Beantwoord

Overstapservice KPN heeft niets te maken met service!

  • 13 May 2020
  • 24 reacties
  • 567 keer bekeken

Ik voel de behoefte om KPN feedback te geven over de overstapservice die jullie aanbieden en de ontbrekende bijbehorende service. Aangezien de klantenservice niet echt open staat voor deze feedback post ik het hier. Wellicht kan er gestreefd worden naar verbeteringen als potentiƫle klanten ervaringen breed delen.

Ik heb een aantal dagen geleden een overstap aangevraagd voor Ziggo naar KPN. Wat ging er mis. Onduidelijkheid over de service. Met name tv-aansluiting (die is er bijna net als bij Ziggo). Vanwege covid kan er geen monteur komen. Die moet wel komen vanwege aansluiting op glasvezel. Maar diezelfde monteur kan verder niets doen, terwijl hij er al is. Dit riekt naar een goedkoop excuus. Maar goed, Ziggo levert in ieder geval extra materialen om het zelf te doen. KPN-medewerkers laten mij weten dat ik elke vorm van service kan vergeten vanwege covid19 ook eventueel benodigde materialen voor de tv-aansluitingā€¦Echt ongepast om gebruik te maken van het covid19 fenomeen. Ā Terwijl ik aangeef dat het contract tot 1 juli bij Ziggo loopt meldt KPN bij Ziggo dat het per 11 juni wordt overgezet met een ā€œboeteā€ van Ziggo voor mij als gevolg. Het telefonisch contact met KPN over dit issue was ongekend en ongehoord met als hoogtepunt een scheldende KPN-medewerker. Ik heb de overstap geannuleerd en verwacht eigenlijk excuses met de belofte dat een volgende overstap beter zal worden geregeld. Dit kan toch beter KPN?

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 18 May 2020, 13:57

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

24 reacties

Badge +19

Het is natuurlijk dramatisch als het zo al begint.Ā  Ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent. Goed dat je hier je verhaal verteld. Een medewerker gaat er zeker op reageren maar dat duurt altijd even. Zover ik weet komt de monteur wel ingeval van een nieuwe aansluiting zoal het plaatsen van hetĀ glasvezelkastje maar daar blijft het dan ook bij. Althans dat zijn de richtlijnen. De rest is heel eenvoudig zelf te doen zelfs met 2 linker handenĀ :wink:Ā 

Een nieuwe aansluiting kan volgens de richtlijnen gewoon uitgevoerd worden. En het is niet waar dat het eenvoudig is zonder de juiste tools. Wil ik wel aanschaffen maar wie gaat dat betalen. Er is een utp kabel open in de meterkast en gaat naar telefoonaansluiting naast tv. Dus er moet een kabel door de leiding en voorzien worden van een utp aansluiting. Kappers mogen weer werken en kpn-monteurs kunnen niets doen. Waar staat dat?ā€¦. bouwvakkers doen gewoon werk hier...natuurlijk rekening houdend met de 1,5 meter policyā€¦..geen probleemā€¦..vind u het erg als ik van mening ben dat het een beetje gezocht is en dat er geen verbod is om met inachtneming van de 1,5 meter policy werkzaamheden uit te voeren. En waarom geen op z'n minst aanvullende service op afstandā€¦.even onderzoeken met cam/fotos wat de situatie is en op basis daarvan iets doen???ā€¦..is dat niet veel beter????

Reputatie 7

KPN-medewerkers laten mij weten dat ik elke vorm van service kan vergeten vanwege covid19 ...

Dat zullen ze je nooit zo gezegd hebben.

Badge +19

O joh ik ben maar gewoon een forumlid en geen medewerker. Ik wilde alleen maar even met je delen dat het een slecht begin is en dat een medewerker dit op gaat pakken maar ik ben al weg. Succes!!

Joep, sorry ā€¦.. het is niet persoonlijkā€¦.. integendeel. Ik waardeer uw reactie zeer!!

Ā 

WJB...dat is dus wel zo gezegd..Letterlijk! Is niet erg, kan gebeuren.

