Overstappen van Tweak Glasvezel naar KPN Glasvezel

• 9 januari 2014
  • 15 reacties
  • 5075 keer bekeken

Hallo,

Ik wil graag overstappen van Tweak Glasvezel naar KPN Glasvezel. De reden hierachter is de erg slechte communicatie/administratie. Ik ben blijkbaar gebonden aan KPN en haar resellers, dus dan maar KPN (kan ik mijn Spotify uitgaven wegstrepen voor hogere snelheden).

Mijn vraag is alleen;

Gaat dit vlekkeloos? Of gaat dit problemen opleveren? Tweak heeft natuurlijk (via KPN) de lijn in gebruik, deze zal moeten worden vrijgegeven? Of hoeft dat niet ivm 'in principe' een interne verhuizing van reseller naar 'reseller'?

Hoe lang duurt dit? Zit ik dan zonder internet? (wat ik niet kan ivm werk)
Het zou zonde zijn als ik een jaartje ziggo er tussen moet plakken om een minimale downtime qua internet te hebben.

Thanks!

15 reacties

Reputatie 4
Badge +6
Beste Nocer, 

Fijn te horen dat je graag KPN als provider wilt. Ik kan me goed voorstellen dat je met deze vragen zit en graag van tevoren wilt weten waar je aan toe ben en welke stappen je moet ondernemen. 

Op het moment dat je een glasvezel bestelling bij KPN plaatst zal er aangegeven worden dat je lijn op dit moment in gebruik is, en of deze door jou in gebruik is en overgenomen mag worden. Wanneer je dit bevestigt, zal er een zogenaamde 'migratie order' geplaatst worden. Deze order geeft aan dat je van glasprovider overstapt. Reggefiber en KPN zullen in dat geval beide een monteur plannen op dezelfde dag, zodat de periode dat je internet niet werkt minimaal is. 

Mocht je nog andere vragen hebben, dan hoor ik het graag van je!

Met vriendelijke groet, 

Jessica

Ik ben wel benieuwd of iemand al ervaring heeft opgedaan met een soortgelijke overstap?

Zelf wil ik ook overstappen van Tweak naar KPN, maar kan echt geen lange downtime hebben i.v.m. mijn werk. Hoe groot is de periode zonder internet als de overstap in een keer goed gaat?
Reputatie 5
Badge +7
Reggefiber zal de lijn in de ochtend omzetten, en de monteur komt dan in de middag als dat nodig is.

Het is nodig als er een ander glasvezel kastje gemonteerd dient te worden.

Komt er een monteur? Dan is het een paar uur.

Komt er geen monteur? Dan ben je up zodra je het installatiepakket van KPN hebt geinstalleerd.

In dat geval is je downtime helemaal in eigen handen.

Wat is dan de beste manier/volgorde om dit in gang te zetten? Wie gaat Reggefiber toestemming geven voor het omzetten van de lijn?

En wie zorgt er voor dat het omzetten van de lijn en eventueel plaatsen van een nieuw kastje op dezelfde dag gepland worden?

Reputatie 1
Badge
Mijn ervaring stamt uit 2012. Dus wellicht is het inmiddels verbeterd.

Ik kwam in een woning waar XMS glasvezel aanwezig was.

De vorige bewoners hadden dit per 1/3/2012 opgezegd.

Dat is keurig gelukt, alleen bij KPN / Reggefiber ging het COMPLEET de mist in.

Kort kwam het er op neer dat KPN geen aanvraag op de lijn had kunnen doen omdat op mijn aanvraagdatum (25/2/2012) er reeds een aansluiting op die lijn actief was.

KPN heeft toen geen enkele moeite genomen mij te informeren, of het later opnieuw te proberen.

Resultaat, 25/3/2012 alle aparatuur in huis, maar geen verbinding (zou 4 weken levertijd zijn)

Bellen, bellen en nog eens bellen. uiteindelijk bovenstaand verhaal naar boven gekomen. KPN heeft de aanvraag toen vanaf 0 opnieuw moeten starten.

