Beantwoord

Overstappen van Telfort naar KPN

  • 19 April 2019
  • 10 reacties
  • 7051 keer bekeken

Ik zit nu bij Telfort met zowel TV + Internet als mobiel.
Telfort TV + Internet is net duurder geworden en ik kan dat daarom beƫindigen. Ik wil dat mede omdat Telfort over enige tijd verdwijnt.
Maar ik wil met mobiel met nummerbehoud ook over naar KPN . Dat abonnement loopt nog anderhalf jaar bij Telfort. Ik heb daar een verdubbelaar die ik bij KPN ook wil. Ik vind dat dit te regelen moet zijn omdat Telfort van KPN is en Telfort gaat verdwijnen.
Wat te doen?
icon

Beste antwoord door PeterG 19 April 2019, 20:18

Bekijk origineel

10 reacties

Hallo @Interest ,
je kunt wel binnen je contractperiode voor 1 juni a.s. met je tv/internet/vastbellen-pakket overstappen naar KPN, maar NIET met je mobiele abo, dat contract moet je eerst 'uitzitten' of afkopen.
Het nadeel daarvan is dat je op deze manier je combivoordeel kwijt raakt + de afkoopsom plus boete.
Een misvatting is dat Telfort verdwijnt, alleen de naam verdwijnt, verder blijft alles hetzelfde en wordt de naam Telfort voor eind 2020 vervangen door de naam KPN.
Verstandiger lijkt me dan ook gewoon bij Telfort te blijven i.v.m. je combivoordeel, het wordt t.z.t. toch vanzelf KPN met alle voordelen van dien.
Succes met je beslissing.
Heel helder. Dank je wel. Ik doe dus even niets en wacht af.
Eigenlijk hoef je niets te doen. Alle vaste en mobiele abonnementen gaan over naar KPN. Voor het einde van 2020 zijn al je abonnementen dus KPN. KPN heft haar dochtermerken Telfort en xs4all op en al die klanten komen dus vanzelf bij KPN nu.

De verdubbelaar blijft daarbij ook gelden. Je komt onder KPN Compleet te vallen. Alle informatie naar klanten van Telfort (en xs4all) volgt nog.
Veel dank aan allen die reageerden. Het is volstrekt helder. We kunnen wat mij betreft deze discussie afsluiten. Prettig Pasen aan een ieder gewenst.
Badge
Zit een beetje in een spagaat.

Wilde dit jaar mijn mobiel toch al overzetten van telfort naar kpn zodat ik alleen onder KPN heb zitten.
Had eigenlijk gehoopt dat verlengen wel onder de flexibele overstap zou gaan gelden. En gek genoeg denkt de overstapwekker dit ook. Had die netjes ingevuld en werd van de week door KPN gebeld.

Alles besteld. EN helaas werd het afgewezen door telfort. Vreemd dat de collega die me belde (vanwege de overstapwekker) dit niet wist. Dus nu moest het toestel weer terug en kan ik alleen aan mijn S10 plus komen als ik verleng voor telfort met veel mindere voorwaarden.

Ze zijn namelijk niet met de internetbundel tijd meegegaan en blijven steken op de 10 GB , met verdubbelen van compleet dan 20. Maar nog steeds niet gunstiger.

Tenzij ik het verkeerd zie en een KPN medewerker me kan zeggen dat verlengen wel kan onder deze waarde.

Dus 1 oktober loopt mijn contract af. Verlengen kan op 1 juni. ( bij Telfort)
@Peterthegreat71
Dat het afgewezen is klopt. Je zit nog langer dan 4 maanden voor je contracteinde (mobiel) bij Telfort. Ook overstappen kan pas per 1 juni geregeld worden. Zou voor de zekerheid maandag 3 juni aanhouden trouwens.

Overstappen gaat als volgt:
  1. Regel bij KPN een nieuw abonnement (dus niet voor 1 juni) met expliciet nummerbehoud. En je nieuwe telefoon natuurlijk.
  2. Vanaf 1 juni moet Telfort overstap met nummerbehoud goedkeuren.
  3. Zeg vooral niet zelf je Telfort op!
  4. Per 1 oktober kun je gebruik maken van je abonnement bij KPN en gaan die kosten lopen. (eerder kan het nummer natuurlijk niet van Telfort naar KPN)
  5. KPN zorgt voor de stopzetting van je Telfort abo en stopt hiervan de kosten.
  6. Je hebt dus geen dubbele kosten.
  7. Van je nieuwe toestel kun je al direct genieten. Die lening zal dus 4 maanden voor lopen op je abo. Want toestelleningen lopen apart tegenwoordig (maar kan alleen icm afsluiten/verlengen)
Badge
Hoi @PeterG ,

Ja de afwijzing klopt zeker. Snapte het namelijk al niet dat ik gebeld werd door de medewerker van KPN. Aangezien je duidelijk de gegevens moest invullen op de overstapwekker. En in me contract staat ook zelfs 2 juni overigens (zit steeds met 1 juni in me hoofd)

Ook tijdens het gesprek dit een paar keer gezegd. Dus hij wist er van. Dus de afwijzing van dit moment begreep ik wel. Overigens had het toestel toch terug gegaan want het was een S10 en geen S10+ zoals ik had gevraagd.

Maar daardoor begon ik nu te twijfelen over de verlenging. Maar je verhaal is duidelijk.

Dank je wel.

Peter
Ik zit een beetje met hetzelfde. Ik heb televisie en internet van KPN maar een Telfort mobiel abbo van 2 jaar die volgend jaar september afloopt. Nu heb ik al wel aanspraak gedaan op m'n extra zenderpakket voordeel sinds de samenvoeging van KPN en telfort maar ik krijg nu ook via de Telfort app aanbiedingen om met mijn mobiele abonnement over te stappen naar KPN. Ik zou dit wel willen omdat ik daar aanspraak kan maken op de kortingen en verdubbelaar alleen vraag ik me af of dit Ć¼berhaupt wel kan omdat ik mijn abonnement nog niet uit heb gezeten. Kan iemand me vertellen of dit dus een optie is?

Groeten Jennifer
@Stambelt6 als september 2020 je contract afloopt is deze aanbieding een jaar te vroeg vanaf juli 2020 zou je dit kunnen overwegen.
@Galdor68 Dank je voor je snelle reactie !

Reageer