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Ron289, welkom! Wat jammer om te lezen dat je zo'n slechte start hebt gemaakt, dat je ervoor gekozen hebt om de overstap te annuleren. Het klopt dat de monteur alleen de Experia Box (en daarmee het internet) aansluit, in verband met Corona. Ook al is iedereen in het huishouden gezond en worden alle regels in acht genomen, doen we dit niet. We stellen de gezondheid van de monteurs voorop en we hebben Ć©Ć©n grens getrokken, om zo voor zo weinig mogelijk verwarring te zorgen.Ā 

Ā 

Zou je je forumprofiel aan willen vullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Dan kan ik ervoor zorgen dat jouw feedback bij de juiste personen terecht komt, zodat we hiervan kunnen leren. Bedankt voor de genomen moeite!

Dag Marcia. Dank voor uw bericht. Heb het profiel aangepast.

Reputatie 7
Badge +30

Geen probleem! Ik zie inderdaad dat je behoorlijk wat gesprekken hebt gehad. Ik leg je klacht neer bij de betreffende medewerkers, zodat hiervan geleerd kan worden. Nogmaals dank en wellicht mogen we je in de toekomst alsnog verwelkomen!

Dat is mooi. Maar tot nu toe merk ik er niets van. Ik denk dat ik dit verhaal toch wat verder ga verspreiden. EenĀ paar opmerkingen nav de reactie van Marcia (KPN). Duidelijk is in ieder geval dat de suggestie dat het monteursbeleid van KPN afkomstig is van de overheid niet juist is, het is de keuze van KPN. Het blijft vreemd dat er wel strikte richtlijnen voor monteurs worden opgesteld ten nadele van klanten maar dat er geen enkele vorm van tegemoetkoming naar de klanten bestaat. En (nog erger) nieuwe klanten onjuistĀ worden geĆÆnformeerd! Er wordt verder in de organisatie niet naar flexibele oplossingen gezocht. Zoals bijv. Ā materialen beschikbaar stellen om de klant zelf e.e.a. te laten uitvoeren en daar royaal mee om te gaan. De eenzijdige benadering werkt in het nadeel van de klanten en ten voordele van KPN. Blijft vreemd. Ā Er zijn providers die daar veel klantvriendelijker mee omgaan. Daarom merk ik ook op dat het riekt naar opportunisme. Jammer! Ik laat me graag overtuigen van het tegendeel

Reputatie 7
Badge +30

Het is me nu niet helemaal duidelijk wat je nu zou willen. Wij hanteren inderdaad strikte regels, omdat de gezondheid van de monteurs op Ć©Ć©n staat. We kijken hiervoor naar de richtlijnen van het RIVM en naar wat onze mogelijkheden zijn. Wat voor materialen had je graag gewenst? Wat is er opportunistisch aan geen diensten aansluiten i.v.m. Covid-19?Ā Zou je je laatste bericht willen toelichten?

KPN levert minder diensten aan huis. Dat is nog wel te begrijpen, alhoewel ik van mening en dat het te strikt is, zeker nu er versoepeling overal intrede doet. Het gaat mij in eerste instantie om verstrekte onjuiste informatie door de afdeling ā€œverkoopā€. Ten tweede is het niet zo vreemd om enige flexibiliteit te betrachten of iig na te denken over hoe de vermindering van service te compenseren. Even brainstormen bij marketing en techniek en binnen een uurtje heb je slimme oplossingen gevonden. Nu is het met de botte bijl. Zelfs Ziggo slaagt erin om bijv. een stekkertje mee te sturen een wifipunt te leveren, een splitter etc. Het gaat erom als KPN slechts 1 ding doet en iets anders (om goede redenen) niet doet daarmee alleen maar aan de eigen organisatie denkt en de (nieuwe) klanten ā€œfor grantedā€ neemt. Dat bedoel ik met opportunisme. In mijn specifieke geval gaat het om mee te denken om een utp kabel te verbinden (zie eerdere post) met de kamer en een verbindingsprobleem op de bovenverdieping serieus te nemen.

