Beantwoord

Overstappen van KPN naar Budget-Energie

  • 12 July 2020
  • 19 reacties
  • 1426 keer bekeken

Ik ben overgestapt van KPN naar Budget-Energie. Het was iets goedkoper en er zaten cadeau’s bij ter waarden van 100 euro, dus ik heb me laten overhalen. Op 7 juli zou de overgangsdatum zijn. De nieuwe apparatuur van Budget was ruim op tijd verstuurd. Wat ik wel onsympathiek vond was dat internet van KPN het ‘s ochtends om 7 uur meteen al niet deed. Maar omdat alle nieuwe apparaten precies hetzelfde zijn als wat ik had van KPN was binnen 20 minuten alles vervangen en werkte alles meteen.

Nu krijg ik toch een nieuwe incasso van KPN voor de periode 9 juli-8 augustus terwijl het opgezegd was. Een bedrag van 66 euro wat ook ongeveer het voordeel was om over te stappen. Ik heb de incasso al vast geweigerd maar wil het liever netjes oplossen. En heb ook nog recht op de periode 7-8 juli is ongeveer 4.40 euro.

 

 

 

 

icon

Beste antwoord door Susan_ 2 August 2020, 10:52

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Staat toch gewoon op pagina 2?

 

Bedankt voor je snelle antwoord, Nick83. Ik was mijn vraag nog aan het editten. Maar dat was natuurlijk niet mijn echte probleem!

Reputatie 7
Badge +8

@JS-2020 Je betaald vooruit dus vandaar ook dat je ook nu gewoon  een incasso krijgt. 
Daarna zal een herberekening plus dus een credit volgen.

Dat ineen hele normale gang van zaken.

Nu weigeren zal enkel voor problemen zorgen.

Reputatie 7
Badge +21

Goedemiddag @JS-2020, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Zoals Roos hierboven aangeeft betaal je altijd je abonnementskosten vooruit. Omdat je midden in de maand over bent gestapt naar een andere provider, zal je de factuur van juli nog wel krijgen. Deze is helaas niet tegen te houden. Het kan verwarrend ogen, maar je krijgt in augustus dan nog een verrekening van de kosten. Hierbij zal je dus het grootste gedeelte gewoon weer terugkrijgen!

Het weigeren van de incasso is hierin niet de beste oplossing, omdat je dan alleen maar meer problemen op je bordje krijgt. Een herinnering, en een tweede herinnering met kosten. Dat zou hartstikke zonde zijn! Dus ik wil aanraden om de incasso door te laten gaan, of alsnog te betalen bij de 1e herinnering. Binnen een maand heb je deze kosten gewoon weer terug!

Heb je hier nog meer vragen over? Dan hoor ik het graag!

Ik weet niet of ik “midden in de maand” overgestapt ben. Contract loopt tot 7 juli en nieuwe factuur vanaf 9 juli. Op “mijn KPN” staat als einddatum “8 juni 2018”. Dat zou wel eens de overgangsdatum kunnen zijn geweest van onze verhuizing, geen idee wat dit verder betekent. Het zou prettig zijn als dat gewoon goed ingevuld zou zijn. Heel lang heeft Mijn KPN ook het nieuwe adres van de vorige bewoners van ons huis gestaan. Dus erg veel vertrouwen heb ik niet in dit deel van KPN. Dat is inmiddels wel opgelost.

 

In een email van 8 juni van de KPN staat als mogelijke einddatum 2 juli 2020. In een mail van 9 juli staat:

Zonder Overstapservice
Als u geen gebruikmaakt van de overstapservice beëindigen we Internet en TV per 8 augustus 2020.

Met Overstapservice
Maakt u wel gebruik van de overstapservice? Dan hebt u eerder een bericht van ons ontvangen. We beëindigen uw abonnement op het moment dat wij bericht krijgen van uw nieuwe aanbieder dat zij hun diensten aan u hebben geleverd. We verwachten dat dit binnen enkele dagen gebeurt.”

 

Feit is dat ik gebruik maak van “Overstapservice” en op 7 juli, mijn internet niet werkte ‘s ochtends om 7 uur. Dat was opvallend want wij heb denk ik nog nooit storing gehad zolang ik klant was bij KPN. Dat deel is dus zeer betrouwbaar gebleken!

