Beantwoord

overstappen van oxxio naar kpn

  • 13 May 2021
  • 36 reacties
  • 901 keer bekeken

Reputatie 1

Hallo,

Ik heb op dit moment tv en internet van Oxxio. Deze worden geleverd door KPN en naar ik begrepen heb stoot Oxxio deze tak binnenkort helemaal af en neemt KPN alles over.

Op zich prima, maar ik begreep dat je bij een nieuw abonnement bij KPN (voor internet en tv) een 4k tvbox krijgt, daarbij lopen de combivoordeel opties die ik nu nog bij Oxxio heb binnenkort af (dan zit mijn abonnement van een jaar er op). Dus ik ben denk ik een dief van mijn eigen portemonnee als ik dit abonnement stilzwijgend laat overnemen.

Nou had ik bedacht om Oxxio dus op te zeggen en over te gaan naar KPN. Mijn vraag is alleen, kan dat eigenlijk wel? Ik stap immers over van KPN naar KPN en wil gebruik maken van de kortingen die nieuwe klanten bij KPN krijgen. Zien ze me wel zo bij KPN of betaal ik straks alsnog het volle pond?

icon

Beste antwoord door Dennis Schreve 13 May 2021, 20:55

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

36 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Ik denk dat da nu nog kan. Dus snel doen zou ik zeggen.

Reputatie 7
Badge +22

Beste @Juulr 

Ik ben even aan het zoeken gegaan, en dit is wat Oxxio zegt tegen hun klanten:

Voorlopig verandert er niks voor je. We blijven gewoon Internet, TV & Bellen leveren totdat KPN het stokje later dit jaar van ons overneemt. Per 1 juni 2021 dragen we je contract voor Internet, TV & Bellen over aan KPN B.V. Daar merk je eigenlijk niets van. Je houdt dezelfde voordelige tarieven en voorwaarden die je op dat moment bij Oxxio hebt. Per 1 juni 2021 is KPN B.V. verantwoordelijk voor de verwerking van je persoonsgegevens en is ook het privacystatement van KPN B.V. van toepassing. Dit kun je raadplegen op KPN.com/privacy. Je gegevens worden bij KPN even goed beschermd. Per 1 juni kun je terecht bij KPN B.V. als je meer wilt weten over de verwerking van je persoonsgegevens of je rechten wilt uitoefenen. Oxxio blijft de dienstverlening voor Internet, TV & Bellen verzorgen, ook ná 1 juni, maar dan namens KPN. Dus voor jouw vragen kun je dan nog gewoon bij Oxxio terecht. Als je ook gas en elektriciteit van Oxxio afneemt, blijven we die producten natuurlijk graag gewoon aan je leveren. Ook nadat we gestopt zijn met Internet, TV & Bellen.

Weet je zo voldoende?

Over de 4K abonnementen van KPN, daar is KPN tijdelijk mee gestopt. Dit heeft te maken met een tekort van computer chips, vandaar dat het apparatuur ook schraal is. 

 

Reputatie 1

Bedankt!

Betekent dat dat ze dus geen 4k Mediabox leveren op het moment? 

Reputatie 7
Badge +22

Bedankt!

Betekent dat dat ze dus geen 4k Mediabox leveren op het moment? 

Klopt, de mediabox wel, maar niet het 4K-pakket.

Reputatie 1

Oke dat is nuttige info. Bij het bestelproces staat namelijk precies wat je krijgt een modem KPN box 12 en een 4k tv ontvanger. Dat klopt dus niet.

Jammer zeg, het is me vooral om de snelheid van de tv ontvanger te doen namelijk, het apparaat dat k nu heb is behoorlijk traag

Reputatie 1

Ow wacht, ik begrijp je verkeerd. De Mediabox wel, maar niet het 4k abonnement.

Dat is niet hetzelfde natuurlijk..