Reputatie 7
Badge +30

We versoepelen waar mogelijk. Daarnaast hebben we een Expert op afstand in het leven geroepen. Dat is een monteur die niet bij je langs komt, maar telefonisch contact opneemt. Daardoor zijn ook veel klanten toch geholpen gedurende deze periode.Ā 

Ā 

Voor wat betreft de kabel: je geeft aan dat je dit zelf kunt, maar deze niet zelf wilt bekostigen. Begrijp ik dat goed? Een installatiemonteur rekent er per 5 meter ook 4 euro voor, dus die was je dan sowieso kwijt geweest. We proberen echt de best mogelijke service te verlenen, maar ik kan me goed voorstellen dat als je hier zelf toch enig hinder van ondervindt Ć©n als je dan ook nog eens onbehoorlijk te woord wordt gestaan aan de telefoon, dat je je dan niet serieus genomen voelt. Dat is zeker iets waar we iets aan kunnen doen.Ā 

Ik leg het blijkbaar niet goed uit. De kabelĀ is hooguit 2 meter lang en er is een tool nodig om aan de kabel een utp stekker te makenā€¦...Ā die monteur op afstand hoor ik nu voor het eerst. Toch een communicatie-issueā€¦Ā Trouwens er staat hierĀ nog steeds een doos van jullie met welkom eropā€¦...beetje cynischā€¦..tot nu toe heb ik geen instructie ontvangen wat ik daar mee moetā€¦Ā Is het mss een idee om die monteur op afstand te laten zien wat het issue isā€¦????

Reputatie 7
Badge +30

Op die manier.. Dan kan je toch beter wachten met een nieuwe aanvraag tot de monteur weer meer mag installeren dan alleen internet. Op dit moment is dat nog niet het geval. Wij bieden inderdaad niet zo'n tang o.i.d. aan. Een monteur op afstand zal je daar ook niet mee kunnen helpen als ik het goed begrijp, wellicht is dat de reden dat dit ook niet aangekaart is.

Ā 

Over het algemeen krijg je retour instructies binnen een paar dagen. Ik ga er vanuit dat je in ieder geval binnen nu en twee weken iets hoort. Mocht ik hierin nog iets voor je kunnen doen, laat het gerust weten.Ā 

Dag Marcia, Na wat uitzoekwerk heb ik besloten om een aanvraag inĀ  te dienen voor een nieuwe aansluiting ...En toen?ā€¦..Ineens is er geen aansluiting meer voor ,mijn huis..Iedereen in mijn straatĀ kan aansluiten, maar ik niet. En toen??? Ik wil wel een nieuwe topic aanmaken. Maar misschien kan webcare iets doen?Ā 

Ā 

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Ron289, ik zie het! Dit is vreemd zeg.. Het lijkt erop dat KPN NetwerkNL de planning omgegooid heeft, wellicht vanwege Corona o.i.d. Wij kunnen hier vanuit KPN helaas niet aan doen. Als je wilt weten wat er aan de hand is, kan je het beste contact opnemen met KPN NetwerkNL zelf. Zij kunnen iets roepen over hun planning!

Hoe kan dit nou KPN?. Vandaag bestel ik telefonisch mijn glasvezel. Hiervoor in mei ook al dezelfde order geplaats. Toen werd mij verteld dat een monteur verder e.e.a. zou regelen. Helaas geen monteur beschikbaar! Nu weer een order geplaatst. Vriendelijk geholpen door een medewerker die mij super wifi gratis verstrekt en vergeet de aansluitkosten te vermelden. Mooi, precies wat ik wilde. Deal!ā€¦ Wat deal? Minuten later krijg ik in mijn mailbox de bevestiging van de bestelling inclusief opzegging bij ziggo per 6 augustus 2020. MAAR...De wifi punten staan er niet bij!! Dus bellen. Na een uur de simpeleĀ mededeling ...Sorry, onze fout, en dat is het dan??...Dus een medewerker verkoopt iets en een andere KPN-er zegt dat gaan we niet leveren voor die prijs. Het is alsof je een tv koopt met gratis bluetooth speakers en later wordĀ je gezegd dat de prijsĀ hoger is geworden en de speakers gaan we niet leveren. KPN in dit soort gevallen MOET u gewoon leveren wat verkocht is tegen de afgesproken prijs. Echt teleurstellend; Opnieuw!!

Ā 

Admin: samengevoegd met je bestaande topic

Hoi Marcia, Worden KPN en ik ooit vrienden??? Ik heb opnieuw gepost over de klantenservice. Is er nou echt niemand bij kpn die begrijpt dat klantvriendelijkheid werkt en nietĀ rommelt met toezeggingen? Vast wel.. Ik blijf het proberen..;)..

