Beantwoord

Overstapservice van Ziggo naar KPN klopt niet qua datum

  • 29 September 2022
  • 7 reacties
  • 140 keer bekeken

Reputatie 1

Hoi, ik ben hier nieuw op het forum en heb een probleempje met de overstapservice.

Ik heb 24 september bij KPN om een overstap van Ziggo naar KPN gevraagd maar kreeg een bericht van KPN dat ik tot 24 oktober vast zit aan mijn abonnement i.v.m een maand opzegtermijn. Maar er is geen maand opzegtermijn, ik ben contractvrij. Ik had graag op 10 oktober over willen stappen en dan het abonnement gelijk in willen laten gaan. 

Ik heb van Ziggo de bevestiging gekregen maar nog niet van KPN. Hoe nu verder? Telefonisch krijg ik ze niet aan de lijn, enorme wachtrij en via de chat kan ik niet doorverbonden worden naar een medewerker.

Ik heb KPN gebeld en kreeg te horen dat er uitgegaan wordt van een maand opzegtermijn zelfs als je geen opzegtermijn hebt. Er werd mij aangeraden om de overstap te annuleren en dan alsnog aan nieuw abonnement aan te vragen zonder overstapservice.  

Waarom moet dit zo ingewikkeld bij jullie?  

icon

Beste antwoord door PeterG 29 September 2022, 15:18

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Hoi. Als je contract vrij bent betekent het juist dat je kunt opzeggen met een maand opzegtermijn. Dit is een wettelijke regeling en geldt derhalve voor alle providers. En ook bij kranten,  tijdschriften, streaming diensten,  etc. 

Het is niet anders en het kan niet anders. 

Alvast welkom bij kpn 🙂. 

Als je kpn per direct wil kan je een abonnement zonder overstap service nemen.  Maar dan heb je voor je abonnement bij Ziggo nog steeds een maand opzegtermijn. 

Reputatie 7
Badge +7

Klopt helemaal!

Reputatie 1

Goedemiddag.

Bedankt voor het antwoord. Ik had liever iets anders gehoord maar het is inderdaad niet anders.

Hoi. Als je contract vrij bent betekent het juist dat je kunt opzeggen met een maand opzegtermijn. Dit is een wettelijke regeling en geldt derhalve voor alle providers. En ook bij kranten,  tijdschriften, streaming diensten,  etc. 

Het is niet anders en het kan niet anders. 

Alvast welkom bij kpn 🙂. 

Als je kpn per direct wil kan je een abonnement zonder overstap service nemen.  Maar dan heb je voor je abonnement bij Ziggo nog steeds een maand opzegtermijn. 

Van een medewerker van Ziggo had ik iets anders vernomen dat ik namelijk per direct over kon stappen omdat ik contractvrij ben. 

Nogmaals contact gehad met Ziggo hierover. Het blijkt dat de persoon in kwestie mij verkeerd had ingelicht. Ik kreeg vervolgens een andere deal aangeboden, die heb ik overigens geweigerd. Bij Ziggo werd me een half jaar 50 procent korting aangeboden en het pluspakket weer een jaar extra erbij. Na het halve jaar kon weer een half jaar korting aanvragen. Hm, lijkt mij niet Ziggo. Zo werkt dat niet. 

De deal bij KPN klinkt mij een stuk beter in de oren. Een jaar korting + een jaar pluspakket. 

Alvast een fijn weekend toegewenst en nu nog Ziggo uitzitten……

 

Met vriendelijke groet Nina.

Reputatie 1

Hey hoi mede kpn’ers.

Helaas is er iets misgegaan met de overstapservice.

Ja. Ik heb inmiddels KPN en ben daar tevreden over, alleen bij Ziggo is het niet opgezegd. Ik kreeg vandaag weer een rekening van een aanzienlijk bedrag. Ik heb het teruggeboekt maar hoe nu verder??

 

Vriendelijke groet Nina M

Reputatie 7
Badge +16

Hi @Nina.M! Ik vind het leuk om te lezen dat je tevreden bent over onze diensten! 😊

Maar de overstapservice is dus niet goed gegaan, dan gaan we daar naar kijken.
De overstap heb je aangevraagd op 24 september 2022 en het KPN abonnement is ingegaan op 24 oktober: klopt dat?

Heb je een bevestiging van een opzegging vanuit Ziggo ontvangen? En over welke periode heb je nu een factuur gekregen van Ziggo? Wat is het factuurbedrag?
Ik lees het graag even, voordat ik een melding registreer voor onze Overstapdesk.

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Nina.M 
Dat is je laatste rekening die je altijd krijgt om te zien of je nog kosten hebt gemaakt van bellen en/of films e.d. huren.
De volgende maand krijg je dan een creditnota.

Reputatie 7
Badge +16

Hele goede toevoeging, @huistijger! Dank!