Reputatie 7
Badge +22

Oke dat is nuttige info. Bij het bestelproces staat namelijk precies wat je krijgt een modem KPN box 12 en een 4k tv ontvanger. Dat klopt dus niet.

Jammer zeg, het is me vooral om de snelheid van de tv ontvanger te doen namelijk, het apparaat dat k nu heb is behoorlijk traag

De 4K ontvanger wel, maar niet het 4K-pakket. Sorry, ik had me vorige bericht al aangepast.

Oei, dat word een smerig stukje overgeven van de diensten, geen recht op kosteloos opzeggen (staat er niet,) maar wel accoord moeten gaan met de nieuwe privacy regels van KPN, je kan er dus gewoon vanaf zonder opzeg vergoeding als je contract nog loopt.

Maar wil je korting of super (meuk) wifi gratis zul je snel moeten zijn.

Reputatie 7
Badge +22

Ow wacht, ik begrijp je verkeerd. De Mediabox wel, maar niet het 4k abonnement.

Dat is niet hetzelfde natuurlijk..

Inderdaad.

Reputatie 7
Badge +22

@Juulr kijk anders hier even:

KPN Internet / TV

Reputatie 1

Wat is daar de logica van dan?

Wel 4k decoders leveren, maar geen 4k diensten?

Ik lees iets over chips tekort, maar willen ze voorkomen dat alle bestaande klanten hun mediaboxen omruilen ofzo?

Reputatie 1

@Dennis Schreve ja, ga ik doen

Denk je dat kKPN me dus wel als nieuwe klant ziet, omdat ik van Oxxio kom of gaan ze me behandelen als een bestaande klant

Reputatie 7
Badge +22

Wat is daar de logica van dan?

Wel 4k decoders leveren, maar geen 4k diensten?

Ik lees iets over chips tekort, maar willen ze voorkomen dat alle bestaande klanten hun mediaboxen omruilen ofzo?

Eerst was het zo dat je zelfs 2 4K boxen of 3 kunt aanvragen bij jou abonnement, alleen als je dan een 4K abonnement zou nemen. Maar om niet tekort aan tv ontvangers te komen.

Stel je hebt 3 tv’s:

  • 1 4K ontvanger 
  • 2 HD ontvangers
  • KPN box (modem)

Maar op die andere 2 tv’s zou je ook 4K willen kijken, maar dan zijn er nog eens twee 4K tv ontvangers nodig, maar dan zal het hard gaan. En dan zijn de 4K ontvangers zo op, om het enigszins rendabel te houden doen ze het nu op deze manier. Want als er bij een klant een 4K ontvanger defect gaat kan KPN zo’n tv ontvanger nog opsturen. Dat kan niet als klanten massaal een 4K abonnement nemen, want dan is de voorraad zo op.

Reputatie 7
Badge +22

@Dennis Schreve ja, ga ik doen

Denk je dat kKPN me dus wel als nieuwe klant ziet, omdat ik van Oxxio kom of gaan ze me behandelen als een bestaande klant

Ik denk dat ze je dan als een nieuwe klant zien, tenzij Oxxio jou contract heeft overgeheveld heeft aan KPN.

Reputatie 1

Wat is daar de logica van dan?

Wel 4k decoders leveren, maar geen 4k diensten?

Ik lees iets over chips tekort, maar willen ze voorkomen dat alle bestaande klanten hun mediaboxen omruilen ofzo?

Eerst was het zo dat je zelfs 2 4K boxen of 3 kunt aanvragen bij jou abonnement, alleen als je dan een 4K abonnement zou nemen. Maar om niet tekort aan tv ontvangers te komen.

