Beantwoord

overstappen van compleet naar hussel (internet)

  • 19 January 2020
  • 7 reacties
  • 179 keer bekeken

Hallo KPN en alle klanten op het forum.

Ik heb wat vragen met betrekking tot het overstappen van KPN compleet (max 100mbps) naar hussel (max 200mbps).

1. Veranderd er iets aan het apparatuur? Aan de ene kant vermoed ik (na een gesprek met een medewerker) dat er niks veranderd, echter is dit via de mijnKPN app niet echt duidelijk, gezien er in de kostentabel wel iets over apparatuur komt te staan. 

2. Is er een mogelijkheid om aanspraak te maken op de 50% korting voor 6 maanden? Al sinds het ontstaan van die achterlijke combi voordeel (mobiel + thuis) proberen internet maatschappijen dit al door mijn strot te douwen, echter heb ik hier niks aan. Ik ben onderhand al langer dan 2 jaar klant. Momenteel zit ik daar ook te twijfelen om voor 2 jaar naar een concurrent te gaan en dan weer terug te stappen. Of om mijn pakket op te zeggen en per direct weer opnieuw aan te vragen. Echter kan ik me niet voorstellen als ICT'er dat medewerkers zin hebben in deze poespas. 

Alvast bedankt voor de hulp en informatie!

 

M.V.G.

JD

 

 

 

 

icon

Beste antwoord door Nick83 19 January 2020, 13:24

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hallo KPN en alle klanten op het forum.

Ik heb wat vragen met betrekking tot het overstappen van KPN compleet (max 100mbps) naar hussel (max 200mbps).

1. Veranderd er iets aan het apparatuur?

Nee, aan de apparatuur zelf veranderd er niets. Het komt anders op de factuur te staan, er staan andere bedragen bij.

2. Is er een mogelijkheid om aanspraak te maken op de 50% korting voor 6 maanden?

Mee, dat is alleen voor nieuwe klanten.

Of om mijn pakket op te zeggen en per direct weer opnieuw aan te vragen.

Dat is bij KPN nutteloos. Je moet minimaal 6 maanden geen klant van KPN geweest zijn om in aanmerking te komen voor de korting.

 

Nick, heerlijk concreet, houd ik van! 

Thanks, mate!

ik zit met hetzelfde wil ook overstappen van compleet naar hussel 

want krijgt dan meer snelheid en half jaar korting net gebeld met kpn en blijkt alleen voor nieuwe klanten te zijn. 

daar sta je dan met al 10 jaar klant te zijn 

 

oud topic weer omhoog.
200mbit kon niet gehaald worden. 
Dan maar niet. 
Heel proces heen en terug.

200mbit weer naar 100mbit, reageert niet, monteur tikt wat in zijn appje en het werkte weer.
Maarjah, ik was op de hoogte blijkbaar, dus krijg een mooie afrekening.

5 maal contact met KPN en nu wordt er gedreigd met een incassobureau…
meerdere malen er er beloofd mij terug te bellen, maar ik heb niks ontvangen. 

Leuk zo voor de kerst. 

Reputatie 7
Badge +30

Welkom terug op het forum, @Bokii-nii. Jammer te horen dat het blijkbaar zo moeizaam ging met je internetsnelheid. Ik begrijp dat je terug bent gegaan naar een 100 Mbit snelheid, en dat daar wat mee aan de hand was. Daarom is er een monteur gekomen en die heeft kosten in rekening gebracht terwijl je dat niet verwacht had. Het is zo dat als de oorzaak van een probleem aan ons ligt (verbinding, hardware) dan is de monteur natuurlijk gratis. Ligt het echter aan iets in het klantdomein, dus in klanteigen apparaten, manier van aansluiten daarvan, door klant veroorzaakte schade etc. dan brengt de monteur daarvoor kosten in rekening. Dit wordt, bij het maken van een monteursafspraak, ook aangegeven. 

 

Ik begrijp uit je bericht dat je het niet eens bent met die kosten en daarover ook contact hebt gehad. Alleen is daar niet een oplossing uit gekomen. Als je jouw forumprofiel zou willen invullen, en hier weer reageert als je dat gedaan hebt. Dan kijk ik dit voor je na, en of de kosten wel of niet terecht zijn. Mocht dat niet zo zijn, dan zorgen we voor correctie. Als ze wel terecht zijn zul je de kosten wel moeten betalen.

@Erik_,

Het klinkt allemaal heel leuk, echter wordt mij eerst aangegeven dat dit niet bih mij in rekening wordt gebracht. Dingen zijn besproken via de telefoon, dus naar mijn weten moet dat genoteerd staan. 

De monteur heeft aangegeven dat ik op de hoogte was van de kosten. Dat is niet het geval geweest. Monteur ging bijna geen gesprek met mij aan, was binnen 5 minuten weer weg en ik kreeg een mail dat ik wist hoe of wat. Dat wist ik dus overduidelijk niet.

Andere kwestie, was er naar mij adequaat gecommuniceerd dat er kosten zouden worden gerekend, dan had ik gezegd "laat maar zitten" en was ik eerder overgestapt.

Ik hoop dat het begrijpelijk is dat ik niet voor de zoveelste keer hier een ding verder van wil maken? Heeft me al te veel centen en tijd gekost voor saus.

Jij zelf iig veel succes vandaag. KPN verder is prettig hoor, alleen dit heeft bij mij een nare smaak achtergelaten...

M.v.g.

Reputatie 7
Badge +30

Als er dingen niet zijn gegaan zoals het hoort tijdens de communicatie, met de klantenservice of de monteur, dan is dat zeker iets waar we naar moeten kijken. Je moet wel goed geïnformeerd worden. Ik begrijp dat je er zelf liever niet meer veel tijd en energie in steekt. Dus als je het er bij wilt laten is het ook goed. Maar wees je dan wel bewust dat er dan wel achterstalligheidscommunicatie gaat blijven komen tot je die monteurskosten betaalt. Dat kost ook tijd en energie. Dan zou ik denken dat het beter is dat ik hier nog een keer naar kijk om alles op een rijtje te zetten van wat ik aan onze kant zie. En wat je opties zijn rondom die kosten. Maar daarvoor heb ik dan dus wel je gegevens nodig, @Bokii-nii.Â