Ik ga er nog steeds vanuit dat  7 juli inderdaad de overgangsdatum is. Dat is ook wat ik van Budget doorgekregen heb. Het kan natuurlijk goed zijn dat Budget het niet goed doorgeven heeft. Maar omdat het internet het echt niet meer deed, lijkt de kans groter dat er bij KPN iets niet goed zit.

 

Reputatie 7
Badge +21

@JS-2020 indien je gebruik maakt van de overstapservice is de onderbreking ook niet lang geweest, lijkt mij! Ik kijk graag nog even na hoe het precies zit, maar ik heb hiervoor wel wat gegevens nodig. Zou je jouw Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer?

Ik heb het geupdate, @Susan_ !

Reputatie 7
Badge +21

@JS-2020 top bedankt! Ik heb het een en ander nagekeken maar kom er nog niet helemaal uit. Het is voor mij niet duidelijk waarom de opzegging nu opeens op 8 augustus staat. Ik heb een ticket aangemaakt voor de overstapdesk, ik ga er vanuit dat zij morgen of dinsdag contact met jou opnemen via het 06-nummer van jou dat bij ons bekend is en dat er een passende oplossing gevonden wordt! 

Laat je even weten hoe dit afgelopen is, en of ik hier nog in moet bemiddelen?

Reputatie 7
Badge +21

@JS-2020 ik zie in de systemen een notitie staan dat de dubbele factuurkosten die je hebt gehad i.v.m. deze problemen worden vergoed. Dus volgens mij is het daarmee uiteindelijk opgelost, klopt dat? :smile:

Ik heb het nog niet gezien, in ieder geval nog geen email gekregen en op “mijn KPN” staat ook geen einddatum ingevuld. Maar als jij het zegt, heb ik er alle vertrouwen in!

Reputatie 7
Badge +21

@JS-2020 klopt van de ingevoerde vergoeding krijg je geen bericht. Van de opzegging moet je hem al wel ontvangen hebben, de bevestiging. Heb je die inmiddels al wel in je mailbox?

Ik heb twee emails gekregen die beide niet erg duidelijk zijn.

In de eerste staat: “De datum waarop wij uw opzegging doorvoeren is gewijzigd in 20 juli 2020”. Ik weet niet of hiermee de datum bedoeld wordt waarop iemand mijn opzegging doorvoert of dat dit de overgangsdatum is? En waarom is dat dan 13 dagen later dan gewenst?

Tweede mail schrijft: “bedankt voor 804 mooie dage”. Dat vind ik te lastig om terug te rekenen!

Ik heb ook nog geen brief gekregen met verzoek om de oude apparatuur terug te sturen.

Reputatie 7
Badge +21

@JS-2020 de opheffing is alsnog naar voren gehaald, 20 juli in plaats van 8 augustus. Dit denk ik naar aanleiding van mijn melding (ticket).. Waarom dit niet 7 juli is geworden weet ik helaas niet, maar de teveel betaalde kosten kreeg je al terug! Enige verwarring, maar het komt uiteindelijk goed!

Reputatie 7
Badge +20

We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders weet je ons te vinden!

Nou, ik heb nog steeds de apparatuur van KPN hier staan en ik had nu toch wel eens verwacht dat ik een adres krijg waar ik het naar terug kan sturen. Ik ben per slot van rekening al een maand geleden (7 juli) overgestapt. Ik heb ook nog geen duidelijke brief of email gekregen waarin bevestigd wordt wat de overgangsdatum is.

Reputatie 7
Badge +20

Je kunt al je oude KPN apparatuur gratis terugsturen naar ons retouradres:

 

KPN

Antwoordnummer 10119

2400VB Alphen aan den Rijn

Dit is uiteindelijk helemaal goed afgelopen. Ik heb deze week een credit factuur gekregen voor de periode 7 juli - 9 augustus. Wel vreemd dat ik nog geen verzoek gekregen heb om de apparatuur terug te sturen maar dat heb ik nu gedaan naar bovengenoemd antwoordnummer. @Susan_ bedankt voor je hulp!

Kan ik mijn KPN e-mail adressen meenemen?

 

Reputatie 7
Badge +24

Kan ik mijn KPN e-mail adressen meenemen?

 

Nee. Dat kan niet.

U kunt wel het KPN thuis abonnement om laten zetten naar een email-only abonnement. Dat kost € 7,50 per maand.