Stel je hebt 3 tv’s:

  • 1 4K ontvanger 
  • 2 HD ontvangers
  • KPN box (modem)

Maar op die andere 2 tv’s zou je ook 4K willen kijken, maar dan zijn er nog eens twee 4K tv ontvangers nodig, maar dan zal het hard gaan. En dan zijn de 4K ontvangers zo op, om het enigszins rendabel te houden doen ze het nu op deze manier. Want als er bij een klant een 4K ontvanger defect gaat kan KPN zo’n tv ontvanger nog opsturen. Dat kan niet als klanten massaal een 4K abonnement nemen, want dan is de voorraad zo op.

Ja die gedachtegang snap ik wel.

Reputatie 1

Bedankt @Dennis Schreve 

Bij voormalig Telfort klanten is het zo dat ze zijn overgenomen door Kpn en de eventuele kortingen en doceurtjes zijn meegenomen tot eind van het contract en als de voormalige telfort abonnees vervolgens overstappen naar de KPN abonnementen worden ze niet gezien als nieuwe KPN klanten wat dus betekent dat je dan bv geen superwifi  gratis krijgt.

Ik ga er vanuit dat dit ook opgaat voor Oxio klanten

Reputatie 7
Badge +22

Bedankt @Dennis Schreve 

Graag gedaan @Juulr, mogen er nog wat vragen zijn. Dan stel ze gerust, want daarvoor zit ik op het Forum.

Reputatie 7
Badge +22

Bij voormalig Telfort klanten is het zo dat ze zijn overgenomen door Kpn en de eventuele kortingen en doceurtjes zijn meegenomen tot eind van het contract.

Ik ga er vanuit dat dit ook opgaat voor Oxio klanten

Dat klopt @jimny, de kortingen en andere acties van Oxxio worden gewoon meegenomen naar KPN. 

@jimny, Bij de inlijving (was geen overname,  Telfort was al van KPN) van Telfort onder KPN vleugel kreeg je geen nieuwe voorwaarden opgelegd, ik lees dit bij de overname van Oxxio wel, en nog wel een belangrijke, het privacy statement, reden om gratis er vanaf te kunnen.

Reputatie 1

Bij voormalig Telfort klanten is het zo dat ze zijn overgenomen door Kpn en de eventuele kortingen en doceurtjes zijn meegenomen tot eind van het contract en als de voormalige telfort abonnees vervolgens overstappen naar de KPN abonnementen worden ze niet gezien als nieuwe KPN klanten wat dus betekent dat je dan bv geen superwifi  gratis krijgt.

Ik ga er vanuit dat dit ook opgaat voor Oxio klanten

 

Oke, maar toen waren ze al overgenomen dus. In mijn geval neemt KPN pas in juni de klanten over van Oxxio. Dat suggereert dat - als ik nu overstap - het wel zou moeten kunnen. Die super wifi hoef ik niet trouwens, doe mij maar korting :wink:

Ik zou zeggen, pakken die korting, wel Oxxio even zelf opzeggen per 1 juni omdat je niet akkoord gaat met de nieuwe voorwaarden na 1Juni.

Reputatie 1

Ik zou zeggen, pakken die korting, wel Oxxio even zelf opzeggen per 1 juni omdat je niet akkoord gaat met de nieuwe voorwaarden na 1Juni.

 

Haha duidelijk. Dankjewel

Reputatie 7
Badge +22

En nog wel een belangrijke, het privacy statement, reden om gratis er vanaf te kunnen.

Dat klopt inderdaad ook nog @Doornekamp33. :joy:

Reputatie 1

En nog wel een belangrijke, het privacy statement, reden om gratis er vanaf te kunnen.

Dat klopt inderdaad ook nog @Doornekamp33. :joy:

@Doornekamp33 

Dit staat er bij de veelgestelde vragen rondom deze situatie bij Oxxio:

 

Kan ik nu kosteloos opzeggen?

Je huidige contractvoorwaarden blijven ongewijzigd. Als je een lopende jaarovereenkomst hebt met Oxxio voor Internet, TV & Bellen, kan je deze niet kosteloos opzeggen.

 

Ik moet mijn contract dus uitzitten?