Hierbij een kopie van mijn bericht. ...pfffff----------------------------------------------------------------------ā†’

<knip>

<------------------------------

Ā 

Admin: kopie bericht geknipt ten behoeve van de leesbaarheid van het topic, het originele, aparte bericht is samengevoegd met dit topic

Reputatie 7
Badge +30

Hoi Ron, Marcia is op het moment met vakantie. Vandaar dat je van mij een reactie krijgt. De actie waarbij je kon kiezen voor gratis Superwifi is per 6 juli afgelopen. Waarschijnlijk heeft de medewerker zich in die datum vergist en het daarom nog wel genoemd. Het systeem zal het dan echter niet toevoegen aan de order omdat de actie niet meer bestaat. Daar kunnen we helaas niets aan veranderen.Ā Het systeem, en de bevestiging die daar dan uitkomt, is leidend. Ik kan me voorstellen, vooral gezien de geschiedenis, dat je hier dan niet blij mee bent. Sorry voor de miscommunicatie. Ik begrijp dat de aanvraag inmiddels ook weer geannuleerd is.Ā 

Hoi Erik, Toch wel een vreemde reactie. Staat KPN boven de wet? Een verkoper die werkt voor KPN spreekt voor KPN. Dat betekent simpel dat afspraak, afspraak is, er wordt ook geen enkel voorbehoud gemaakt.Ā Ik heb inmiddels een klacht bij KPN ingediend en zal eventueel ook een klacht indienen bij acm vanwege oneerlijk handelspraktijken. Om het nog duidelijker te maken; ik wilde vorige week vrijdag (voor 6 juli) een orderĀ plaatsen maar vanwege een database issue bij jullie kon dat niet. Het hangt van toevalligheden aan elkaar. Beetje soepele houding zou mooi geweest zijn.Ā Het voorbeeld dat ik noem verzin ik niet. Is echt gebeurt lang geleden bij mediamarkt enĀ zonder veel gedoe opgelost. Ik wacht de klachtafwerking even af. En zal daarna eventueel posts maken op o.a. tweakers etcĀ om er achter teĀ komenĀ of ik de enige ben die dit mee moet maken! Dit kan heel eenvoudig opgelost worden maar binnen kpn heeft blijkbaar niemand de autoriteit om soepel te zijn, of ik heb de pech gehad niet de juiste persoon aan de lijn te krijgen zo verzekerde een collega van de ā€œverkoperā€ mij!!!ā€¦.. (indeed the shortest answerĀ is doing...funny in this case) <overigens niet persoonlijk bedoelt natuurlijk>

Reputatie 1

Hallo Ron289

Ā 

Je kunt tegenwoordig toolless RJ45 Utp connectors kopen. Aansluiten op de utp kabel is dan echt een fluitje van een cent. Enkele minuten werk. Op internet keuze genoeg

Hoi Hdj, Dank je, heel erg handig...Nu nog de laatste kwestie met kpn oplossen en dan kan ik eindelijk aan de gangā€¦.pfffff

Reputatie 7
Badge +30

Hoi Erik, Toch wel een vreemde reactie. Staat KPN boven de wet? Een verkoper die werkt voor KPN spreekt voor KPN. Dat betekent simpel dat afspraak, afspraak is, er wordt ook geen enkel voorbehoud gemaakt.Ā 

Bij het bestellen is de bevestiging die je per e-mail krijgt de officiĆ«le, wettelijke, afspraak. Mondelinge overeenkomst is in gevallen zoals dit, het afsluiten van een consumentenabonnement op afstand, niet rechtsgeldig. Vandaar dat je dus een overeenkomst krijgt op papier. En als je het daar dan niet mee eens bent, heb je de wettelijke annuleringstermijn om het te ontbinden.Ā 

Wat jij stelt is onjuist. Er is gewoon een overeenkomst ontstaan die niet door kpn eenzijdigĀ Ā kan worden gewijzigd omdat dat beter uitkomt. Dat heeft niets te maken met mijn herroepingsrecht. Vraag maar even aan de juridische afdeling. Daarnaast bestaatĀ er ook gewoon fatsoen. Als je de hele geschiedenis kent dan is het niet moeilijk om te zien dat er van alles fout is gegaanĀ aan jullie kant. Maar ja, het enige wat ik kan doen om jullie onder druk te zetten is er ruchtbaarheid aan geven. Kost wel veel tijd. Ik wacht nog steeds de officiĆ«le afhandeling van mijn klacht af. Zou binnen vijf dagen gebeuren. We zullen zien!
Ā