28/4/2012 is mijn internet uiteindelijk werkend gemaakt.

(voor mijn optiek heeft het omzetten van een schakelaartje dus ruim 4 weken geduurt)

Reggefiber heeft laatst zijn zitting genomen in een filiaal van Phonehouse in Wijchen, daar werd doodleuk verteld dat je rekening moet houden met 6 weken geen internet.

Bij mij is dat uitgekomen... Ik wens jou een betere omzetting toe!

Reputatie 5
Badge +7
In gang zetten doe je basicly door een aanvraag te doen.

KPN regelt verder dat RF wordt aangestuurd en koppelt dat aan de leverdatum van je abonnement.

Die datum hangt weer af van je moment van bestellen en of er eventueel een monteur bij moet komen.

hallo KPN,

Tweak heeft alle glasvezel abonnees een mooi nieuw systeem opgedrongen; Sparql.
Hiervoor moeten glasvezelmodem en tuners vevangen worden.
Aangezien ik een 3 tal Motorola HD tuners heb ben ik hier niet erg van gecharmeerd.
Bovendien ga ik minimaal 25% meer abonnementskosten betalen wil ik dezelfde service handhaven .

Mijn vraag; Als ik overstap op KPN glasvezel 100 MB, kan ik dan mijn huidige HD tuners blijven gebruiken bij een KPN aansluiting?

En komt 500 Mb glasvezel op kotte termijn in Dordrecht beschikbaar?

Bvd voor de reactie.
Reputatie 7
Badge +8
bij een overstap naar kpn krijg je nieuwe decoders, wel dezelfde of een betere (stukken sneller) 2260.

Inmiddels heb ik de overstap gemaakt, geen enkel probleem.

Op de afgesproken datum werd de verbinding met Tweak verbroken, een uurtje later stond de monteur op de stoep. Nieuwe FTU in de meterkast, nieuwe router en digitale ontvangers geinstalleerd en gaan. Downtime van 2 uurtjes dus.

Prima gedaan van KPN, had ik echt niet verwacht!

Reputatie 5
Badge +11
Hoi DKanbier, 

Super dat je dit nog even in dit topic deelt en fijn dat alles soepel is verlopen. Dit is hoe het hoort! 

Ik wens je heel veel plezier met de KPN Glasvezel diensten! Mocht je vragen hebben, stel ze dan gerust via één van de sociale kanalen! :-)

Met vriendelijke groet,

Burhan

Klein smetje, KPN Compleet activeren blijkt dan toch weer een lastige klus (terwijl me dat gewoon een vinkje zetten lijkt in het systeem?)

Tot nu toe is de activering al 2 keer met een week uitgesteld waardoor we er nu al 3 weken op wachten, met een boze vrouw tot gevolg :@

Reputatie 7
Heb je al vanaf een mobiel "COMPLEET AAN" naar 1515 (gratis) gestuurd? Compleet wordt pas actief als je én je Alles-in-1 abo hebt aangemeld én daarna ook minstens één mobiel toestel dmv. dat smsje.

Ja ik heb het via de klantenservice geregeld, maar krijg nu iedere donderdag een "Sorry je had al geactiveerd moeten zijn maar nu echt deze week regelen we het..."  mailtje. 

Op zich netjes maar na 3 mailtjes gaat het toch een beetje vervelen :D

Ik ga ook over van glasvezel van Tweak naar Kpn glasvezel, maar heb nergens aan kunnen geven dat dit het geval was. Ik zou wel graag contact hebben om ervoor te zorgen dat dit straks geen probleem oplevert....
Reputatie 7
Badge +28
Dag Raver,

Dat kijk ik graag voor je na. Het is mogelijk dat er vertraging optreedt als dit niet is doorgekomen. Op welke manier heb je de overstap precies aangevraagd? Via de website behoort de vraag gesteld te worden of er al diensten actief zijn. Kun je je postcode, huisnummer en naam contractant in een privébericht sturen?

Joran

Reageer