

U zit nu bij Solcon. Op glasvezel. Is dat glasvezel van KPN? 

Dat klinkt als een eenvoudige vraag…

Ja, glasvezel. 4 jaar geleden aangelegd door Mabin (buitengebied). Solcon was een van de weinige contractpartijen. Het glasvezelnet zou nu  ‘klaar’ zijn voor meerdere aanbieders, waaronder KPN. De postcodecheck gaf dit ook aan. Vandaar dat ik de overstap heb aangevraagd.

Reputatie 7
Badge +24

Dat klinkt als een eenvoudige vraag…

Ja, glasvezel. 4 jaar geleden aangelegd door Mabin (buitengebied). Solcon was een van de weinige contractpartijen. Het glasvezelnet zou nu  ‘klaar’ zijn voor meerdere aanbieders, waaronder KPN. De postcodecheck gaf dit ook aan. Vandaar dat ik de overstap heb aangevraagd.

Toch klopt dit niet helemaal denk ik. Een glasvezelnetwerk waar KPN in het begin niet meteen beschikbaar is, daarop komt komt KPN later niet alsnog beschikbaar. Dat is althans een situatie die bijna nooit voorkomt. 

Edit: Ik zie nu op de website van Mabin …

https://www.mabingroningen.nl/

... dat KPN inderdaad beschikbaar komt. Maar misschien bent u nog wel te vroeg. 2de kwartaal van 2022 lees ik bij de meeste gebieden. Aangezien alles tegenwoordig zowat uitloopt ...

Dank voor je reactie Nick83. Dat zal het zijn waarschijnlijk. Ik wacht gewoon nog even…. Maar KPN had me dat natuurlijk meteen kunnen vertellen, toch?

Reputatie 7
Badge +24

Dank voor je reactie Nick83. Dat zal het zijn waarschijnlijk. Ik wacht gewoon nog even…. Maar KPN had me dat natuurlijk meteen kunnen vertellen, toch?

Het zijn allemaal automatische processen bij KPN. U heeft via de website besteld? Ik zou er niet vreemd van opkijken als er dan nog geen mens naar uw bestelling gekeken heeft. En computers bellen niet.

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @Micanova en welkom op het forum! Super dat @Nick83 je al op weg heeft geholpen, en ik snap dat je duidelijkheid wilt over de voortgang van je bestelling. Je hebt nog niks vernomen sinds je laatste bericht? Zo niet, dan kan ik kijken of ik informatie kan vinden en een inschatting kan geven van de leverdatum. Zou je hiervoor je forumprofiel aan willen vullen met je postcode + huisnummer en de naam en geboortedatum van de contractant? Als je hier een seintje geeft wanneer je dit gedaan hebt kan ik op onderzoek uit. Ik vermoed dat hier speelt wat Nick al aangaf, maar mocht je willen dat ik het nog nakijk, laat het weten! 

Dag Sanne,

Ik heb mijn profiel aangevuld. Ben erg benieuwd. Dank je alvast!

Reputatie 7
Badge +17

Bedankt voor het aanvullen! Ik heb gekeken en zie dat de verwachte leverdatum voor nu op 28 juli staat. Dat is een inschatting, dus het kan nog alle kanten op, maar ik verwacht dat je tegen die tijd in elk geval weer een update van ons hebt gekregen. Ik zie dat het leveren van de diensten vertraagd is doordat de aansluitdatum nog niet bevestigd is door de netwerkleverancier, ofwel, de eigenaar van het netwerk daar. Inderdaad van Nick al aangaf, wachten op Mabin dus. Je maakt zo te zien gebruik van de overstapservice, dus zonder diensten kom je gelukkig niet te zitten. Mocht je tegen 28 juli aan nog geen update hebben, reageer hier dan gerust weer! Dan kan ik kijken of er meer informatie is en dat scheelt bellen. 🙂